تاثیرات کابینت ها در آشپزخانه های مدرن

13 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

کابینت ها چه تاثیر بر زیبایی محیط آشپزخانه دارند؟

بیایید با هم مدل ها و عکس های خاص و زیبایی از کابینت های مدرن رو ببینیم! «کابینت مدرن در برابر کابینت کلاسیک البته این بیانی کامل در طراحی آشپزخانه ها نیست اما مردم و حتی طراحان، مدل های کابینت و آشپزخانه مدرن را در برابر مدل های سنتی یا همان کلاسیک قرار میدن. در اینجا کمی درباره اینکه اصولاً کابینت مدرن چیست صحبت می‌کنیم.
منظور از «سادگی»، اینست که مثلاً در کابینت مدرن کمتر از درب هایی استفاده میشه که دارای معرق یا منبت کاری هستند. یا کمتر درب‌ هایی به‌ کار میره که سطح منحنی (بالشی شکل) دارند. از تاج‌ ها و پاخورهای پرکار و پرنقش و نگار به ندرت بهره برده می شود یا کلاً استفاده نمی شود. دستگیره‌ ها با نقش های زیبای سنتی در این کابینت ها استفاده زیادی ندارند. کابینت‌های مدرن، معمولاً سطوحی صاف دارند و لبه های اجزای مختلف اون‌ها به نرمی کنار هم بدون قاب یا اجزای اضافه قرار می ‌گیرند. کابینت ها تاثیر بسزایی در طراحی آشپزخانه ها دارد. کابینت ها در انواع متنوعی طراحی و تولید می شود که هر کدام دارای ویژگی، طرح و رنگ و قیمت متفاوتی می باشد که در این مقاله این نکات را بررسی می کنیم. 

دکوراسیون آشپزخانه _ آذران فضا نما

از طرفی استفاده از متریال‌های جدید و بازی با انواع رنگ‌ها در آشپزخانه های مدرن و کابینت های مدرن خیلی نقش دارد. به طور کلی کابینت مدرن حس صنعتی بودن، جدید بودن و در عین حال تلفیقِ زیبایی و سادگی رو به بیننده القا می‌کند.
اما یک نکته مهم: چیزهایی که گفتیم همگی نسبی هستند و اینطور نیست که یک خط معینی بین کابینت و آشپزخانه مدرن و کلاسیک وجود داشته باشه؛ خیلی وقت‌ها طرح کابینت آشپزخانه، تلفیقی از پارامترهای مدرن و کلاسیک است.
میتوان گفت یک آشپزخانه خیلی مدرن (اینجا منظور از مدرن همان مواردی هستند که در بالا ذکر شد، منظور تکنولوژیِ بالا یا بهتر بودن آن نیست) از کابینت های‌ گلاس که سطوح صاف و به هم پیوسته در اون خودنمایی می کند. بخشی از کابینت، ویترین این خانه رو تشکیل داده اند و این خودش نشان دهنده اهمیت شفافیت  و درخشندگی در این طرح است.

آشپزخانه مدرن با متریال‌های مختلف

خطوط صاف با لبه های تیز از متریال های مختلف مثل های ‌گلاس، استیل و حتی چوب! بهمراه یک نوع برجسته از کاشی بین کابینتی، این آشپزخانه مدرن رو زیبا و متنوع کرده. سادگی و تنوع در این آشپزخانه، همزمان یک حس دوگانگیِ هماهنگ رو ایجاد کرده.

دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه _ آذران فضا نما

مصالح و یراق آلات استفاده شده در کابینت ها

مصالح متنوعی برای کابینت وجود دارد، مانند: چوب،mdf، فلز، آهن ضد زنگ. شما آشپزخانه ای می خواهید که مدرن باشد و کسل کننده به نظر نرسد. وقتی که می خواهید آشپزخانه ی خود را طراحی کنید باید کاملا عملکردی باشد. آشپزخانه های مدرن بسیاری با لوازم و مواد پیشرفته و عالی که تمرکز آن ها بر روی نوآوری های جدید است در رتبه بندی آشپزخانه های زیبا قرار نمی گیرند.
آشپزخانه های خانگی شخصی تر به نظر می آیند، لوازم و مبلمان آن ها باعث می شوند فضا گرم تر به نظر بیاید و و بیشتر از یک فضای مدرن جذاب باشند. شما باید قبل از اینکه لوازم، شیرآلات و وسایل را انتخاب کنید، طرح بندی خود را نهایی کنید.
اگر بودجه ی کافی برای آن دارید، می توانید دیوارها را بردارید تا فضای باز بیشتری داشته باشید. بیشتر طراحی های مدرن آشپزخانه ها، با طرح بندی کابینت ها که پیرو محیط اطراف است، شروع می کنند. این روزها این طرح بندی ها بیشتر L و یا U شکل می باشد. معمولا یک جزیره در بخش مرکزی فضا وجود دارد، یک اشپزخانه ی کافه ای معمولا با دو پیشخوان و تعداد زیادی فضای ذخیره در فضاهای باریک بیشتر کاربرد دارد.
جایی که شما لوازم بزرگ مانند یخچال و یا سینک را قرار می دهید نوع کارکرد آشپزخانه ی شما را نشان می دهد. همیشه یک روند منطقی وجود دارد تا بتوانید آشپزخانه ی خود را به مکانی آسان برای پخت و پز تبدیل کنید و از ناامیدی اجتناب کنید. جزیره ها گزینه ای عالی برای پذیرایی کردن در آشپزخانه هستند. شما می توانید هنگام صحبت با مهمانان و یا اعضای خانواده به پخت و پز بپردازید. یکی از چیزهای مهم این است که طراحی شما باید بر اساس شیوه ی زندگی شما باشد. بعضی از طرح ها با کمی فکر می توانند فضایی ایده آل به شما بدهند. گزینه های زیادی برای طراحی مصالح با طراحی قفسه وجود دارد. پلاستیک، فلز، بتن و شیشه برای کابینت مدرن مناسب هستند. شیشه های مات و یا مشبک راه حل خوب و مقرون به صرفه ای برای استفاده در کابینت های آشپزخانه های مدرن است.
تمام چیزی که نیاز است انجام دهید بازسازی قسمت جلویی کابینت تان است. از اندازه های کابینت هایتان مطمئن شوید. شما همچنین می توانید از روکش چوبی و یا ورقه های پلاستیکی برای مدرن جلوه دادن آن ها استفاده کنید. همچنین می توانید مصالح را ترکیب کنید که این کار بسیار در طراحی های آشپزخانه های مدرن رایج است و حتی بسیار منحصر به فرد می باشد. گزینه های رنگی زیادی در آشپزخانه ی مدرن وجود دارد. سبک و فرم می تواند ظاهر مدرن کابینت های آشپزخانه را به جلوه در آورد. یک درب کابینت مدرن و با کیفیت، یک صفحه ی صاف و تخت بدون جزئیات می باشد. شما هیچگونه کندکاری، قالب بندی و یا قطعه ای اضافی روی این کابینت ها پیدا نمی کنید. این طرح ها عمدتا صاف و صیقلی هستند.
برخی ویژگی ها وجود دارند که ممکن است علاقمند باشید مانند سیستم هوشمند زباله و یا یک قفسه ی هوشمند. این ها ویژگی های فوق العاده ای هستند که می توانید در آشپزخانه ی خود بکار ببرید اما هزینه ی کابینت ها بیش از 20% افزایش خواهد یافت. آذران فضا نما گستره ی عظیمی پیش روی شما در باب طراحی کابینت ها و آشپزخانه های مدرن تر می گشاید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe