ایجاد زیبایی در سقف خانه

12 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

امروزه در اغلب طراحی معماری داخلی ساختمان های مسکونی از طرح سقف کاذب استفاده می شود. سقف های کاذب طرح های زیبا و متفاوتی دارد که در ادامه برخی از این طرح های شیک و مدرن را برای قسمت های مختلف منزل در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

سقف کاذب با معماری ایرانی هماهنگی و مطابقت دارد به همین دلیل استفاده از این نوع سقف در صنعت خانه سازی ایرانی رونق زیادی پیدا کرده است. سقف های کاذب  برای همه قسمت های منزل مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند زیبایی و جذابیت خاصی را به دکوراسیون منزل شما بدهند.

در مورد چگونگی به وجود آمدن و به کارگیری سقف کاذب چیزهای بسیاری گفته شده است ولی منطقی ترین آن ها این است که سقف کاذب با الگو برداری از سقف آویزهایی که در قرن 14 برای زیبایی معبدهای ژاپن بوده درست شده است. در قرن 20 مهندسان آمریکایی برای درست کردن سقف تالارهای بزرگ خود از تایل ها و سیستم های نگهدارنده استفاده می کردند که این کار تا زمان مرمت بسیار خوب پیش می رفت. چرا که برای مرمت و بازسازی این بناها دیگر به قسمت بالایی سقف ها دسترسی نداشتند و معمولا مرمت و بازسازی این نوع بناها یا غیر ممکن و یا هم بسیار وقت گیر بود.
این وضع در آمریکا و دیگر کشورهای جهان بسیار با مشکل رو به رو شد تا این که مهندس دونالد براون در سال 1958 سقف های کاذب را تهیه و به ثبت رساند تا به این مشکلات پایان دهد و با این اختراع دسترسی به تمام نقاط بالایی سقف در زمان مرمت وبازسازی ساختمان و سازه میسر می شد. بعد از سال 1958 روز به روز تعداد مشتریان سقف کاذب و استفاده از سقف کاذب بالا می رفت به طوری که شرکت های زیادی به تولید و عرضه انواع این سقف ها پرداخته اند و همچنین این سقف ها در سال 1355 در کشور ایران مورد استفاده قرار گرفت.

درست است که سقف کاذب زمان کوتاهی است که در دنیا مطرح شده است اما این وسیله به سرعت جای خود را در زمینه ساختمان سازی پیدا کرد و جای سقف های قدیمی را گرفت.

سقف کاذب به سقفی میگویندکه زیر سقف اصلی اجرا میشود واولین کسانی که از این نوع سقف استفاده کرده اند اطلاعات موثقی موجود نیست و پر واضح است که نمیدانستند که سقف کاذب تا به این حد رشد میکند وبه سطح حرفه ای خود میرسد که درهر بازه زمانی کوتاه یک نوع محصول جدید برای درست کردن سقف کاذب ساخته شده و به تولید انبوه میرسد.
امروزه سقف کاذب به جایگاه خود در صنعت ساختمان رسیده و کاملا مستحکم هست.
سقف کاذب انواع مختلفی دارد گچی ، آلومینیومی ، چوبی ،گچی ، فلزی، کناف ،آهنی و…بسیاری دیگر.
سقف کاذب معمولی دارای دو بخش هست: شبکه ای فلزی که به سقف متصل است و پنل های سبک
که روی شبکه های فلزی سوار میشوند وهدف از این زیر سازی نگهداری این سقف هست و با این سقف براحتی میتوانید خرابکاری های سقف اصلی را پنهان کنید و نمایی شیک و خاص ایجاد کنید و معمولا 30 تا 50 سانتی متر زیر سقف اصلی اجرا میشود و درصورتی که نور مخفی در آن کار شود زیبایی این سقف را دوچندان میکند.

سقف کاذب به دلیل وجود طرح های متنوع و هزینه کم و قابلیت نصب آسان و سبک بودن این روز ها توانسته است توجه افراد و طراحان داخلی ساختمان را به سوی خود جلب کند؛ در ادامه تصاویری از انواع طرح های سقف کاذب را مشاهده خواهید کرد.

طرح سقف های کاذب برای قسمت های مختلف منزل

طرح و مدل سقف کناف های آفن می تواند تاثیر قابل توجهی روی زیبایی معماری داخلی ساختمان داشته باشد. بهتر است مدل سقف را به گونه ای انتخاب کنید که با سبک معماری داخلی منزل شما هماهنگی و مطابقت داشته باشد. علاوه بر مدل سقف، رنگ سقف نیز تاثیر زیادی رویطرح سقف کاذب دارد. شما می توانید با خلاقیت در زمینه انتخاب رنگ های مورد استفاده در سقف کناف زیبایی طرح سقف های کاذب را چند برابر کنید. بهتر است رنگ سقف را با توجه به رنگ دیوار و رنگ اپن آشپزخانه انتخاب کنید.

مزایای سقف کاذب

هر وسیله ای که مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای مزیت های خوبی باشد و سقف های کاذب نیز از این دسته می باشد که به آن ها اشاره می کنیم

سقف های کاذب را می توان با ابزارهای مناسبش به راحتی نصب کرد به طوری که هر کس به تنهایی قادر به این کار می باشد

سقف های کاذب باعث پوشش کانال ها، مجراها و لوله های ساختمان می شود و به ساختمان شما نمایی تمیز و منظم را می بخشد

سقف های کاذب بسیار آسان مورد ترمیم و بازسازی قرار می گیرند و همچنین در صورت خرابی می توان آن ها را به راحتی جایگزین کرد

سقف های کاذب به آسانی قابل جا به جایی هستند و علاوه بر آن دارای صرفه اقتصادی نیز می باشند

سقف های کاذب در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می کند به طوری که در تابستان ها ساختمان را سرد و در زمستان ها ساختمان را گرم نگه می دارد که این مزیت بسیار خوبی به شمار می رود

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe