محیط کاری هماهنگ با اصول فنگ شویی

28 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

محیط کاری خود را با اصول فنگ شویی هماهنگ کنید

فنگ شویی دانشی باستانی درباره ی قرار دادن اشیا در بهترین و مناسب ترین مکان است. بینش فنگ شویی بر پایه ی انرژی، رابطه ی مواد و عناصر سازنده ی اشیا با محیط شکل گرفته و در راستای اجرای این اصول، چیدمان محیط های مختلف می بایست دستخوش تغییراتی شوند که در نتیجه ی آن برخی از مشکلات افراد با محیط زندگی شان مرتفع می گردد.  

دفتر کار برای بیشتر افراد مکانی است که اکثر ساعات روز را در آن سپری می کنند تا هزینه های زندگی خود را از این طریق تامین کنند. بنابراین ایجاد فضایی مناسب در این مکان اهمیت فراوانی پیدا می کند.

فنگ شویی دفتر کار با دنبال کردن برخی توصیه ها و دستورالعمل های ساده، فضای کار موزونی را پدید می آورد. علم به اینکه همه ی اشیا در محیط کاری، می توانند بر نحوه فعالیت افراد تاثیرگذار باشند، ضرورت مطالعه در این باب افزایش می یابد. 

اولین قدم برای حرکت در مسیر پیاده سازی اصول فنگ شویی هماهنگ با محیط کاری، انتخاب محله ای پر رونق با ورودی خوش آمدگویانه برای ساختمان محل کار می باشد. این ورودی میتواند با ایجاد تغییراتی ساده، حس خوبی را به ارباب رجوع منتقل کند. از انتخاب واحدهای تقاطعی(T) تی مانند پرهیز کنید تا از انباشته شدن انرژی «چی» منفی جلوگیری شود. ساختمان‌های واقع در نبش خیابان جزو بهترین مکان ها می باشند. 

پس از انتخاب ساختمان مناسب نوبت به اجرای فنگ شویی داخلی آن می‌رسد:

نظم جزو ملزومات هر دفتر کاری است. براساس فنگ شویی در هم ریختگی و بی نظمی دارای انرژی منفی می باشد. به این منظور بهتر است سیم‌ها و کابل ها را کاملا از دید مخفی کرد تا از میزان درهم ریختگی محیط کاری کاسته شود. همچنین تمام اشیای اضافی و نامربوط باید از محیط کار خارج شوند، با خروج اشیای غیر ضروری، ذهن آزاد و سبک شده و کارمندان سرزنده و با نشاط می شوند.

میز کار خود را در محلی قرار دهید که به امور مسلط باشید تا احساس قدرت پیدا کنید. داشتن دید مستقیمی به در اتاق و وجود منظره ی خوشایند در چهارچوب پنجره از جمله دستورالعمل های ساده ایست که برای چیدمان میز کار باید به آنها توجه داشت. همچنین قرار داشتن دیواری در پشت سر، حس ثبات را در شما تشدید می کند. اگر در اتاق شما بیش از یک میز وجود دارد، یکی را در قطری رو به در و دیگری را در قطری رو به مرکز اتاق قرار دهید، بهتر است میزها دیدی مستقیم از انبار، راه پله، آسانسور، پله برقی و دستشویی نداشته باشند.

شکل میز کار به سادگی می‌تواند بر رفتار، خلق و خو و میزان خلاقیت افراد تاثیر بگذارد. گوشه‌های منحنی، دارای فرمی موزون هستند و خلاقیت را به جریان می‌اندازند. پیروی از منحنی‌های طبیعی بدن انسان، احساس ناخودآگاهی از توازن درونی را ایجاد می‌کند. به همین منظور استفاده از میز قلوه‌ای برای دفاتر کاری توصیه می شود. شرکت آذران همچنین میزهایی با لبه های منحنی برای استفاده در سالن های کنفرانس طراحی کرده است. 

گیاهان، پیوند و ارتباط فرد با دنیای طبیعی را حفظ می‌کنند. رنگ سبز موجب تقویت خلاقیت و ایده پردازی می شود. طبق اصول فنگ شویی گیاهان سبز، انرژی مثبت در محیط را به جریان انداخته و هوای راکد و آلوده را تصفیه می کنند. به این منظور بهتر است گیاهان را در کنار دیوارهای بیرون زده و برجسته قرار دهیم.

بهترین حالت نورپردازی، نوردهی طبیعی روز است. شما می توانید میزتان را نزدیک پنجره قرار دهید، اما هرگز آن را به طور مستقیم رو به رو یا پشت به پنجره و یا مقابل نورهای فلورستنی که نوری خیره کننده دارند، قرار ندهید، این امر موجب خستگی و کوفتگی چشم می‌شود. روشنایی خود را به چراغ‌های فلورسنتی با نورهای گرم‌تر، با حدقل تشعشع نوری، تغییر دهید، این تغییرات تا حد زیادی موجب بهبود خلق و خو و انرژی افراد می شود. برای تصحیح شرایط نامناسب نوری، می توان از پارتیشن های شرکت آذران که به این منظور طراحی شده است، استفاده کرد. شرکت آذران فضا نما، با تکیه بر این موارد و برای پخش نور یکسان میان تمام افراد در یک سالن، میزهای گروهی خود را به گونه ای برای کارکنان، طراحی می کند تا همه ی افراد بتوانند در طول روز از نور طبیعی بهره مند شوند.

استفاده صحیح از رنگ‌های فنگ ‌شویی محیط کاری را متعادل ساخته و می تواند ارزش های متفاوتی را خلق کند. به عنوان مثال برای ایجاد حس امنیت و استحکام، آبی‌ها و ارغوانی‌ها و برای بخش های مرتبط با امور مالی قرمزها که نماد ثروت و رفاه در دفاتر کاری هستند، توصیه می شود. همچنین برای سالن های انتظار در بخش های پزشکی، تونالیته ی آبی روشن و سبز را بهترین انتخاب است. به همین سبب شرکت آذران با در نظر گرفتن این موارد همواره تلاش می کند تا بهترین ترکیب رنگی را برای مشتریان خود با حفظ اصول فنگ شویی پیشنهاد کند.

از تصاویر، مجسمه‌ها و آثار هنری الهام بخش استفاده کنید تا از طریق اینکار مصداق بارزی برای اهداف خود خلق کنید. احاطه شدن با این اشیای الهام بخش، حس خلاقیت و سودمندی را در افراد تقویت می‌کند. 

بهتر است دیوارهای بی‌رنگ راهروها را با آیینه یا نقاشی تزئین کنید، اما از نصب آیینه در داخل اتاق‌ها پرهیز کنید زیرا ممکن است انعکاس انرژی منفی بعضی از مراجعین به سایر افراد داخل اتاق منتقل شود.

شرکت آذران با طراحی فضاهای کاری، با رویکرد استفاده بهینه و صحیح از فضا، در جستجوی ایجاد فضایی است که احساس و انرژی افراد را به بهترین شکل به حرکت درآورد، تا بیشترین میزان پویایی و آسودگی در کارکنان و نهایتا رضایتمندی و افزایش بهره وری در بلند مدت را برای سازمان ها به ارمغان آورد.

آخرین اخبار و مطالب تکمیلی را در این بخش دنبال نمایید

طراحی داخلی از دید روانشناسی

اهمیت طراحی سه بعدی در دکوراسیون داخلی




                                                                                                                       منبع: اختصاصی آذران فضانما

محیط کاری هماهنگ با اصول فنگ شویی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe