اهمیت کاربرد انواع مبلمان اداری

25 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

 کاربرد انواع مبلمان اداری 

ادارات مکانی هستند که علاوه بر داشتن فضای کاری و تجهیزات متعدد باید دارای مبلمان اداری زیبا و مناسب نیز باشند تا بتوان با ایجاد راحتی و سهولت برای کارکنان در این محیط سبب بالا بردن راندمان کاری نیز شد. مبلمان اداری یکی از مهم ترین تجهیزات لازم در محیط های اداری می باشد. میز اداری، میز مدیریت و میز کنفرانس از جمله انواع مبلمان اداری به حساب می آیند. در این مقاله سعی داریم درباره ی کاربرد انواع مبلمان اداری صحبت کنیم. 

کاربرد انواع مبلمان اداری کاربرد انواع مبلمان اداری

انتخاب مبلمان اداری بر حسب نوع اداره

زمانی که قرار است برای یک اداره مبلمان اداری خاص و راحتی خریداری شود، ابتدا باید به محیط و فضای اداره توجه کرده و سپس متناسب با آن مبلمان را خریداری کرد. به طور مثال هر چه فضای اداره بزرگتر باشد می توان مبلمان اداری بیشتر یا بزرگتری را انتخاب نمود و راحتی را برای ارباب رجوع ها به همراه آورد. در محیط های اداری مهم نیست که حتماً چه تعداد مشخصی از مبلمان اداری را در فضای اداره تعبیه کنید مهم این است که بهترین مبلمان را انتخاب کرده که هم راحت باشند و هم زیبایی ظاهری خوبی داشته باشند و البته اندازه ای متناسب با فضای موجود داشته باشند. برخی ادارات چون حالت رسمی دارند بهتر است مبلمانی با ظاهری ساده و در عین حال زیبا انتخاب کنند و اداراتی که حالت غیر رسمی دارند می توانند از مبلمان اداری مدرن استفاده کنند تا ارباب رجوع از فضای موجود بیشترین بهره را ببرد و احساس آرامش نماید.

طراحی مبلمان اداره

خوشبختانه امروزه مراکز و شرکت های بسیاری در زمینه تولید و طراحی مبلمان اداری فعالیت آنان می کنند که با به کارگیری طراحانی مجرب در این زمینه توانسته اند بهترین، شیک ترین و مدرن ترین مبلمان اداری را در عصر حاضر تولید کنند. طراحان مبلمان اداری سعی دارند با در نظر گرفتن فضا و حالات ادارات مبلمانی را طراحی کنند تا در عین راحتی و زیبایی با دکوراسیون اداره نیز تطابق داشته باشند. طراحی صحیح هر نوع از میز یا مبلمان اداری می تواند نقش مهمی در خستگی زودرس افرادی که از آن استفاده می کنند داشته باشد. به عنوان مثال زمانی که در دانشگاه در حال آموزش هستید ممکن است بر روی صندلی ای بنشینید که بعد از چند دقیقه زود احساس خستگی کنید پس همین مسئله ناشی از طراحی نادرست صندلی اداری است که باید مورد توجه واقع شود.

انواعی از صندلی اداری

وقتی صحبت از مبلمان اداری می شود ناخودآگاه تصاویری از مبل و صندلی های گوناگون اداری به ذهنمان خطور می کند. در واقع می توان این طور بیان کرد که مبلمان اداری فقط شامل مبل و صندلی مخصوص به ارباب رجوع ها نیست بلکه صندلی اداری انواع صندلی ها از جمله صندلی کارمندی، صندلی مدیریت، صندلی کنفرانس و غیره را نیز شامل می شود.

میز مدیریت در اداره و تأثیر آن

بی شک در اداره مهم ترین قسمت آن بخش مدیریت است پس باید دکوراسیون، مبلمان اداری و میزی که برای این بخش در نظر گرفته می شود از طراحی خاصی برخوردار باشد. انتخاب درست از یک میز مدیریت با کیفیت می تواند تأثیر بسزایی در ارتباط آن با افراد مراجعه کننده به مدیر داشته باشد. حتی می تواند راحتی را برای شخص مدیر که در پشت میز و مبلمان اداری قرار گرفته است به همراه داشته باشد. از آنجا که تنوع در میزهای مدیریت زیاد می باشد کمی در انتخاب این نوع میز دچار مشکل می شوید ولی باید در نظر داشته باشید که میز مدیریت نسبت به بقیه اجزای مبلمان اداری باید اندازه ای بزرگ تر داشته باشد و علاوه بر آن از استحکام خوبی برخوردار باشد، زیرا مدیران به علت حجم کاری بالا بیشتر وقت خود را در پشت میز می گذرانند.

اهمیت کاربرد مبلمان اداری اهمیت کاربرد مبلمان اداری

آیا مبلمان اداری فقط مختص به ادارات هستند؟

شاید شنیدن کلمه مبلمان اداری کمی غلط انداز باشد و شما فکر کنید که از مبلمان اداری فقط در ادارات استفاده می شود اما بهتر است بگوییم که این طور نیست. زمانی که شما به مطب دکتر، آموزشگاه ها، فرودگاه، بیمارستان، بانک، رستوان، دانشگاه و حتی کتابخانه ها می روید و روی صندلی می نشینید در واقع رولی نوعی از صندلی و مبلمان اداری قرار گرفته اید. حتی میز تحریری که در خانه یا مدرسه از آن استفاده می کنید نیز جزئی از مبلمان اداری محسوب می شود. پس به طور کلی می توان نتیجه گرفت که کاربرد مبلمان اداری بیشتر در فضاها و مکان های عمومی است و از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وجود میز اداری در ادارات

میز اداری یکی از اقسام مبلمان اداری محسوب می شود که وجود آن در محیط های اداری الزامی است. میزهای اداری می توانند شیشه ای، چوبی یا ترکیبی از هردو باشند. انتخاب نوع آن می تواند بنا بر سلیقه فرد و متناسب با فضایی باشد که قرار است در آن تعبیه شود. اشکال مختلفی را که میزهای اداری مدرن دارند می تواند زیبایی خاصی به دکوراسیون ادارات ببخشند. همچنین نوعی که شکل میزهای اداری دارند باعث می شود تأثیر چشمگیری در رابطه کارمندان بگذارد در واقع یعنی می تواند برای هر کارمندی میز اداری جداگانه ای تعبیه شود و برای هر کارمندی فضایی خصوصی و شخصی در نظر گرفت. البته در بعضی مواقع نیز ممکن است میز اداری که برای کارمندان بانک انتخاب می شود پیوسته و یکی باشد که در این صورت نیز هر باجه توسط حایل از دیگر باجه جداسازی شده است.

استفاده از میز کنفرانس

میز کنفرانس نیز از جمله اجزای مبلمان اداری است که بیشتر مورد استفاده ادارات بزرگ هستند و در بسیاری اوقات به منظور برگزاری جلساتی برای بحث و گفت و گو به کار می رود. به همین منظور یک میز کنفرانس اگر بخواهد خوب جلوه کند باید اندازه مناسب و شکل خوبی برای پذیرایی از دعوت شدگان داشته باشد. میز کنفرانس چه در اندازه  کوچک و چه اندازه بزرگ باید از شکل هندسی ای ساخته شده باشد که وقتی درون اتاق کنفرانس قرار می گیرد و کارمندان پشت آن می نشینند احساس راحتی کنند. جنس اغلب میزهای کنفرانس در مبلمان اداری که ساخته می شوند از شیشه، آلومینیوم، چرم و ترکیبی از این ها می باشد که با توجه به سلیقه مشتریان قابل تغییر است.
اندازه استانداردی که برای میزهای کنفرانس همیشه در نظر گرفته می شود 75 سانتی متر ارتفاع و 2 متر طول است که طول آن نیز قابل تغییر می باشد. علاوه بر در نظر داشتن این موارد در استفاده از میز کنفرانس باید به رنگ آن نیز توجه شود به عنوان مثال زمانی که نور اتاق کنفرانس روشن است باید رنگ میز را متضاد با آن انتخاب کنید تا خود را بیشتر جلوه دهد و در تن رنگ هایی مانند فندقی یا قهوه ای باشد. اگر از میز شیشه ای کنفرانس استفاده می کنید حتماً به کیفیت جنس شیشه توجه فرمایید چون میز کنفرانس به دلیل استفاده زیادی که دارد بیشتر هم باید تمیز شود، به همین جهت باید از شیشه ای که کمتر لکه می افتد استفاده شود. 

مبلمان اداری مبلمان اداری

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از صفحات زیر نیز بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe