کیفیت و طراحی نمای ساختمان چه اهمیتی دارد

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

میزان اهمیت کیفیت و طراحی نمای ساختمان

نمای ساختمان هویت اصلی هر ساختمان است از این رو به کارگیری مناسب ترین متریال ها برای طراحی نمای ساختمان امری ضروری است که فلسفه وجودی هر ساختمان با آن شناخته می شود .طراحی نمای ساختمان اهمیت بسیاری در زیباسازی محیط شهری داشته و چهره فضای شهر را دگرگون می کند.
استفاده از پوشش های مختلف در نما با توجه به نوع کاربری و پتانسیل هر ساختمان، نشان دهنده خلاقیتی است که در طرح اصلی وجود داشته است.

طراحی نمای ساختمان تخصصی است که نیازمند آموزش است و بازار کار خوبی دارد. با توجه به اهمیت طراحی برای نمای خارجی ساختمان و ساخت و ساز ساختمان در اکثر نقاط پر جمعیت کشور، فراگیری این هنر می تواند منبع درآمد بسیار خوبی برای جوانان و علاقه مندان به هنر و طراحی باشد.

نمای ساختمان اولین قسمتی از بناست که مورد قضاوت قرار می گیرد.

قبل از ورود به بنا همه ذهنیت و برداشت افراد از ساختار کلی ساختمان، سن ساختمان، مصالح به کار رفته در بنا، نمای داخلی و حتی دکوراسیون داخلی در ارتباط با طراحی نمای ساختمان قرار می گیرد.
هماهنگی نمای خارجی ساختمان با دیگر ساختمان های مجاور و محیط اطراف نقش مهمی در زیباسازی شهری دارد.
ایجاد نمایی مناسب و خلاقانه همراه با نورپردازی نمای ساختمان، موجب احساس خوشایندی در ساکنین خواهد شد.

ویژگی های طراحی نمای ساختمان

بدیهی است که هر بنا باید ویژگیهای خاصی داشته باشد تا بتواند مورد استفاده قرار گیرد. هنرمند طراح باید بتواند با در نظر گرفتن ویژگی های ضروری و مصالح در دسترس،نمایی متفاوت و زیبا را خلق کند. به طور مثال استفاده پی وی سی در نما با شیوه های اجرایی متنوع می تواند علاوه بر کیفیت و ماندگاری حس بصری بهتری را ایجاد کندهمچنین نمای پی وی سی آذران فضا نما موجب می شود علاوه بر زیبایی نمای ساختمان عایق حرارتی خوبی برای ساختمان داشته باشد.زیباترین بناها در صورت نادیده گرفتن این موضوع کارایی خوبی ندارند.در طراحی نمای ساختمان می توان با استفاده از اصول تکنیکی و مصالح مناسب عایق صوتی خوبی را نیز به وجود آورد. این ضرورتی است که در شهرهای بزرگ و کلان شهرها بیشتر به چشم می خورد و ساختمان های مجاور در بزرگراه ها و مناطق پر تردد نیازمند عایق سازی صوتی بسیار خوبی می باشند.

ویژگی های طراحی نمای ساختمان

  • نمای ساختمان باید در مقابل صدمات فیزیکی مقاوم بوده و به سادگی آسیب نبیند.
  • تغییرات دمایی، یخ زدگی و نور آفتاب می تواند بر نمای ساختمان تأثیر بدی داشته باشد.
  • در طراحی نمای پی وی سی ساختمان می توان با استفاده از متریال مناسب، مقاومت در مقابل زلزله و یا آتش سوزی را نیز لحاظ کرد.
  • برخی از ساختمان های مقاوم با طراحی زیبا توانسته اند در مقابله با بلایای طبیعی پایه های خود را حفظ کنند.
  • پانل نمای نورتم آذران فضا نما در برابر رطوبت و پوسیدگی ناشی از شرایط جوی سخت، کاملا مقاوم بوده و از سطح بالای ماندگاری طرح و رنگ برخوردار می باشد که مورد توجه معماران و سازندگان ساختمان های مدرن قرار گرفته است. 
  • نصب پانل های نورتم بسیار سریع و آسان بوده و در وقت و هزینه باعث صرفه جویی می شود. پانل نمای نورتم به دو صورت با ابزار و بدون ابزار قابل نصب بر روی نمای ساختمان می باشد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe