عوامل تاثیر گذار بر قیمت نمای بیرونی ساختمان

28 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

چه عواملی بر قیمت نمای بیرونی ساختمان تاثیر می گذارد؟

قیمت نمای بیرونی ساختمان یکی از مهمترین موضوعات در اجرای پروژه های نمای بیرونی بوده و در وهله اول کارفرمایان این موضوع را مورد بررسی قرار می دهند چرا که اغلب به دنبال هزینه های ارزان و پایین می باشند. توجه داشته باشید که در نرخ هزینه های نمای خارجی عوامل بسیاری تاثیرگذار بوده و نمی توان مبلغ ثابتی را برای این پروژه مشخص نمود نوع متریال و متراژ ساختمان از جمله این عوامل می باشد. قیمت نمای بیرونی ساختمان از مهم ترین بخش های اجرای این بخش از ساختمان می باشد که می توان گفت قیمت نمای بیرونی ساختمان به عوامل بسیاری بستگی دارد که در این مقاله آن ها را باهم بررسی می کنیم. 

اجرای نمای بیرونی ساختمان

طراحی نمای بیرونی ساختمان یکی از مهم ترین پروسه هایی می باشد که در ساخت و ساز و پروژه های عمرانی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و می توان گفت دلیل اصلی جذاب و لوکس به نظر رسیدن ساختمان های اداری و مسکونی می باشد. اجرای این کار و پیاده سازی پروژه نمای ساختمان نیاز به تجربه و تخصص کامل در این زمینه داشته و فردی که قرار است اجرای نمای بیرونی ساختمان را بر عهده بگیرد بایستی دانش و استعداد کافی را دارا بوده و با توجه به ایده های خلاقانه و انواع متریال های پیشرفته و مدرن امروزی بهترین نما را انتخاب و اجرا کنند.
از این رو پیشنهاد می شود در نماکاری ساختمان ها حتما از تیم حرفه ای و مجرب در این حیطه کمک گرفته و همانطور که در وهله اول به قیمت نمای بیرونی ساختمان دقت دارید تا از هزینه های مقرون به صرفه ای برخوردار شوید به تجربه کاری و سابقه گروهی که قصد همکاری با آن ها را دارید را نیز مورد بررسی قرار داده و در صورت اطمینان از کیفیت کار افراد، همکاری با آن ها را شروع کنید.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت نمای بیرونی ساختمانقیمت نمای بیرونی ساختمان

قیمت نمای بیرونی ساختمان

از جمله مهم ترین بخش هایی که در اجرای نمای بیرونی ساختمان با آن مواجه می باشیم هزینه های پیاده سازی نمای بیرونی می باشد که در این میان می توان گفت مبلغ ثابت و مشخصی برای اجرای نمای بیرونی وجود نداشته و قیمت نمای بیرونی ساختمان به عوامل متعددی بستگی دارد. کارفرمایان و مشتریان می توانند براساس سلیقه و پسند خود یکی از مناسب ترین نماهایی که در حال حاضر در جامعه امروزی مورد توجه و انتخاب همگان قرار می گیرند انتخاب خود را مشخص کرده و در راستای همان سبک اطلاعاتی درباره نرخ هزینه و تمامی عوامل و آیتم هایی که در قیمت نمای خارجی تاثیرگذار خواهند بود کسب اطلاعات کنند. در صورتی که هزینه و بودجه بندی در اجرای این پروژه برای کارفرمایان از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد در این صورت می توانند با درخواست نماهای ارزان قیمت از امکانات معقول با ویژگی ها و قابلیت های مناسب در این زمینه بهره مند شوند.

اهمیت قیمت نمای بیرونی ساختمان در انتخاب کارفرمایان

قیمت نمای بیرونی ساختمان از جمله موضوعات بسیار بحث برانگیز بوده و اغلب کارفرمایان به دنبال هزینه های پایین می باشند که در این راستا پیشنهاد می شود به هیچ وجه کیفیت را قربانی هزینه نکنید چرا که اجرای این بخش از ساختمان سازی به دلیل قرار گرفتن در دید عموم مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و همچنین به دلیل واقع شدن در محیط بیرونی در شرایط اقلیمی متغیری قرار می گیرد که این عوامل می تواند بر نمای بیرونی ساختمان تاثیرگذار باشد از این رو برای به دنبال نداشتن هزینه های اضافی در وهله اول از پرداخت هزینه های بالا برای پیاده سازی بهترین و با کیفیت ترین نمای خارجی بر ساختمان خود امتناع نکنید.

عوامل موثر در قیمت نمای ساختمان

همانطور که آگاه هستید قیمت نمای بیرونی ساختمان به آیتم های مختلفی بستگی داشته و براساس نوع انتخاب کارفرمایان و انتظاراتی که از اجرای این پروژه دارند مشخص و محاسبه می شود از جمله عوامل موثر در قیمت نمای بیرونی ساختمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیر متراژ در هزینه های نمای خارجی
  • متریال و نوع مصالحی که در نمای بیرونی استفاده خواهد شد
  • بررسی امکان اجرای نمای جدید بر روی متریال قبلی
  • میزان تخریب ها و آسیب های نمای خارجی ساختمان برای ترمیم
  • قدمت ساختمان به منظور انتخاب متریال مناسب برای تحمل بار توسط ساختمان
  • دستمزد اجرای نمای بیرونی با توجه به پیچیدگی و نوع نمای انتخابی متغیر خواهد بود
  • متراژ ساختمان از مهم ترین عواملی می باشد که تیم فنی در ابتدا با مشاهده متراژ و نوع متریال انتخابی کارفرما می توانند به صورت تقریبی هزینه های اجرای این پروژه را تخمین بزنند. در صورت کم بودن متراژ نمای ساختمان هزینه به شکل چکی محاسبه می شود برای مثال اگر نما دارای 180 متر مربع باشد در هزینه های بالای 5 میلیونی طراحی می گردد که الیته این نرخ با توجه به پروسه اخذ تاییدیه از شهرداری و خواسته های مشتریان تغییر خواهد کرد.

انواع نمای ساختمان  انواع نمای ساختمان 

استفاده از انواع متریال ها در نمای ساختمان

همانطور که ظاهر هر شخص نشان دهنده هویت و طبقه اجتماعی وی می باشد بدون تردید نمای بیرونی هر ساختمان نیز نشان دهنده شخصیت و هویت مالک ساختمان می باشد که در این میان انتخاب نوع متریال برای اجرای نمای خارجی ساختمان نشان از سلیقه و شخصیت کارفرمایان خواهد بود. همانطور که می دانید با پیشرفت علم و تکنولوژی امروزه انواع متریال های مختلف در بازار عرضه می گردد که کاربران می توانند با توجه به نوع سلیقه و پسند خود و نرخ قیمت نمای بیرونی ساختمان با توجه به متریال انتخابی بهترین گزینه را در اولویت خود قرار دهند.

نحوه تعیین قیمت نمای بیرونی ساختمان

نحوه محاسبه قیمت نمای بیرونی ساختمان توسط کارشناسان و تیم فنی که برای بررسی ساختمان مربوطه اعزام می شود با دقت انجام شده و پس از مطلع کردن کارفرما از هزینه های اجرای این پروژه در صورت مورد قبول بود و رضایت دو طرفه اقدامات لازم جهت اجرای پروسه انجام خواهد شد. در این میان پیشنهاد می شود با کسب اطلاعات گسترده در این زمینه کاری یکی از مجرب ترین شرکت های فعال را انتخاب کنید تا از بهترین خدمات و امکانات برخوردار شده و هزینه های معقول پرداخت کنید. 

قیمت نمای بیرونی ساختمان هااجرا انواع نمای بیرونی ساختمان ها

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe