تفاوت لمینت و سقف کاذب پی وی سی در چیست؟

23 فروردین ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

بررسی تفاوت لمینت و سقف کاذب pvc

یکی از چالش برانگیز ترین مسائل در صنعت ساختمانی، درک تفاوت لمینت و سقف کاذب pvc می باشد و خیلی از افراد به دنبال پاسخ مناسب و صحیح می گردند. در این مقاله ما درباره ی لمینت و سقف کاذب پی وی سی صحبت خواهیم کرد و اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بررسی تفاوت لمینت با سقف کاذب پی وی سی بررسی تفاوت لمینت با سقف کاذب پی وی سی

لمینیت چیست؟

لمینیت یا laminate به نوعی پارکت گفته می شود که ماده اولیه آن HDF یا الیاف چوب فشرده (Hard Density Fiberboard) است. لمینیت ها از مواد طبیعی نیستند و در صنایع شیمایی تهیه می شوند. طریقه استفاده از لیمینت ها به صورت زیر قابل بررسی است:
لیمینت ها اگرچه کفپوش هستند اما همانند پارکت های چوبی بر روی کف ساختمان چسبیده نمی شوند. این نوع کفپوش ها دارای شیارهایی هستند که به آن ها «کلیک» گفته می شود و به حالت برآمده و فرو رفته می باشند. زمان نصب، قسمت نر و مادگی لمینیت ها در یکدیگر فرو می رود و سپس به هم قفل می شوند. با افزایش سطح کار، وزن قسمت های قفل شده لمینیت افزایش می یابد که این امر به استحکام آن ها می انجامد. در واقع با محکم شدن قفل لیمینت ها، دیگر نیازی به چسب ندارند. یکی از ویژگی های مهم لیمینت ها، آسیب ندیدن کف اتاق ها و ساختمان است. در حالی که در دیگر کفپوش ها برای قرار گرفتن بر روی کف ساختمان، از چسب استفاده می شود و پس از مدتی که قصد تعویض پارکت را داشته باشید، متوجه می شوید که کف اتاق آسیب دیده و از سویی نیز جدا کردن پارکت های چسبی از کف ساختمان دشوار است. این در حالی است که در لیمینت ها این مشکلات مرتفع شده و به راحتی می توان آن ها را از یکدیگر جدا کرده و در محل دیگری نصب کرد.

ویژگی های لمینیت ها

از ویژگی های مهم لمینیت ها می توان به عدم خروج صدا اشاره کرد. برای ساختمانی آپارتمانی که به مشکلات صدا مواجه هستند، عایق های لیمنیت گزینه مناسبی هستند که دلیل وجود فوم که قبل از نصب در زیر آن ها قرار می گیرد، از خروج صدا به طبقات دیگر جلوگیری می کنند. علاوه بر این، فوم ها در مقابل حرارت و سرما نیز مقاومند و می توانند در صرفه جویی انرژی به ساکنین کمک کنند. 
یکی دیگر از ویژگی های مهم لمینیت ها، مقاومت در مقابل آب و مایعات است. همچنین در مقابل ضربه، اشیا نوک تیز و خش نیز مقاومت بالایی دارند. افزایش سرعت نصب، صرفه جویی در هزینه ها و بدون نیاز به ساب و لاک، از دیگر مزایای مهم لیمینت ها به شمار می رود. 

بررسی لمینت تصویری از لمینت ساختمان

سقف های کاذب پی وی سی 

در سقف های کاذب پی وی سی بخش زیادی از انرژی های در حال مصرف از قبیل سیستم های تهویه هوا، انرژی گرمایی و انرژی سرمایی را حفظ کرده و از این طریق در صرفه جویی انرژی و کاهش هزینه ها موثر واقع می شوند. از سوی دیگر سقف های کاذب پی وی سی که در طبقات بالاتر ساختمان استفاده می شوند، می توانند از انتقال حرارت بین فضای داخلی و فضای خارج ساختمان جلوگیری کنند. در واقع استفاده از این نوع سقف ها که یک عایق به شمار می روند، تمامی درزها و فضاهای باز را مسدود کرده و از این طریق مانع از تبادل هوای داخل ساختمان و خارج ساختمان می شوند. بطور کلی دلایلی که می توان برای کاربرد پی وی سی نام برد عبارتند از:

  • ایجاد یک فضا برای جاسازی تأسیسات و تجهیزات سبک وزن
  • ایجاد یک لایه و پوشش در قسمت زیرین سقف ساختمان
  • ایجاد عایق صوتی و حرارتی برای ساختمان
  • ایجاد سقفی کوتاه‌ برای فضاهای داخلی ساختمان
  • دکوراسیون و طراحی داخلی ساختمان

تفاوت لمینت و سقف کاذب پی وی سی

سقف های کاذب پی وی سی و لمینیت ها هر دو با هدف زیبایی هر چه بیشتر ساختمان به همراه عایق بندی ساختمان ها، تهیه و نصب می شوند اما آنچه موجب تفاوت میان آن ها می شود، عبارتند از:
اولین تفاوت در کاربرد آن هاست. به این معنا که لمینیت ها برای قسمت های کف ساختمان استفاده می شوند. در حالی که سقف کاذب PVC برای قسمت بالای ساختمان کاربرد دارند.
تفاوت دیگر در میزان استحکام لیمینت هاست. به این معنا که لیمینت ها در قسمت کف استفاده می شوند که باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند زیرا تمامی وسایل سنگین ساختمان بر روی آن ها قرار می گیرند. از سوی دیگر رفت و آمدها و تمامی ضربات نیز در این قسمت از ساختمان است. در حالی که سقف کاذب پی وی سی تنها در مقابل بلایای طبیعی از قبیل زلزله باید مقاوم باشد و هیچ آسیب دیگری آن ها را تهدید نمی کند.
داشتن خاصیت شستشوی کامل و بهداشتی بودن از دیگر ویژگی های لمینیت هاست که باعث می شود نسبت به سقف های پی وی سی، از قابلیت بیشتری برای حفظ بهداشت برخوردار باشند. 

سقف کاذب پی وی سی سقف کاذب pvc

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحات زیر بازدید نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe