کاربرد پارتیشن ریلی، متحرک و جمع شونده

13 اسفند ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

کاربرد پارتیشن اداری، متحرک و تاشو

امروزه به منظور فضاسازی ‌های متنوع در داخل ساختمان‌های اداری، مسکونی، تجاری و...، از پارتیشن‌ها به عنوان ابزاری کاربردی استفاده‌ می ‌شود. با استفاده از پارتیشن می ‌توان بدون تقبل هزینه‌ های گزاف مربوط به تغییرات دکوراسیون داخلی و بنایی و همچنین معضلات و مشکلات ناشی از آن، به فضاسازی ‌هایی متناسب با نوع کاربرد محیط پرداخت. امروزه با توجه به افزایش جمعیت و متعاقباً افزایش نیاز به مسکن، فضا های قابل سکونت کاهش چشمگیری یافته است، همچنین بر خلاف گذشته متراژ خانه‌ ها نیز کوچک ‌تر شده و به همین سبب نیاز به استفاده از ابزار و تکنیک‌ هایی برای استفاده‌ ی بهینه از فضا بیش از پیش احساس می‌شود. استفاده از پارتیشن‌ های اداری ریلی، متحرک و تاشو و لولایی در مکان‌ هایی با متراژ کم می ‌تواند به عنوان یک گزینه ‌ی مناسب در معماری‌ های مدرن که نیاز به جداسازی فضا وجود دارد، بکار رود. همچنین این پارتیشن‌ ها در صورت نیاز با جمع شدن فضای بزرگتری را فراهم می ‌آورند.
شرکت آذران فضانما به عنوان یکی از سازندگان پیشرو در صنعت ساختمانی، به طراحی و ساخت پارتیشن ‌های ریلی، متحرک و جمع ‌شونده می ‌پردازد تا بتواند این نیاز بازار را به خوبی پاسخ گوید. طراحی پارتیشن های ریلی یا متحرک به گونه‌ ای است که دیوار پارتیشن روی ریل در مسیری مشخص قابلیت حرکت داشته و همچنین در برخی از این پارتیشن‌ها به دلیل نبود فضای کافی، درب پارتیشن نیز به صورت ریلی می ‌تواند جابجا ‌شود. از طرفی در پارتیشن‌ های لولایی، پارتیشن‌ ها حول لولاهایی در بالا و پایین پارتیشن به چرخش در آمده و جمع می ‌گردند. پارتیشن ‌های تاشو ترکیبی از پارتیشن‌ های ریلی و لولایی است و به راحتی قابلیت جمع شدن و باز شدن را دارد. پارتیشن جمع شونده یا متحرک دارای کاربرد های فراوانی هستند که در این مقاله آن را بررسی می کنیم.   

کاربرد های پارتیشن متحرک و جمع شونده  پارتیشن اداری متحرک و تاشو

این وضعیت در مورد شرکت‌ها یا سازمان‌های اداری نیز مصداق دارد که می ‌توان با استفاده از پارتیشن‌ های ریلی یا متحرک بهترین فضاسازی را برای این اماکن پدید آورد. در برخی سازمان‌ ها جهت ایجاد فضای مناسب برای برپایی جلسات می ‌توان از پارتیشن ‌های ریلی یا متحرک برای تفکیک فضاها استفاده کرد و محیطی مناسب برای پرسنل ایجاد نمود. از دیگر کاربرد های پارتیشن‌های ریلی یا متحرک می ‌توان به استفاده در ورودی ساختمان ‌ها، مجتمع ‌های تجاری، مراکز تفریحی و خرید، تراس‌ها و مغازه ‌ها اشاره کرد که بتوان به راحتی در فصول سرد و گرم سال، فضای داخلی را از محیط بیرون جدا کرده و از اتلاف انرژی و هزینه جلوگیری کرد. همچنین این نوع پارتیشن ‌ها به عنوان جدا کننده در رستوران ‌ها و کافی ‌شاپ ‌ها استفاده می ‌شود تا با توجه به تعداد متغیر مهمانان بتوان فضای مورد نیاز جهت پذیرایی و سرویس ‌دهی از مشتریان را متناسب با آنان فراهم آورد. از دیگر کابرد های پارتیشن ‌های ریلی و متحرک استفاده در سالن‌ های ورزشی و ورزشگاه ‌ها و همچنین ساخت گلخانه یا آلاچیق است. در سالن‌ های ورزشی با بکارگیری از پارتیشن‌ های ریلی یا متحرک می ‌توان به راحتی فضا های داخلی سالن را تفکیک کرد و در مواقع مختلف کاربری ‌های گوناگونی را برای یک سالن ایجاد نمود. همچنین در صورت استفاده از پارتیشن ‌های متحرک برای ساخت گلخانه‌ ها می ‌توان با کمک قابلیت جابه جایی آسان این پارتیشن ‌ها، هوای تازه‌ را در داخل گلخانه به چرخش درآورد و همچنین به راحتی ابزار و وسایل مورد نیاز را به داخل یا خارج گلخانه انتقال داد. از طرفی برای ساخت آلاچیق یا فضای مجزا به منظور استراحت ساکنین می ‌توان از پارتیشن ‌های ریلی استفاده کرد تا محیطی مشخص و مجزا برای کاربری‌ های متفاوت افراد پدید آورد. 

مزایای اصلی استفاده از پارتیشن اداری متحرک و تاشو 

مزیت اصلی پارتیشن‌ های ریلی و متحرک نسبت به دیگر پارتیشن‌ ها، قابلیت استفاده از آن در محیط‌ های کوچکی است که فضای کافی برای باز و بسته کردن درب وجود ندارد یا نیاز به ایجاد فضا های مجزا در مواقع خاص احساس می‌شود. در نهایت برای پارتیشن ‌های ریلی، متحرک و جمع‌ شونده می ‌توان به سه مزیت: سهولت در استفاده، مقرون به ‌صرفه بودن و قابلیت شکل ‌دهی مناسب فضا اشاره کرد که به عنوان ابزار کارآمد جهت فضاسازی در داخل ساختمان ‌ها پیشنهاد می ‌شود.

ساختار پارتیشن ‌های ریلی، متحرک و تاشو

ساختار پارتیشن ‌های ریلی، متحرک و جمع ‌شونده از ام.دی.اف یا شیشه همراه با چارچوب آلومینیومی است و در مواردی در صورت نیاز یا خواست مخاطبان، تلفیقی از چوب و شیشه طراحی و ساخته می‌شود. پارتیشن ‌های ریلی یا متحرک از تکنولوژی بالایی در طراحی و ساخت برخوردار می ‌باشند که شرکت آفن با برخورداری از دانش روز دنیا به ساخت انواع متنوعی از این نوع پارتیشن ‌ها با مواد مرغوب می‌ پردازد تا محصولی منحصر بفرد و با کیفیت روانه ‌ی بازار کند. همچنین شرکت آفن با سابقه‌ ای درخشان در طراحی و ساخت انواع پارتیشن‌ های اداری، به ساخت پارتیشن‌ های تک جداره و دو جداره می ‌پردازد تا بتواند تمامی نیازهای مشتریان خود را پوشش دهد. با استفاده از پارتیشن ‌های دو جداره ریلی و متحرک می ‌توان علاوه بر فضاسازی آسان و سریع، محیطی ساکت و آرام برای افراد ایجاد نمود تا با آرامش در محیط ساخته شده به فعالیت بپردازند. شرکت آذران فضانما با تولید پارتیشن ‌های ریلی و متحرک در طرح‌ ها و رنگ ‌های مختلف مثل همیشه سعی دارد تا تمام سلایق و خواسته‌ های مشتریان خود را تأمین نماید. 

استفاده از پارتیشن اداری متحرک و تاشو کاربرد های پارتیشن اداری متحرک و تاشو 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحات زیر نیز بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe