چگونه از پانل های پی وی سی نگهداری کنیم؟

28 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

نحوه نگهداری از پانل های پی وی سی

پانل هایی که برای ساختمان ها استفاده می شود، از متریال های مختلفی تهیه می شوند. برخی از آنها با جنس چوب، ام دی اف، اچ دی اف و ... هستند. در این بین، پی وی سی هم یکی از متریال های جدیدی است که برای ساخت پانل از آن استفاده می شود. پی وی سی نسبت به سایر مواد حساسیت بیشتری دارد. این ماده شیمیایی در برابر حرارت، اشعه نورخورشید، ضربه و ... آسیب پذیر است و به همین دلیل باید در مراقبت از آن، مجموعه ای از نکات را مد نظر قرار داد. هر یک از موارد زیر روش نگهداری از پانل پی وی سی را نشان می دهد:

1- دقت در حفظ دمای متعادل

با توجه به اینکه پانل های پی وی سی در مقابل حرارت و گرما آسیب پذیرند و دمای بالای محیط می تواند باعث تغییر شکل و ساختار جداره پانل ها شود، بنابراین باید دمای محیط متعادل باشد. همچنین نباید در نزدیکی پانل های پی وی سی وسایل گرمایشی از قبیل بخاری، هیتر و ... قرار بگیرد. برخورد گرما و حرارت بالا به پانل ها احتمال وقوع آتش سوزی را افزایش می دهد.

2- حفظ بهداشت

یکی از مزیت های پانل های پی وی سی قابلیت شستشو با مواد شیمیایی است. به طوری که می توان با انواع مواد شوینده پانل ها را تمیز کرد. با توجه به خاصیت شستشو پذیری با انواع مواد شوینده، می توان به راحتی میکروب ها و چربی ها را از روی پانل ها برداشت. در غیر اینصورت به مرور زمان لکه های چربی باعث کدر و بدرنگ شدن پانل ها می شود که جز تعویض راه دیگری باقی نمی ماند.

نحوه نگهداری از پانل پی وی سی

3- جلوگیری از تابش اشعه خورشید بر پانل ها

پانل های پی وی سی در مقابل اشعه نور خوشید آسیب پذیرند و پس از مدت کوتاهی رنگ خود را از دست می دهند. بنابراین بیشترین کاربرد این پانل ها برای دکوراسیون داخلی ساختمان است. 

آخرین مطالب تکمیلی آذران فضانما در خصوص پانل های پی وی سی را در این بخش دنبال نمایید

4- خودداری از وارد کردن ضربه به پانل های پی وی سی

اگر چه پانل های پی وی سی در مقابل ضربه، مقاوم هستند. اما نباید فراموش کرد که ضربات سنگین و اجسام نوک تیز می تواند باعث فرورفتگی پانل ها شود. بنابراین تا حد امکان باید از جابه جایی اجسام سنگین وزن در نزدیکی پانل ها خودداری کرد. زیرا برخورد این اجسام به پانل ها، باعث تغییر شکل آنها می شود.

5- تعمیر و تعویض پانل ها

پانل های پی وی سی ممکن است بر اثر گذشت زمان و به دلایل مختلف دچار صدمه و آسیب شوند. اما خبر خوش اینکه نیاز به نصب مجدد پانل پی وی سی و پرداخت هزینه های بالا نیست. بلکه می توان قسمتی را که دچار آسیب شده است، ترمیم و یا تعویض کرد. 

6- خودداری از وارد کردن اجسام نوک تیز در پانل ها

زمانی که پانل های پی وی سی بر روی دیوار نصب کرده ایم، استفاده از اجسام نوک تیز بر روی دیوار عاقلانه به نظر نمی رسد. چرا که وارد کردن ضربه و استفاده از اشیای نوک تیز، به تمامی پانل ها آسیب می زند. بهتر است برای نصب قابل عکس یا هر وسیله دیگر بر روی دیوار، از ابزار دریل استفاده شود.

چگونه از پانل هاي پی وی سی نگهداری کنيم

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe