نمای زیبا برای ساختمان های بزرگ

06 اردیبهشت ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

نمای ساختمانهای بسیار بزرگ

آلومینیوم کامپوزیت یک سیستم نمای بیرونی و پوشش بیرونی برای ساختمان های مدرن و بزرگ جدید است که در آن دیوارهای بیرونی غیر سازه ای هستند که در داخل و چارچوب های اصلی استفاده می شود. از آنجا که  نما غیر سازه ای است، می توان از مواد سبک وزن  مثل آلومینیوم استفاده کرد تا در کاهش هزینه های ساخت و ساز تاثیر گذار بود.

مثلا وقتی که شیشه بیشتر در نما استفاده می شود، مزیت این است که نور طبیعی می تواند با عمق بیشتری در داخل ساختمان نفوذ کند. ستون های اصلی هیچ گاه ساختاری از ساختمان را به غیر از بار مرده ی طبقات خود حمل نمی کنند. دیوار بارهای جانبی ساختمان را روی خود از طریق اتصالات در طبقه یا ستون ساختمان تحمیل می کند. نماهای مدرن طراحی شده اند که به مقاومت در برابر نفوذ هوا و آب، جذب ضربه ناشی از باد و نیروهای لرزه ای عمل بر روی ساختمان، مقاومت در برابر بارهای باد، و حمایت از نیروهای وزن بار مرده ساختمان بپردازند.

نمای ساختمان های بزرگ


نمای آلومینیوم در سیستم های پوششی غیر سازه ای برای دیواره های خارجی ساختمان ها استفاده می شود. نمای آلومینیوم اصولا و معمولا به ساختمان های بزرگ و چند طبقه تعلق دارند.

نمای آلومینیوم دیوارهای داخلی را از بیرون جدا می کنند، اما تنها از وزن خود و بارهای اعمال شده بر روی آنها (مانند بارهای باد، بارهای لرزه ای و غیره) حمایت می کنند که آنها را به ساختار اصلی ساختمان منتقل می کند. این در مقایسه با بسیاری از نماها اشکال جدید و خلاقانه ی ساخت و ساز مدرن است که در آن دیوارهای خارجی دیگر بخشی اساسی از ساختار اولیه ساختمان نیستند.بلکه یک پوشش بر روی فضای داخل هستند.
به طور معمول، سیستم  نمای آلومینیوم حاوی یک قاب آلومینیومی سبک وزن است که می توان آن را پانل های پلاستیکی لعاب یا مات را ثابت کرد. این پانل های محافظ اغلب به عنوان دیوار بیرونی نام برده می شوند اما از جنس گچ و دیوارهای نماهای کلاسیک نیستند.


نماهای آلومینیوم در قرن نوزدهم با توسعه پانل های شیشه ای ظاهر شدند و از سال های 1930 هنگامی که آلومینیوم به عنوان یک ماده ساختمانی برای اولین بار ساخته شد، بیشتر و گسترده تر شدند.

نمای ساختمان شیشه ای

نماهای آلومینیوم اکنون به شدت با جنبش مدرنیستی در ساخت ساختمانها و به ویژه سبک بین المللی که در اواسط قرن بیستم محبوبیت پیدا کرده بودند، مرتبط شدند. نمای آلومینیوم سبکی است که در سالهای اخیر در استفاده گسترده برای ساختمان های بلند در شهرهای سراسر جهان استفاده می شود.

همچنین میتوان گفت با پیدایش معماری پایدار محیطی و تاثیر گذاری بر طراحی معماری بناها، لزوم بررسی تاثیرات عناصر معماری پایدار در مصرف انرژی به چشم می خورد از سوی دیگر افزایش بلند مرتبه سازی و استفاده از نماهای شیشه ای و فلزی مدرن جهت شفاف سازی و استفاده از نور روز، از عوامل موثر در کاهش مصرف انرژی است.

در ایران 40 درصد انرژی کشور در حوزه ساختمان مصرف میشود ،ساختمان های بلند مرتبه بخش اعظمی از این مصرف را به خود اختصاص می دهند. با توجه به طرح ساختمان های بلند مرتبه در دنیای کنونی، تامین نورگیری مسئله بسیار پر اهمیتی است. رسیدن به اهداف معماری پایدار محیطی در ساختمان های بلند و بهره گیری از این انرژی تجدید پذیر با راهکارهای متداولی از جمله کنترل بار حرارتی به وسیله دو جداره کردن پوسته ساختمان ممکن می باشد. که یکی از روش های آن استفاده از نمای دو پوسته و مشخصا بکار گیری از نمای کرتین وال (Curtain Wall) در ساختمان ها می باشد.آذران فضا نما در بخش ارایه محصولات مدرن نماهای ساختمان در رابطه با نماهای آلومینیوم می تواند اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe