معجزه نور در محیط اداری با پارتیشن شیشه ای

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای و معجزه نور در محیط اداری

طراحی و چیدمان یک دفتر صرف نظر از اندازه یا نوع کسب و  کار مستقیماً بر جو و کارکرد آن تأثیر می گذارد. در حالی که فضا باید از نظر زیبایی شناختی مطبوع باشد، باید دارای چیدمانی باشد که باعث حس و انگیره در افراد شود. اگر معماران مایل به ایجاد یک فضای داخلی مثبت، پربار و مدرن در دفتر هستند، پارتیشن های شیشه ای می تواند یک انتخاب خوب برای آن ها باشد. در حالی که برخی از مدیران معتقدند که تنها با تفکیک تیم های خود می توانند به بالاترین راندمان برسند تا از اختلال و حواس پرتی هم تیمی ها خودداری کنند، برخی دیگر احساس می کنند یک محیط زنده و تعاملی برای حداکثر بهره وری بسیار مهم است.

استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای

مزایای استفاده از پارتیشن های شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای اداری مزایای غیرقابل انکاری دارند. در زیر مزایای استفاده از پارتیشن های شیشه ای اداری را ذکر کرده ایم.

ایجاد تصور فضای بیشتردر یک محیط اداری

گاهی اوقات تنها کاری که باید انجام دهید برای ایجاد یک فضای داخلی به دفتر کار، افزودن پارتیشن شیشه است. می توانید احساس کنید که مکان کار کاملاً جدید می باشد. از آرایش مبلمان تا رنگ آمیزی، روش های زیادی وجود دارد که یک اتاق بزرگتر به نظر برسد. پارتیشن های شیشه ای یکی از گزینه های تضمین شده، برای این کار است. بر خلاف تقسیم کننده های بزرگ، پارتیشن های شیشه ای این توهم را ایجاد می کنند که فضای اداری دارای فضای بیشتری نسبت به آنچه در واقع است، می باشد. این تا حدودی به دلیل توانایی آن ها در افزایش نور طبیعی است. اتاق های تاریک و دلگیر غالباً بی جان به نظر می رسند. پارتیشن های شیشه ای می توانند تأثیر متضادی داشته باشند و باعث می شود کل محیط کار روشن شود.

سلامتی و کارآیی کارمندان را بهبود می بخشد

پارتیشن های اداری شیشه ای می توانند یک ظاهر مدرن، ساده و کاربردی را برای شما ایجاد کنند. آن ها همچنین اجازه می دهند روشنایی طبیعی را با توسط نور خورشید فراهم کنید. این امر می تواند اثرات مثبت دیگری از نظر بهروری و کارآیی کارکنان ایجاد کند.

نصب پارتیشن های شیشه ای به اطمینان از دسترسی همه افراد به نور طبیعی کمک می کند، حتی افرادی که میز کار آن ها در مجاورت یک پنجره نمی باشد. یک محیط کاری مفید و با تعداد زیاد کارکنان تنها به رشد و موفقیت یک شرکت کمک می کند، زیرا کارمندانی که به کار خود مشغول هستند و انرژی لازم برای انجام مسئولیت های خود را دارند می خواهند در طول روز فعال تر و در نتیجه، کار بیشتر انجام دهند.

ایجاد تعامل میان کارمندان

دفاتر با سبک سنتی بیشتر تمایل دارند که همکاران خود را با موانع غیر شفاف جدا کنند. پارتیشن های شیشه ای بهترین های هر دو جهان را ارائه می دهند، زیرا آن ها بیشتر محیطی با سبک باز ایجاد می کنند که همکاران بتوانند به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند، اما به تعریف فضاهای کاری برای تضمین عملکرد طرح کمک می کنند. کارشناسان می گویند: "خط بینایی و بهره وری و همکاری توسط افرادی هدایت می شود که یکدیگر را می بینند."

کارمندان بیشتر در مورد دیدگاه، ایده ها و سؤالات خود با دیگران مشورت می کنند. این برای تشویق مهم است، زیرا کار تیمی برای موفقیت یک شرکت بسیار مهم می باشد. یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه استنفورد نشان داد که "به سادگی احساس اینکه شما جزئی از تیم افرادی هستید که روی یک موضوع کار می کنند، باعث می شود که افراد هنگام ایجاد چالش، انگیزه بیشتری پیدا کنند."

مقاله با تأکید بر ارتباط بین محیط کار و رفتار کارکنان ادامه می یابد. این اظهار می کند: "تعدادی از عوامل سیستماتیک وجود دارد که بر نحوه رفتار ما در محل کار تأثیر می گذارد، طراحی فیزیکی محل کار شما یا چگونگی اندازه گیری و پاداش رفتارهای کارکنان است." 

شما می توانید از پارتیشن های اداری شیشه ای استفاده کنید، آن ها یک روش عالی برای دادن فضای اداری مدرن و سنتی در کنار هم می باشد همچنین اگر نیاز به ایجاد حریم خصوصی اضافی در بین کارگران هستند.

انعطاف پذیری بیشتر

بیشترین سود مالی نصب پارتیشن های اداری شیشه ای، از میزان انعطاف پذیری ارائه شده ناشی می شود. در حالی که تغییر چیدمان یک اتاق با دیوارهای سنتی امری خسته کننده و پرهزینه است، به راحتی می توانید از پارتیشن های شیشه ای استفاده کنید و آن ها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل نمایید، در صورتی که بخواهید یک بخشی را در دفتر حذف، یا نیاز به فضای اضافی دارید بسیار عالی است. نصب یک پارتیشن شیشه ای نه تنها آسان است، بلکه هزینه دیگری نیز متحمل نمی شوید. در نتیجه، همیشه می توانید بسته به نیاز و شرایط خود، چیدمان فضای اداری خود را هر از گاهی تغییر دهید.

مزایای استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای

نگهداری آسان

اگرچه ممکن است به نظر واقعی نرسد، نگهداری و تمیز کردن پارتیشن اداری شیشه ای نسبتاً آسان است. شما همیشه می توانید از محلول تمیز کردن پنجره برای پاک کردن سریع صفحات شیشه ای استفاده کنید.

کاهش هزینه های در مصرف انرژِی برق

شما می توانید با نصب پارتیشن های شیشه ای اداری، به خصوص در طول روز، روشنایی الکتریکی را به میزان کمتری کاهش دهید. وابستگی کاهش یافته به نور مصنوعی، میزان انرژی مصرفی را به حداقل می رساند و باعث صرفه جویی در هزینه زیادی می شود. جدا از مزایای مالی آن، حداقل مصرف انرژی تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارد. به این ترتیب، پارتیشن های شیشه ای اداری باعث کاهش جای هزینه های شرکت و افزایش بهره وری انرژی می شوند.

بهبود روشنایی در محیط

وقتی صحبت از محل کار می شود، کمبود نور طبیعی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که امروزه با آن روبرو هستیم، به خصوص که اغلب منجر به کاهش انرژی در محل کار و خستگی کارمندان می شود. با این وجود می توانید با دستکاری در طرح پیشنهادی موجود در دفتر خود سلامت و روحیه کارکنان خود را بهبود بخشید تا به مقدار کافی از نور طبیعی داشته باشند.

حفظ حریم خصوصی در محیط اداری

برخلاف تصور عموم، نصب پارتیشن اداری شیشه ای لزوما حریم خصوصی را به خطر نمی اندازد. بسیاری از افراد در مورد نصب پارتیشن های شیشه ای تردید دارند زیرا نمی خواهند حریم خصوصی کارمندان خود را از بین ببرند. می توانید از شیشه های طرح دار یا شیشه های مات استفاده کنید.

ایجاد جلوه های زیبایی در محیط اداری

با افزایش رقابت جهانی، پیروزی بر روی مشتریان جدید به طور فزاینده ای سخت شده است. به این ترتیب، کارآمد بودن و ارائه بودن برای یک شرکت برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان جدید بسیار مهم است. پارتیشن های شیشه ای اداری جلوه ای زیبای غیر قابل انکاری به محیط شرکت شما می بخشند. پارتیشن های شیشه ای اداری نیز ظاهری کاملاً مدرن را ارائه می دهند که تقریباً می تواند تقریباً هر مکان کاری را تکمیل کند.

بادوام بودن

جدا از اینکه متنوع ترین گزینه برای پارتیشن بندی است، استاندارد صحیح ضخامت شیشه برای پارتیشن اداری شیشه ای شما مطمئناً در برابر فرسودگی استفاده های روزمره اداری مقاومت می کند. به همین ترتیب، پارتیشن های شیشه ای با مراقبت و نگهداری مناسب می توانند برای مدت زمان طولانی دوام بیاورند.

اگرچه ممکن است تصمیم گیری در مورد نوع شیشه برای نصب در محل کار خود دشوار باشد زیرا در حال حاضر انواع مختلفی برای پارتیشن های اداری وجود دارد، احساس و ظاهری که برای آن می خواهید و همچنین دکوراسیون موجود فضای اداری شما برخی از موارد است که باید به آن توجه کنید.

مکان های مناسب برای استفاده از پارتیشن شیشه ای

از پارتیشن های اداری شیشه ای در کجا می توان استفاده کرد

همانطور که گفته شد، پارتیشن های اداری شیشه ای متنوع هستند بنابراین می توان از آن ها به روش های مختلفی برای بهبود عملکرد محل کار استفاده کرد. برخی از آن ها برای ایجاد دفاتر مجزا و اتاق های کنفرانس نصب شده اند، در حالی که برخی دیگر بین میزهای کارمندان قرار دارند تا فضای کاری هر شخص را مشخص کنند. صرف نظر از نحوه استفاده آن ها، پارتیشن ها یک عنصر طراحی مثبت در یک محیط اداری محسوب می شوند.

علاوه بر این، چندین نوع سیستم پارتیشن شیشه ای وجود دارد که می توانند ساخته شوند. به عنوان مثال، پارتیشن های نصب شده برای مشخص کردن یک اتاق کنفرانس ممکن است شامل درب کشویی یا دیگر مدل ها باشد. ممکن است دیگران نیازی به چنین ویژگی نداشته باشند. این همه بستگی به دید معمار، طراح یا پیمانکار در مورد فضا و همچنین نیازها و انتظارات سازمان دارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe