ویژگی ها و مزایای استفاده از سقف کاذب

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

با ویژگی ها و مزایای استفاده از سقف کاذب بیشتر آشنا شوید

سقف کاذب اساساً سقف ثانویه می باشد و زیر سقف اصلی آویزان است. یک سقف کاذب که به عنوان سقف معلق یا سقف شبکه نیز شناخته می شود، این روزها به نمادی از مدرنیته تبدیل شده است. در حال حاضر مردم به خوبی از اهمیت یک سقف کاملاً آگاه هستند.

در ابتدا سقف کاذب فقط در ساختمان های تجاری مانند دفاتر، مراکز خرید و غیره نصب می شد. سقف کاذب عمدتاً برای پنهان کردن یا پنهان کردن سیم کشی داخلی، اسکان سیستم های AC متمرکز و سایر اتصالات برقی نیز استفاده می شد. اما امروزه سقف کاذب در آپارتمان ها به ویژه در اتاق های نشیمن و اتاق خواب راه خود را نیز پیدا کرده است.

سقف بزرگترین منظره بدون مانع از اتاق است و این اولین چیزی است که معمولاً افراد هنگام ورود به ساختمان یا اتاق، متوجه آن می شوند. در نتیجه، سقف یک عنصر مهم در طراحی داخلی اتاق است و زیبایی شناسی آن را تعریف می کند. از آنجا که یک سقف مساحت زیادی دارد، در آسایش حرارتی یک اتاق نقش مهمی ایفا می کند.

یکی از مزایای مهم استفاده بهینه از تهویه مطبوع در بهینه سازی آن است. در نتیجه سقف کاذب ارتفاع سقف را کاهش می دهد و در نتیجه حجم اتاق را کاهش می دهد و به افزایش عملکرد تهویه هوا کمک می کند که در هزینه برق شما نیز صرفه جویی می شود. البته در اینجا ما در مورد اتاقهایی با ارتفاع خیلی زیاد صحبت می کنیم.

سقف کاذب در اتاق نشیمن جلوه ای بسیار شیک و احساس خنک دارد که از ارتفاع سقف مطلوبی برخوردار است، اما در اتاق خواب ممکن است. همچنین سقف کاذب برای آشپزخانه ها چیزی است که ما آن را توصیه نمی کنیم. سقف کاذب به عنوان یک لایه عایق عمل می کند. مانند اگر سقف خانه شما در معرض نور مستقیم خورشید باشد، جداکننده سقف کاذب لایه گرما را تا حدی به دام می اندازد و در نتیجه اتاق شما خنک تر می شود.

ویژگی های استفاده از سقف کاذب

مزایای استفاده از سقف کاذب

استفاده از سقف کاذب دارای مزایای خاصی است که امروزه در مکان های مختلفی مثل محیط های اداری، آپارتمان های مسکونی، فروشگاه های بزرگ و کوچک و... استفاده می شود. مهم ترین مزایای استفاده از سقف کاذب عبارت اند از:

1. فضای اتاق را زیباتر می کند: سقف کاذب اتاق معمولی شما را به اتاق فوق العاده تبدیل می کند و به فضای داخلی اتاق شما یک ظاهر زیبا می بخشد.

2. دمای اتاق را کنترل می کند: بهترین ویژگی سقف کاذب، عایق های حرارتی است. این باعث می شود خانه شما از طریق خاصیت عایق حرارتی سردتر شود و گرمای بیش از حد را کاهش دهد.

3. سیم الکتریکی مسنجر: بهترین چیز دیگر این است که به ما کمک می کند تا خانه خود را با پنهان کردن سیم و خدمات برقی جدا کنیم. باعث کاهش درهم و برهمی سیم های برق می شود.

4. صرفه جویی در مصرف انرژی: سقف کاذب می تواند اثربخش باشد زیرا در کاهش گرما در طول تابستان و سرما در طول زمستان کمک می کند، بنابراین صورتحساب های الکتریکی را پایین می آورید.

5. کاهش آلودگی صوتی: سقف کاذق یک عایق صوتی خوب می باشد که صداهای ناخوشایند را که ممکن است باعث آزار شما شود را کاهش دهد و  به راحتی آکوستیک در خانه ایجاد کند.

6. ایجاد روشنایی بهتر و برنامه ریزی شده: این یک گزینه روشنایی بهتر و برنامه ریزی شده در اتاق را به ما می دهد. این که آیا شما می خواهید نور خود را کم نور کنید و نور اتاق خود را روشن کنید، می تواند توسط ما کنترل شود.

7. نصب آسان: نصب سقف کاذب با کمک ابزارهای صحیح بسیار آسان است. اگرچه، می توانید خودتان آن را نصب کنید، توصیه می شود که آن را توسط یک پیمانکار حرفه ای نصب کنید.

مزایای استفاده از سقف کاذب

معایب استفاده از سقف کاذب

سقف های کاذب علاوه بر مزایایی که دارند، دارای معایب نیز می باشند که عبارتند از:

  • یکی از مهمترین معایب سقف کاذب این است که می تواند ارتفاع اتاق را چند اینچ یا پا کاهش دهد زیرا در زیر سقف موجود آویزان است.
  • به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز دارد و عمر طولانی ندارد.
  • سقوط در سقف کاذب امکان پذیر است و سقف پس از استفاده مکرر برای چند سال، رنگارنگ یا رنگ آمیزی می شود.
  • سقف های کاذب به اندازه سقف های سنتی محکم نیستند، به خصوص در مورد بلایای طبیعی مانند زلزله ممکن است ناپایدار باشند.
  • خطر دیگر سقوط وسایل نصب شده و نداشتن ایمنی کافی است.

مزایا و معایب استفاده از سقف کاذب

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe