علت تنوع قیمت میزهای کارمندی و مدیریت چیست؟

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما
علت تنوع قیمت میزهای کارمندی و مدیریت چیست؟

میزهای کارمندی و مدیریت در طرح‎ها‎ و شکل‎ها‎ی متنوعی وارد بازار می‎شود. با وجود این امر نمی توان قیمت یکسانی را برای آنها تعیین نمود. اِلمان‎ها‎ی متعددی موجب تفاوت قیمت میزهای کارمندی و مدیریت می‎شود که عبارتند از:
1- تفاوت در مواد اولیه
برای ساخت و تولید میزها مواد اولیه شامل چوب، چسب چوب، گیره، پایه، شیشه، ریل، لولا و .... می باشد. در کیفیت این وسایل و ابزارها تفاوتهای زیادی وجود دارد. شیشه‎ها‎یی که برای میزهای کارمندی و مدیریت استفاده می‎شوند می‎توانند از جنس مرغوب و یا نامرغوب تهیه شوند. چوب می‎تواند از نوع راش، گردو، بلوط و یا از نوع MDF باشد. در هر یک از انواع چوب‎ها‎ تفاوت‎ها‎ی زیادی وجود دارد. برای مثال به دلیل استحکام چوب راش برای تولید میز، قیمت نیز به مراتب افزایش می‎یابد. در حال حاضر میزهایی که با ام دی اف ساخته می‎شوند، طرفداران بیشتری دارند. 
2- طراحی در ساخت میزهای کارمند و مدیریت
امروزه طرح و شکل میزها اولین عامل و فاکتور انتخاب می‎باشد. مشتریان، زمان بازدید از فروشگاه‎ها‎، طرح و شکل اولیه را ملاک قرار می‎دهند. برخی طرح‎ها‎ طرفداران بیشتری دارند. از سوی دیگر ممکن است برای طراحی یک میز کارمندی نسبت به میز مدیریت، پیچیدگی کمتری وجود داشته باشد و براحتی بتوان یک طرح را آماده کرد که این امر موجب کاهش قیمت میز می شود. غالبا طرح‎ها‎یی که نیاز به زمان و خلاقیت بیشتری دارند، قیمت آنها نیز بمراتب افزایش می‎یابد. برای مثال میزهایی که دارای قوس هستند به دلیل زحمت بیشتر به هنگام کار، قیمت بیشتری برای آنها محاسبه می شود. عموما طرح ‎ها‎ی‎ فرنیش قیمت بالاتری دارند.
3- تعبیه کشو برای میز
تعبیه کشو برای میزهای کارمندی و مدیریت نیاز به ابزار و وسایل بیشتری دارد و مواد اولیه ای که برای ساخت آنها استفاده می‎شود نیز افزایش می‎یابد. از سوی دیگر قرار دادن کشو برای میز مدیریت نیاز به دقت و بیشتری دارد. به همین دلیل است که قیمت میزهای کشودار بیشتر از سایرین محاسبه می‎شود.
4- اندازه و سایز میز
مطمئنا کوچکی و بزرگی میزها می‎تواند تاثیر زیادی بر میزان قیمت آنها داشته باشد. به هر اندازه که یک میز کوچکتر باشد، مواد اولیه و زمان کمتری برای ساخت آن صرف شده است. بنابراین قیمت آنها نسبت به میزهای بزرگتر که به زمان و مواد اولیه بیشتر نیاز دارند، کمتر محاسبه می‎شود.
5- میزان استحکام میز
استحکام و مقاومت میز عامل تعیین کننده ای برای دوام و طول عمر آن است. میزهایی که مقاومت بالاتری در مقابل عوامل طبیعی از قبیل تغییرات دما، رطوبت، ضربه و ... دارند، قاعدتا قیمت بالاتری نیز خواهند داشت. مشتریان به هنگام خرید نمی توانند این موارد را بررسی کنند. بنابراین می‎توانند با مشورت فروشندگان و قسمت‎ها‎ی مشاوره شرکت‎ها‎ی تولید کننده میز، بهترین انتخاب را داشته باشند.
آیا رنگ میزها بر تعیین قیمت آن تاثیرگذار است؟
ممکن است برخی به اشتباه تصور کنند که رنگ میزها یک فاکتور تعیین کننده در قیمت آنهاست. این یک فرضیه اشتباه است. رنگ‎ها‎ تاثیر زیادی بر دکوراسیون دارند و رنگ میزهای کارمندی و مدیریت با توجه به چیدمان اتاق‎ها‎ انتخاب و طراحی می‎شوند اما هیچ تاثیری بر قیمت آنها ندارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe