انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

کابینت ها عناصری هستند که به ظاهر آشپزخانه ها چهره ای جدید و زیبا می بخشد. کابینت ها انواع و جنس های مختلفی دارند که همین باعث خواهد شد که هر کس با سلیقه متفاوت بتواند فضایی مورد نظرش را بوجود بیاورد. با کمی تحقیق درمیابیم که کابینت ها و دکوراسیون آشپزخانه هایمان خیلی جذاب تر از آن چیزی هستند که به نظر می رسند. اما شاید شما هم مثل من اطلاعات کافی در زمینه جنس مختلف کابینت ها نداشته باشید، این مطلب قصد دارد تا شما را با انواع و اقسام جنس کابینت آشنا کند، پس این مطلب جذاب و کاربردی را به همراه ما دنبال کنید.

تاریخچه ی کابینت

کابینت به شکلی که امروزه وجود دارد، در ابتدای قرن بیستم میلادی و در آغاز به صورت کمدهای تک، داخل آشپزخانه‌ها عرضه شد. قبل تر از آن آشپزخانه‌ها کابینت‌های ثابت و جاسازی شده و مکان معینی  برای اجاق گاز، یخچال و وسایل دیگر آشپزخانه نداشتند و گاهی فعالیت‌های صورت گرفته شده در آشپزخانه (مانند آماده‌ساختن مواد غذایی) روی میزی در وسط آشپزخانه ها صورت می گرفت.

کابینت چه نقشی در آشپزخانه دارد؟

کابینت چه نقشی در آشپزخانه دارد؟

فضایی فرضی در آشپزخانه ها که اضلاع تشکیل دهنده آن یخچال، اجاق گاز، سینک ظرفشویی هستند جهت فعالیت های مهم در آشپزخانه ها که نگهداری مواد غذایی، شستشو و پخت و پز هستند. فضای مفید و مشخصی برای تردد در هر آشپزخانه‌ نیاز است . بقیه ی فضا بین کابینت های آشپزخانه ها  باید محیطی برای تسریع در انجام کارها باشد.البته طراحان متخصص و با سلیقه و علاقه و سبک شناس آذران فضا نما با آشنایی کامل از انواع کابینت های آشپزخانه و فضای آشپزخانه ها در تسریع انتخاب و طراحی آشپزخانه تان همراهیتان خواهند کرد. و با طراحی ها و پیشنهادات کلیدی و کاربردی به هر چه زیباتر شدن آشپزخانه شما کمک می کنند. آنها  هنگام طراحی به فضای مفید برای کابینت ها در آشپزخانه توجه می نمایند که فاصله های مناسب میان اجاق گاز و دیگر وسایل آشپزخانه را بررسی کنند و از تاثیر گرمایی بر عملکرد یخچال و همچنین لکه‌های چربی حاصل از پخت و پز بر ظروف شما نیز در آشپزخانه تان جلوگیری شود.

برای مدیریت بهتر فضای آشپزخانه با توجه به وسایل اصلی در آشپزخانه شما و با توجه به شرایط خاص استفاده‌کننده، از کابینت های مدرن یا کابینت های کلاسیک استفاده می‌شود. طراحی صحیح کابینت در آشپزخانه، موجب این می‌شود که فضای مفید و قابل استفاده آشپزخانه شما، رفاه کاربر برای پخت‌وپز و شست‌وشوی ظروف افزون شود.

طراحی کابینت ها

طراحی کابینت‌ها در آشپزخانه‌های متفاوت از نظر شکل طراحی کابینت (یو شکل، ال شکل، خطی، شبه‌جزیره‌ای و جزیره‌ای)انجام می گیرد. به هر حال در زمان طراحی کابینت توجه داریم که جهت باز شدن در کابینت باید خلاف جهت حرکت اشخاص استفاده‌کننده باشد.بنا بر نوع طراحی دکوراسیون آشپزخانه به کابینت های آشپزخانه ها به دلیل زیبایی ظاهری شان می شود به عنوان عناصر تزیین کننده دکوراسیون داخلی نگاه کرد. برای مثال در آشپزخانه کابینت ممکن است برای تزیین فضای بالای گاز آشپزخانه ای و پنهان کردن هود آشپزخانه استفاده شود. ترکیب کابینت های آذران در آشپزخانه می تواند بسیار جالب و چشم نوار باشد. 

کابینت های آشپزخانه انواع متفاوتی دارند

انواع کابینت های آشپزخانه از دو جهت قابل دسته بندی است.دسته بندی کابینت آشپزخانه بر حسب جنس کابینت ، دسته بندی بر حسب نوع سبک و طراحی کابینت های آشپزخانه.

دسته بندی کابینت های آشپزخانه بر حسب جنس : کابینت های آشپزخانه ها از جنس چوب, فلز, هایگلاس, ام دی اف و پی وی سی می باشند ، در طراحی های گوناگون و رنگ های متفاوت  به بازار عرضه می شوند. حتما در انتخاب جنس کابینت باید دقت لازم صورت بگیرد تا بتوانید  کابینتی مقاوم با طول عمر طولانی انتخاب کنید و در دکوراسیون آشپزخانه  خود استفاده نمایید.

دسته بندی کابینت آشپزخانه بر حسب سبک و نوع دیزاین: این دسته بندی نشات گرفته از کوچک یا بزرگی آشپزخانه ماست .اینکه طرحی ساده با خطوط افقی و عمودی را انتخاب می کنیم یا واژه ی سنتی یا کلاسیک را به ذهن می آوریم.کابینت یک تکه را انتخاب کنیم با نبود تزيینات یا فضایی کلاسیک همراه با کمی نقش و نگار اروپایی را برگزینیم.پس انتخاب های ما کدام یک از کابینت های کلاسیک یا کابینت های مدرن آذران فضا نما است؟ به هر حال اینجا خانه و آشپزخانه ی شماست؛ می توانید هر قدر دوست دارید از وسایل و طرح‌های متفاوت بهره ببرید. البته برای کار ها و انتخاب های دکوراسیون آشپزخانه و کابینت خود دلیل داشته باشید. ایده‌ها و طراحی هایی را استفاده کنید که به آشپزخانه شما شخصیت منحصر به فرد و دوست داشتنی بدهد. حتی شاید برای ایجاد حسی خوشایند و دل‌پذیر دکوراسیون سبک‌های مدرن یا کابینت های کلاسیک را با هم ترکیب کنید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe