ترکیبات رنگی برای دکوراسیون داخلی را یاد بگیریم

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

ترکیب رنگی: بعد از بررسی ها در بخش مشاوره و دکوراسیون داخلی آذران فضا نما (آفن)  متخصصان ما متوجه شدند که انتخاب رنگ ها و چیدمان مناسب رنگ ها موضوعی است که دغدغه ی بسیاری از علاقمندان به طراحی دکوراسیون داخلی آفن می باشد، پس در پاسخ به علاقه مندی شما بر آن شدیم تا مطلب جامعی برای پاسخگویی به سوالات متداول شما همراهان گرامی در این زمینه فراهم کنیم، با ما همراه باشید.

چرخه ی رنگ چیست

چرخه ی رنگ چیست و چگونه از آن در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنیم؟

طراحان آفن معمولا از چرخه رنگ برای به تصویر کشیدن و نمایش دادن رنگ‌های یک طیف رنگی واضح و دیدنی استفاده می‌کنند. این مدل کاری برای طراحان  آفن مدل ساده‌ اما خیلی مهمی است. باید بدانیم که نیاز نیست خیلی هم به تمامی اصول چرخه رنگ پایبند بود.ایده های خلاقانه هم گاهی تصاویر و طراحی های فوق العاده ای خلق می کنند. با این حال آذران فضا نما می خواهد  با استفاده از چرخه رنگ به شما این امکان را بدهد که از برخی از راز و رمزهای مربوط به انتخاب تم رنگی برای طراحی داخلی خانه پرده برداشته شود. برای استفاده از چرخه ی رنگ باید بدانید که رنگ هایی که مقابل هم قرار می گیرند یعنی همان رنگ های متضاد در واقع رنگ های مکمل محسوب می شوند. پس یکی از ساده ترین راه کارها استفاده از رنگ های مکمل چرخه ی رنگ است، که در چرخه رو به روی هم قرار گرفته اند. به طور مثال ترکیب رنگ بنفش و زرد. 

ترکیبات رنگی برای دکوراسیون داخلی

آیا فقط رنگ های خاصی برای اتاق خواب مناسبند؟

طراحان آفن اصولا در انتخاب رنگ برای فضاهای داخلی منزل (ترکیبات رنگی در دکوراسیون داخلی) دستشان کاملا باز است و می توانند تا حد زیادی، گرایش، سلیقه، و علایق و ایده های ناب خود را در این امر دخیل کنند، طراحان داخلی آذران فضا نما از هر رنگی که بیشتر ملایم و سبک باشد برای طراحی دکوراسیون و مبلمان فضای اتاق خواب استفاده می کنند، اما نکته ی مهم و قابل توجه در انتخاب این رنگ ها آرامش بخش بودن آن هاست، چرا که سقف، دیوارپوش ها و مبلمان فضای اتاق خواب باید مامن امنی برای استراحت اشخاص باشد نه یک محل پر هیجان و تنش برانگیز، پس به کارگیری رنگ هایی با طیف ملایم تر برای این منظور گزینه ی مناسب تری نسبت به همتای تند تیزشان می باشند و متخصصان آفن دقیقا همین امر را سهولت می بخشند.

آیا برای تمامی فضاهای یک خانه باید یک ترکیب رنگی انتخاب کنیم یا فضاها می توانند ترکیب رنگی گوناگون داشته باشند؟

 شما می توانید این قانون را برای خانه خودتان وضع کنید! نیازی نیست تمام دکوراسیون منزل شما از یک طیف رنگی باشد، بلکه حتی بهتر است مبلمان، دیوار پوش، کف پوش با طیف های رنگی گوناگونی را در فضاهای متفاوت خانه ی خود به کار ببرید، با این کارها می توانید فضاهای متنوع تری داشته باشید و به دکوراسیون خود انرژی ببخشید همچنین فضای مسکونی را از حالت یکنواختی خارج کنید. طراحان آذران فضا نما این ایده را به شما می دهند که  می توانید اگر دوست دارید ترکیب رنگ واحدی را برای همه ی فضاهای خود داشته باشید  و بهتر است این طیف را به صورت پر رنگ و کم رنگ در فضاهای خود به کار گیرید. طراحان آفن این خلاقیت و تفاوت را در جایی به عنوان رنگ اصلی و در فضایی دیگر به مقداری اندک به عنوان چاشنی استفاده می کنند تا فضای خانه ی شما را از حالت سکون خارج کنند.

چه کنیم تا فضاهای کرم  و قهوه ای خنثی خود را تغییر بدهیم؟

طراحان متخصص آذران فضا نما بسیار دیده اند فضاهای مسکونی را که به رنگهای کرم و قهوه ای بوده اند زیرا در ایران کرم و قهوه ای از آن دسته رنگ هایی است که بی شک گزینه ی مناسبی برای خیلی از نشیمن های ایرانی به شمار می رود. اما طراحان آفن برای جلوگیری از یکنواختی این ترکیب ایده های نویی دارند. به سادگی می توان  طیف های کرم رنگ را با اضافه کردن رنگ هایی مثل، زرشکی، نارنجی، زرد، بژ طلایی و در مواردی مشکی از خستگی در آورد و در فضا تعادل ایجاد کرد. 
طراحی های آذران فضا نما گاهی برای طیف رنگی قهوه ای استفاده ی خردمندانه ای از رنگ های صدری،آبی و سفید است که در فضا تعادل مطلوب را برای شما ایجاد می کند. طراحی های طراحان متخصص آذران فضا نما ترکیبی از در نظر گرفتن سلیقه ی شما و ایده های نوین در زمینه طراحی داخلی است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe