آشنایی با مبلمان اداری و انواع آن

25 مرداد ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

با انواع مبلمان اداری بیشتر آشنا شوید

مبلمان اداری به وسایلی گفته می شوند که برای چیدمان محل کار یا اداره مورد استفاده قرار می گیرند، مبلمان اداری شامل انواع میزهای اداری، صندلی ها، سیستم فایلینگ، قفسه ها و... می باشند، که موجب می شود محیط کار حالت کاربردی و هماهنگی پیدا کند، مبلمان اداری با چینش مناسب خود می توانند از محیط کار و محیط اداری یک محل جذاب درست کند، مبلمان اداری در هر قسمتی از اداره ها به کار برده می شود که از جمله آن ها می توانیم به اتاق مدیریت، اتاق کارمندان، اتاق کنفرانس و... اشاره کنیم امروزه انواع مبلمان اداری، خصوصاً مبلمان اداری مدرن کاربرد زیادی در محیط های اداری دارند. آشنایی با مبلمان اداری مدرن به شما کمک می کند تا خرید بهتری داشته باشید.

انواع مبلمان در محیط اداری انواع مبلمان در محیط اداری

زیبا سازی فضا با مبلمان اداری

مبلمان اداری همچنان که راحتی و آسایش برای کارمندان و مراجعین یک اداره فراهم می کند به عنوان یک عامل زیبایی مهم نیز محسوب می شود، زیباسازی فضای محیط کاری با مبلمان اداری بستگی دارد که چینش چگونه باشد و از چه ترکیبات از نظر رنگ و جنس مبلمان اداری انتخاب شود، البته معیار مهم در زیبایی بخشی مبلمان یک اداره نحوه چیدمان است، استفاده از نظر مشاوران متخصص در زمینه مبلمان اداری می تواند شما را در دستیابی به یک محیط اداری مناسب یاری کند.

انواع میز اداری

میزهای اداری یکی از مهم ترین انواع مبلمان اداری هستند که در همه جای محیط کاری، کاربرد دارند، میزهای اداری در ابعاد مختلف و طرح های مختلف هستند که از نظر کاربرد و سلیقه مدیران می توانند مورد استفاده قرار گیرند، میزهای اداری از نظر کاربردی نیز در انواع مختلفی دسته بندی می شوند که از مهم ترین و پرکابرد ترین آن ها می توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

  • میز مدیریت
  • میز کارشناسی (میز کارمندی)
  • میز کنفرانس
  • کانتر(میز پیشخوان اداری-میز پذیرش)
  • میز گروهی
  • میز مدیریت

از مهم ترین بخش های یک اداره، اتاق مدیریت است، اتاق مدیریت نیاز به تجهیزات مختلفی دارد که میز مدیریت یکی از مهم ترین آن ها و مبلمان اداری است، با توجه به اهمیت اتاق مدیریت باید در استفاده از میز مدیریت نیز به عنوان مبلمان اداری دقت کافی انجام شود، مدیر اداره ساعت ها در پشت میز مدیریت قرار می گیرد اولین نکته این است که میز مدیریت باید از نظر راحتی در سطح مناسبی باشد و با توجه به استانداردهای بدن انسان ساخته شود، تا خستگی در طول مدت استفاده عارض نگردد، علاوه بر احساس راحتی ضروری است که میز مدیریت از طراحی و زیبایی هم بهره برده باشد و با سایر چیدمان های اتاق مدیریت در تضاد نباشد.

انواع میزهای مدیریتی

میزهای مدیریت در انواع مختلفی، ساخته می شوند با توجه به سلیقه مدیر و مدرن یا کلاسیک بودن میز می توانید انواع مختلفی از میزهای مدیریت را انتخاب کنید، میزهای مدیریتی در طرح ها و رنگ های مختلفی موجود هستند که می توانند سلیقه شما را پوشش دهند. در انتخاب انواع میزهای مدیریتی به کیفیت، دوام و راحتی آن باید توجه شود.

میز کنفرانس

همه شرکت ها و اداره ها بدون شک به منظور برگزاری جلسه ها، نشست ها و... به اتاق کنفرانس نیاز دارند، اتاق کنفرانس محلی است که معمولا در آن تصمیمات مهم گروهی گرفته می شود و به همین دلیل طراحی محیط و چیدمان آیتم های آن از اهمیت خاصی برخوردار است، یکی از مهم ترین آیتم هایی که به عنوان مبلمان اداری در اتاق کنفرانس باید به کار گرفته شود، میز کنفرانس است، میزهای کنفرانس باید به گونه ای باشد که تمامی افراد شرکت کننده در کنفرانس بتوانند در مقابل هم باشند، با توجه به میزان فضا، کاربرد و... میز کنفرانس می تواند در اندازه های مختلفی ارائه شود. قیمت میزهای کنفرانس نیز با توجه به ابعاد میز و جنس میز کنفرانس تعیین می شود.
باید به این نکته توجه کافی شود که میز کنفرانسی که انتخاب می شود متناسب با محیط اتاق باشد نه آنقدر بزرگ باشد که تمام اتاق را اشغال کند و نه آن قدر کوچک باشد که کاربرد چندانی برای جلسات و... نداشته باشد. ابعاد میز کنفرانس باید استاندارد باشد، میزهای کنفرانس بیضی شکل و یا مستطیلی شکل بیشتر می توانند نیاز شما را برطرف کنند.

میز اداری در محیط اداریآشنایی با میز اداری در محیط اداری

میز کارشناسی (کارمندی)

یکی از انواع میزهای اداری که بیشترین کاربرد را از لحاظ مصرف در اداره ها و شرکت ها دارد میزهای کارشناسی یا میزهای کارمندی هستند که برای استفاده کارمندان کاربرد دارد، بهتر است که پایه های میزهای اداری طوری باشد که قابلیت تنظیم را داشته باشد و هر یک از کارمندان با توجه به شرایط فیزیکی خود بتوانند ارتفاع میزها را تغییر بدهند، با توجه به استفاده ای که از میزهای کارشناسی می شود طول آن ممکن است از 90 تا 250 سانتی متر هم متغییر باشد، حداقل اندازه ای که برای میز کارشناسی در نظر گرفته می شود بهتر است 120 سانتی باشد و حداقل عرض هم 80 سانتی متر. سعی کنید میزهای کارشناسی را با توجه به رنگ ها و چیدمان محیط کاری انتخاب کنید.

کانتر یا میز پذیرش

کانترها نیز جزو مبلمان اداری هستند، کانترها همان میزهای پیشخوان و پذیرش هستند که می توانند در مطب ها، اداره جات، بانک و ... مورد استفاده قرار گیرند، طراحی کانترها به گونه ای است که ارتباط کارمندان و مراجعه کنندگان را تسهیل می کند، کانترها معمولا در جاهایی که به کار برده می شوند نیاز به فضای زیادی هم ندارند، از نظر قیمت نیز کانترها از شرایط خوبی برخوردار هستند، این نوع از میزهای اداری به مانند سایر میزهای اداری نیز در طرح ها، رنگ ها و ابعاد مختلف ساخته می شوند که با توجه به سلیقه مشتری و مکان مورد استفاده می توانند به کار برده شوند.

صندلی اداری

از انواع مبلمان اداری می توانیم به صندلی اداری اشاره کنیم، صندلی های اداری در انواع متنوع و مختلفی ساخته می شوند که با توجه به چیدمان، فیزیک بدنی و علاقه می توانند در اداره ها و شرکت ها مورد استفاده قرار گیرند، از ویژگی هایی که یک صندلی اداری مناسب می تواند داشته باشد می توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم:

  • صندلی اداری باید پشتیبان کمری داشته باشد و و ضعیت کمر را هنگام نشستن در شرایط خوبی قرار دهد.
  • صندلی باید حالت چرخش داشته باشد تا ستون فقرات شما بیش از اندازه نچرخد.
  • بهتر است که لبه صندلی اداری که انتخاب می کنید، گرد باشد تا مانع جریان خون در پاهای شما نشود.
  • صندلی که انتخاب می شود به گونه ای باشد که بتوانید اراتفاع ان را با توجه به قد و فیزیک بدنی خود تنظیم کنید.
  • دسته های صندلی اگر پهن و نرم باشند مناسب هستند و اگر قابلیت تنظیم نیز داشته باشند می توانند یک ویژگی ایده آل برای صندلی به شمار آیند.
  • صندلی اداری در صورت امکان، مکانیزم شیب داشته باشد چرا که از شما در حین حرکت و یا خم شدن، مراقبت خواهد کرد.

میز پذیرش  آشنایی با انواع میز اداری و پذیرش

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشنر از صفحات زیر بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe