اصول اولیه طراحی داخلی آشپزخانه

28 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

برای بیشتر مردم آشپزخانه قطب زندگی خانواده محسوب می شود. آشپزخانه معمولا فضایی است که صبح ها هنگامی که افراد تازه روز خود را شروع می کنند یا عصرها هنگامی که وعده شام در حال طبخ است به دور هم جمع می شوند. اگرچه زندگی آپارتمان نشینی امروز، آشپزخانه هایی به وسعت قبل در اختیار خانواده ها نمی گذارد اما با وجود این می توان با طراحی اصولی و با کمک تکنولوژی های روز، استفاده‌ای بهینه از فضای موجود کرد.

دکوراسیون آشپزخانه امروزه دیگر حالت دنج با طراحی ساده‌ی قدیم را ندارد و بیشتر به سمت طراحی به سبک مدرن و مینیمال روی آورده است. اولین اصلی که باید در طراحی آشپزخانه در نظر گرفته شود، توجه به نوع کاربری فضا و فعالیت هایی است که در نقاط مختلف آشپزخانه اتفاق می افتد، بنابراین بهتر است با توجه به فرم کلی آشپزخانه که ممکن است چندضلعی یا با گوشه های منحنی باشد، برای بخش های مختلف آن برنامه ریزی کرد.

طراحی فضای نگهداری وسایل آشپزی
یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در هنگام آشپزی و کار در آشپزخانه با آن مواجه می شوند، نبود فضای کافی برای وسایل و در نتیجه آشفتگی محیط آشپزخانه است. در حقیقت یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ممکن است افراد در هنگام طراحی مرتکب شوند، عدم استفاده حداکثری از فضاهای موجود است. با توجه به کوچک بودن آشپزخانه های امروزی و کمبود فضای نگهداری وسایل و تجهیزات، پیشنهاد می شود از تمام فضاها، همچون گوشه ها، فواصل میان تجهیزات آشپزی همچون یخچال و گاز نیز برای تعبیه کابینت و قفسه بهره برده شود. نرم افزارهای جدید طراحی به کمک طراحان آمده اند تا در عین استفاده بهینه از کلیه زوایا و نقاط موجود فضاها را به زیباترین شکل ممکن طراحی کنند. بخش طراحی شرکت آذران فضا نما نیز به عنوان یکی از شرکت های مطرح در زمینه طراحی و دکوراسیون، به کمک نرم افزارهای نوین طراحی، طرح های پیشنهادی خود را در فرمت سه بعدی در اختیار مشتریان قرار می دهند که انتخاب و تصمیم گیری را برای آنان ساده تر می کند.

از آنجا که کابینت عنصری کلیدی در آشپزخانه محسوب می شود و ایجاد تغییرات در آن هزینه و زمان قابل توجهی به خانوار تحمیل می کند، انتخاب نوع و فرم کابینت ها باید با دقت بیشتری انجام شود. جنس متریال به کار رفته در ساخت کابینت می تواند فلز، ام دی اف (MDF)، چوب و غیره باشد که باید با توجه به سبک طراحی داخلی منزل و همچنین شرایط اقلیمی مناسب ترین نوع متریال برای کابینت ها انتخاب شود. استفاده از چوب به عنوان عنصری طبیعی در طراحی فضاهای مختلف توصیه می شود اما به دلیل هزینه های بالای آن و همچنین سختی نگهداری از آن، بهتر است از ام دی اف به عنوان جایگزین استفاده شود؛ امروزه صنعتگران توانسته اند با استفاده از تکنولوژی های مدرن، طرح و بافت های مختلفی همچون طرح چوب را در تولید ام دی اف ایجاد کنند که نیاز و سلیقه افراد مختلف را تامین می کند.

انتخاب رنگ دکوراسیون
بهتر است رنگ هایی که برای طراحی داخلی منازل انتخاب می شود از میان دسته رنگ هایی باشند که در طبیعت نیز در کنار هم دیده می شوند تا بتواند بیشترین میزان انرژی مثبت را به اعضای خانواده منتقل کند و آنان را ترغیب کند تا مدت زمان بیشتری را دور میز آشپزخانه و در کنار یکدیگر سپری کنند. در این زمینه رنگ های پیشنهادی متخصصان، رنگ های سفید، طوسی، آبی، زرد و قرمز است که باید در نظر داشت هر یک از این رنگها در کنار رنگ های دیگر تاثیر متفاوتی دارند. برای مثال رنگ سفید، حس تمیزی را منتقل می کند و صبحگاه انرژی زیادی در افراد ایجاد می کند. محصولات ام دی اف پتانسیل بالایی برای تولید محصولات متنوع و سفارشی را دارد که با توجه به این امر، شرکت آذران فضا نما توانسته تنوع وسیعی در رنگ و طرح را در اختیار کاربران قرار دهد.

نورپردازی
نور طبیعی برای بیشتر فضاهای منزل همچون آشپزخانه توصیه می شود . در آشپزخانه استفاده از نور بالای سر به تنهایی توصیه نمی شود به این دلیل که این نوع نورپردازی، ممکن است روی میز کار سایه ایجاد کند و ایمنی افراد را در هنگام کار آشپزی به خطر بیاندازد. بنابراین توصیه می شود در کنار نورپردازی بالای سر، از نورپردازی دیواری و یا در زیر کابینت های دیواری استفاده کرد که بیشترین نور را در اختیار فرد قرار دهد. 

شرکت آذران فضا نما، از شرکت های فعال در صنعت ساختمان، محصولات متنوع و با کیفیتی در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی دفاتر و منازل مسکونی ارائه می کند. آذران فضانما طراحی و تولید کلیه این محصولات را مطابق با هر سبک و سلیقه ای انجام می دهد که طیف گسترده ای از انتخاب را برای مشتریان فراهم می آورد و تصمیم برای خرید مناسب ترین محصول را ساده تر می کند. با توجه به این که آشپزخانه جزلاینفک فضاهای ساختمانی با کاربری های مختلفی همچون مسکونی و اداری است، شرکت آفن نیز به این موضوع توجه ویژه ای داشته و با طراحی و ساخت کابینت هایی از بهترین مواد اولیه و با جدیدترین امکانات و تجهیزات، زیبایی را برای آشپزخانه ی تمامی مشتریان خود به ارمغان می آورد.

اصول اولیه طراحی داخلی آشپزخانه

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe