نمای متفاوت و پر کاربرد برای ساختمان شما (قسمت اول)

13 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

بررسی نکات برای انتخاب نمای ساختمان

کمی که با خودم خلوت کردم ذهنم به سوی مرور خاطراتم و پس زمینه ای از نمای ساختمان ها که در آن تصاویر بود، حرکت کرد. به خاطر آوردم که چطور در دوره های مختلف چند ساله، با مد شدن مصالحی خاص برای نماسازی رنگ و روی ساختمان ها بدون هیچ تجزیه و تحلیل علمی و هنری تا مدتی از نظر مصالح شبیه به هم و از نظر گرافیکی دچار آشفتگی می شدند و هنوز هم این داستان در منظر شهرهای مان ادامه دارد.
انتخاب نمای سازگار و ماندگار از وظایف یک طراح با تجربه و خلاق است. نمای ساختمان نقش مهمی در زیبایی شهر و محله ایفا می کند. ایجاد یک نمای ساختمان متناقض و ناهماهنگ و قابل تخریب در زمان کوتاه  با سایر نماها چهره شهر را بهم ریخته و جلوه ناخوشایندی به آن می دهد. در واقع نما قسمتی از ساختمان است که در معرض دید عموم قرار دارد، از این رو از طرفی وجه اجتماعی و از طرفی دیگر سلیقه ساکنین ساختمان را به نمایش می گذارد. شکل ظاهری ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که هم با فضای پیرامون سازگاری داشته باشد و هم حجم داخل ساختمان را بیان کند. نمای ساختمان بر بدنه خیابان ها و چهره کلی شهر بسیار اثرگذار است، به همین دلیل هرگونه ناسازگاری بین نماها، کلیت نمای شهر را زیر سوال خواهد برد. نمای ساختمان نقش مهمی در زیبایی شهر و محله ایفا می کند. شما برای خرید و انتخاب نمای ساختمان باید به ویژگی ها، مزایا، جنس و رنگ دقت زیادی نمایید. در این مقاله سعی داریم شما را با مهم ترین نکات در انتخاب نمای ساختمان آشنا کنیم.

نمای ساختمان با منظره طبیعت

پی وی سی و نمای ساختمان ها

پلیمرهای پی وی سی در دو نوع عمومی سخت و انعطاف پذیر در دسترس می باشند، پلی وینیل کلراید به صورت تجاری بسیار کم بلور است و زنجیره های آن بسیار بی نظم (آمورف) می باشند می توان گفت زنجیره ها بیش از 90% بی نظم (آمورف) می باشند، با اینکه پی وی سی به تنهایی یک ماده شکننده و سخت است که پایداری حرارتی پایینی دارد اما پی وی سی با افزودنی های متفاوت در انواع مختلف تولید و استفاده می شود. قابلیت پی وی سی در آمیزش با افزودنی ها آن را به ماده ای با خواص گسترده اعم از ماده ای سخت و سفت تا ماده ای نرم تبدیل کرده است. استفاده از نمای پی وی سی را در نماهای خارجی ساختمان ها در سال های اخیر بدست آورده اند.نمایی با قابلیت ها و زیبایی های متفاوت.

مزایای برجسته مصرف PVC در نمای خارجی ساختمان ها

مقاومت در برابر خوردگی
مقاومت شیمیایی
نسبت استحکام به وزن بالا  ووزنسبک
مراحل نصب و بهره وری آسان
قابلیت اتصال به سایر لوله های پلیمری و فلزی
استحکام کششی بلند مدت
مقاومت در برابر سایش و فرسودگی
استحکام در مقابل ضربه
ضریب اصطکاک پایین

نمای ساختمان از کنار

عدم مهاجرت مواد آلی و در نتیجه حفظ کیفیت آب
هدایت حرارتی و الکتریکی پایین
مقاومت در برابر شعله
تهیه رزین 
قیمت به صرفه و قابلیت بازیافت
پی وی سی ذاتاً ضد حریق است مگر در صورت افزودن برخی مواد اشتعال زا مانند نرم کننده ها که در این صورت برای جلوگیری از اشتعال این بخش از افزودنیها می توان از برخی مواد ضد شعله استفاده نمود که طی فرآیندهای محصور سازی و جلوگیری از رسیدن اکسیژن به ماده مشتعل از سوختن روغن نرم کننده اضافه شده به پی وی سی جلوگیری نموده و کل محصول را در مقابل شعله مقاوم می نماید.پس اینگونه است که ساختمان شما که از داخل ایمن و زیباست از خارج هم زیبا و هم قابل اطمینان تر در مقابل خطرهای احتمالی شهری می شود.
استفاده از نمای پی وی سی در ساختمان ، یک عمر انسان را از تعمیر و بازسازی بی نیاز می سازد.
این نما را می توان در کلیه سطوح مانند سفال ،آجر، چوب، بتن، آهن و یا هر سطح دیگری نصب نمود.  عایق گرما ، سرما و صوت و مهمترین عامل در صرفه جویی حرارت محسوب می گردد. بسیار زیبا و دلنشین بوده و فضای دلنشینی را برای محیط زندگی حاکم می کند. سبک بودن نمای کم و این امکان را به طراحان و انبوه سازان می دهد تا به دلیل وزن ناچیز آن در پی ساختمان ها محاسبه و مصرف مصالح از بابت نمای ساختمان را به حداقل برسانند.
همراهی و هماهنگی کامل با دیگر محصولات در آذران فضا نما و نمای PVC و محصولات داخلی دکوراسیون از مواد و رنگ هایی استفاده شده که اولا دافع نور خورشید بوده و پاسخگوی همه سلیقه ها می باشد . همچنین روانشناسان این رنگ ها را برای ایجاد محیط آرام بخش در زندگی شهری پیشنهاد کرده اند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe