استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک در دکوراسیون اداری چه مزایایی دارد؟

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک در دکوراسیون اداری چه مزایایی دارد؟

اگر مبلمان های اداری با اصول استاندارد و با استفاده از اطلاعات علمی و محاسبات دقیق طراحی شده باشند، به طوری که با فیزیک بدنی انسان متناسب و سازگار باشند، به آنها «مبلمان اداری ارگونومیک» گفته می شود. افراد در محیط کار و اداره ساعات زیادی را بر روی مبلمان های اداری می گذرانند. از همین رو استاندارد بودن این مبلمان ها اهمیت زیادی دارد. 
در صورتی که مبلمان ها استاندارد نباشند، مشکلاتی از قبیل کمردرد، دیسک کمر، ارتروز گردن، مشکلات ستون فقرات، بد شکل شدن ناحیه کتف و .... رخ می دهد. در محیط کار مبلمان ها به انواع میز، صندلی، میز مدیریت، میز کارمندی، میز کنفرانس و ... تقسیم می شوند. تمامی این وسایل باید مطابق با اصول ارگونومیک طراحی شوند. 
مزایای دکوراسیون اداری ارگونومیک
مبلمان اداری ارگونومیک مزایای متعددی را به دنبال دارند که می توان آنها را به شکل زیر شرح داد:
1- تضمین سلامت کارکنان
زمانی که مبلمان های اداری یک شرکت ارگونومیک و استاندارد باشند، اولین مزیت آن تضمین سلامت کارکنان است. به طوری که اگر کارمندان ساعات زیادی را در پشت صندلی استاندارد باشند، استرس عضلانی در ستون فقرات در آنها کاهش می یابد و حالت طبیعی S شکل ستون فقرات، سلامت خود را حفظ می کند. در مواردی که مبلمان های غیراستاندارد استفاده می شود، پس از مدت کوتاهی گردن درد و بهم ریختن ساختار ستون فقرات در کارکنان بروز می کند.
استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک در دکوراسیون اداری چه مزایایی دارد؟2- افزایش بازدهی و راندمان کاری 
در شرکت هایی که از مبلمان های اداری ارگونومیک استفاده می کنند، بدون شک کارکنان بازدهی بیشتری خواهند داشت. چرا که کارمندان شرکت با راحتی بیشتری می توانند مشغول کار شوند. این در حالی است که مبلمان اداری غیراستاندارد، وقت زیادی را هدر می دهد و کارکنان به جای پرداختن به کار، باید مشغول تنظیم میز و صندلی ها و هماهنگ کردن خود با مبلمان اداری شوند.
3- رسیدگی بهتر به امور شرکت
زمانی که مبلمان اداری شرکت ارگونومیک باشد، کارکنان می توانند با سرعت بیشتری به امور شرکت و کارهای خود رسیدگی کنند. میزهایی که به شکل استاندارد طراحی شده باشند، علاوه بر اینکه محلی برای قرار گرفتن سیستم کامپیوتر و وسایل مورد نیاز کارمندان هستند، محلی نیز برای نگهداری اسناد هستند. صندلی های ارگونومیک هم براحتی از جای خود حرکت می کنند و کارمندان می توانند بر سرجای خود به اطراف هم چرخش داشته باشند. در این صورت رسیدگی به برخی از امور نیازی به برخاستن ندارد. در نتیجه در زمان تا حد زیادی صرفه جویی می شود.
4- ارتفاع مناسب مبلمان های اداری ارگونومیک
زمانی که مبلمان های اداری ارگونومیک هستند، ارتفاع آنها نیز متناسب با قد کارکنان است که در این صورت نیازی به خم شدن یا ایستادن نیست. صندلی ها و میزها متناسب با هم طراحی می شوند. تمامی وسایل بر روی میز جا داده می شوند. کارمندان مجبور نیستند تا به طور مداوم خم و راست شوند. همچنین دسته های صندلی به گونه ای طراحی می شود که دستها و بازوها با حالت ۹۰ درجه و هم سطح با میز اداری یا میز کارمندی قرار می گیرد که این وضعیت، بهترین حالت برای نشستن و کار کردن است.
5- حفظ سلامت چشم
یکی از مواردی که در مبلمان های اداری ارگونومیک به آن توجه ویژه می شود، حفظ سلامت چشم های کارکنان است. سیستم های کامپیوتری مهمترین ابزار کار در شرکت هاست که خیره شدن به آن در زمان طولانی، می تواند عواقب بدی را برای چشم ها به دنبال داشته باشد. در مبلمان اداری ارگونومیک، اندازه صفحه روی میز و فاصله آن تا صندلی مطابق با المان های خاصی طراحی می شود. در واقع با قرار گرفتن سیستم کامپیوتر بر روی صفحه میز و نشستن فرد بر روی صندلی، فاصله میان چشمها و سیستم کامپیوتری، در زمان طراحی مبلمان اداری مد نظر قرار می گیرد.
استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک در دکوراسیون اداری چه مزایایی دارد؟

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe