چیدمان مبلمان در فضای کوچک

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

شهرهای مدرن ما و محصول آنها خانه های کوچکیست که  ارمغان زندگی مدرن امروز است .این خانه ها  ممکن است حسرت خیلی چیزها را به دل شما بگذارد. داشتن اطلاعاتی درباره شکل طراحی و چیدمان فضای خانه می تواند کمک بسیار بزرگی به شما بکند. نیازی نیست نگران باشید و در شرایط سخت به فکر نقل مکان به جایی بزرگتر باشید. امروز طراحان آفن تکنیک هایی را معرفی می کنند که شما می توانید با استفاده از آنها در یک آپارتمان کوچک احساس راحتی و آرامش داشته باشید. بزرگ نشان دادن خانه کوچک و استفاده از رازهای چیدمان حرفه ای در دکوراسیون داخلی این امکان را به شما می دهد تا از کمترین فضای موجود در خانه ، بیشترین استفاده را ببرید و با طراحی دکوراسیون درست و چیدمان مبلمان به خانه خود حس بزرگی و جاداری دهید. 

اگر دلتان می خواهد بهترین استفاده را از فضای خانه کوچک تان داشته باشید باید برای خرید و البته چیدمان وسایل آن نکته هایی را بدانید. نکته هایی مهم و متفاوت که خانه کوچک شما را دلباز و دوست داشتنی می کند.دانستن چگونگی چیدمان درست مبلمان، نه تنها احساس راحتی به شما می دهد، بلکه می تواند فضای کوچک را بزرگ تر نشان دهد و به شما کمک کند تا بتوانید وسایل بیشتری در آن فضای کم جا دهید.

 اگر مبلمان را به شیوه ای نامناسب در خانه قرار دهید، فضای خانه را کوچکتر خواهید کرد. طرح، رنگ و جنس مبلمان در این باره اهمیت ویژه ای دارد.

 

مبل و صندلی بزرگ، کوچکی اتاق را بیشتر نشان می دهد. صندلی های لوله ای و بدون دسته به شکل ظریفی با فضاهای کوچک جور درمی آیند، که البته بهتر است مبلمان چند کاره تهیه کنید تا در فضا صرفه جویی شود؛ برای مثال می توانید دور یک میز ناهارخوری کوچک را به جای صندلی، مبل قرار دهید تا فضای هال و غذاخوری را به هم متصل کنید. میزهای عسلی کوچک هم برای مبلمان کوچک تان بسیار مناسب است.

اگر دلتان می خواهد کف اتاق را خالی بگذارید، بهتر است مبلمان خود را در جهت های مختلف چیدمان کنید؛ مثلا می توانید هال خانه را با یک میز کوچک غذاخوری، مبل و صندلی در گوشه ای از اتاق پر کنید. در گوشه ای دیگر، تلویزیون یا وسایل کاری خودتان را قرار بدهید به علاوه قرار دادن میزی نیم دایره در زیر یک پنجره، فضای صبحانه یا میز کاری شما را  .  تشکیل خواهد داد.و فرمی نوین هم به فضا می بخشد. فضای نه چندان بزرگ شما می دهند. همچنین مبلمانی تهیه کنید که رنگ روشن مثل قهوه ای مایل به زرد، سفید یا خاکی داشته باشند. رنگ های روشن تر، فضا را بیشتر و بزرگ تر نشان می دهد.

مبلمان قهوه ای و کرم در دکوراسیون داخلی

نکته ای برای خانه های بی پنجره

نقطه کانونی در دکوراسیون یک اتاق دقیقا همان قسمتی است که کانون توجه و جذابیت دکوراسیون را به خود اختصاص می دهد. شما می توانید شومینه، تابلوی نقاشی، قفسه کتاب یا هر چیز دیگر را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید و چیدمان مبلمان و اسباب خود را به طوری بسیار صحیح بچینید. در این صورت توجه مهمان ها در وهله اول به نقطه ی کانونی جذب می شود و دیگر متوجه نبود پنجره نمی شوند. درواقع با مشخص کردن نقطه کانونی، چیدمان مبلمان نیز برایتان بسیار آسان تر می شود. به خاطر داشته باشید که همیشه خریدن مبلمان و لوازم و پر کردن فضا، راهی برای زیباتر و متفاوت کردن دکور و فضا نیست بلکه شما باید سعی کنید که فضا را خلق کنید. از کمترین فضا بیشترین بهره را بگیرید و مبتکرانه ایده به خرج دهید. پس یکی دیگر از ویژگی های بارز یک دستی رنگ دیوارها، کفپوش، فضاهای خالی میان وسایل منزل و کلی ترفند دیگر که تنها بخشی از ساده ترین آنها توسط طراحان آذران فضا نما ذکر شد موجب بزرگ نمایی و هماهنگی فضا می شود و تفکیک و جدایی دقیق میان اتاق ها و فضاها و این که یک اتاق در کجا آغاز می شود و در کجا پایان می یابد به راحتی، ممکن نیست.

خب حالا دست به کار شوید و اوضاع درهم و برهم خانه را سر و سامان بدهید. اگر شما از فضای کوچک خانه خود رنج می برید قدم اول این است که به فکر طبقه بندی و نظم دهی به آن باشید و همه جا را تمیز نگه دارید. هنگامی که مبلمان و وسایل خانه شما ظاهری تمیز و مرتب داشته باشند فضای منزلتان بازتر و بزرگتر جلوه خواهد کرد. سعی نمایید از قفسه های دیواری (شلف ها) به عنوان فضای نگهداری از وسایل کوچک استفاده کنید. وسایل بی استفاده را به کسانی که نیازمند هستند ببخشید و آنهایی را که در مقطع زمانی خاص مورد استفاده قرار می دهید، به انبار منتقل کنید.طراحان متخصص آذران فضا نما حضوری پررنگ برای اثر بخشی های بیشتر در فضاهای گوناگون را در کنار شما دارند.این خلاقیت ها را با شما سهیم می شویم.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe