رنگ روشن کفپوش پارکت برای چه فضاهایی مناسب است

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

فضاهای مناسب برای استفاده از کفپوش های پارکت روشن

یکی از سئوالاتی که پیش از خرید و نصب پارکت ممکن است برای صاحبان منزل پیش بیاید این است که استفاده از پارکت لمینت روشن بهتر است یا تیره؟
 همانطور که می دانید در حال حاضر، بسیاری از مالکان خانه‌ها و آپارتمان های اقدام به بازسازی منزل و یا تغییر دکوراسیون می کنند و تلاش می‌کنند که بهترین دکوراسیون را برای منزل خود فراهم کنند. یکی از مهم ‌ترین ویژگی های یک خانه زیبا و دل باز، داشتن فضایی مناسب، چیدمان درست عناصر آن و استفاده درست از مصالح است. در این میان در این بخش، نکاتی درباره اهمیت انتخاب رنگ لمینت منزل مطرح شده که امیدواریم جهت آشنایی شما خریداران و علاقه مندان، مفید واقع شود.

انتخاب رنگ کفپوش منزل تا حد زیادی بستگی به متراژ فضای منزل شما دارد، به طور مثال کفپوش های تیره معمولا به دلیل عدم نمایش آلودگی ها سطح زمین پرطرفدارند، اما همین کفپوش برای فضاهایی کوچک می تواند دردسر ساز باشد.

فضاهای مناسب برای استفاده از کفپوش های روشن

یکی از نکات مهم در معماری و فضاسازی هر خانه، در واقع نوع و ظاهر کفپوش و دیوارهای خانه است. این امر امروزه معیار بسیار مهمی است و با پیشرفت تکنولوژی های روز به کار رفته در ساختمان ها و همچنین تنوع مناسب امکانات، طیف گسترده ای از انتخاب جهت ساخت و ساز کف منازل در اختیار افراد قرار گرفته است. از این جهت باید دقت بیشتری در انتخاب کف منزل و ساختمان ها شود. برای مثال با استفاده از پارکت در کفپوش خانه یا ساختمان، دکوراسیون و فضای آن اتاق یا منزل تا حدودی تغییر می کند. استفاده از هر یک از پارکت لمینت های روشن و یا تیره می تواند ظاهری مدرن و یا برعکس کلاسیک به آن مکان بدهد، بنابراین در زمینه انتخاب آن دقت و توجه کنید. 
انتخاب رنگ پارکت در منزل تا حد زیادی بستگی به متراژ فضای منزل شما دارد، به طور مثال پارکت های تیره معمولا به دلیل عدم نمایش آلودگی ها سطح زمینبهترین رنگ شناخته شده پارکت برای پذیرایی محسوب می شوند، اما همین رنگ پارکت برای فضاهایی کوچک می تواند دردسر ساز باشد، چرا که فضای موجود را کوچکتر از آنچه که هست نشان می دهند، بنابراین پارکت های روشن برای فضاهای کوچک و کم نور توصیه می شود و باید رنگ پارکت را حتما از میان انواع رنگ پارکت روشن انتخاب کنید.

استفاده از کفپوش روشن و تاثیر آن در فضا

چرا پارکت رنگ روشن؟

وجود زیبایی و تاثیری که آن بر ما دارد غیر قابل انکار است.
از ابتدا روح و روان آدمی به گونه ای بوده است که در اکثر مواقع تمایل به رنگ های روشن داشته است و دوست دارد از آن رنگ ها علاوه بر پوشش خود، در آرایش و تزیین فضای داخلی محل زندگی خود هم بهره مند گردد.
پارکت در رنگ های روشن بیشتر از آنچه که فضای زندگی ما را دل بازتر و بزرگتر نشان دهد آرامشی خاصی را به ما القا می کنند.
پس کاملا بدیهی است که هر شخصی از ترکیب همزمان چند پارکت با رنگ شاد در کنار هم برای دکوراسیون منزل خود استفاده کند.
البته بعضی از افراد دوست دارند علاوه بر اینکه از رنگ های روشن برای دیوارهای منزل خود استفاده می کنند، رنگ پارکت منزل شان هم روشن باشد.
به طور مثال رنگ سفید دیوارها با پرده سفید در کنار پارکت چوبی رنگ روشن بسیار زیبا است.

پارکت روشن در چه فضاهایی مناسب تر است؟

اصولا افراد بیشتر استفاده از پارکت رنگ روشن را برای منزل و اتاق پذیرایی خانه می پسندند.
همان طور که در مقالات پیشین هم برایتان بیان کرده ایم استفاده از رنگ های روشن برای منازل امروزی که عمدتا کوچک و نقلی هستند مناسب تر است.
از بارزترین خاصیت و ویژگی پارکت های رنگ های روشن ایجاد عمق در فضا است و به همین خاطر محیط به چشم آدمی بزرگ تر بنظر می آید.
اگر شما خانه ای کوچک و نقلی دارید استفاده از پارکت رنگ روشن آذران فضا نما برای شما گزینه ای فوق العاده خواهد بود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe