تاثیر مبلمان اداری بر فضای کار

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

مبلمان اداری

امروزه ادارات دولتی و شرکت های خصوصی همگی برای دکوراتیو نمودن و منظم کردن محیط خود از راه های بسیاری استفاده می نمایند. چند صباحی است مبلمان اداری در نظم دادن و زیبا سازی محیط های کاری مورد استفاده قرار می گیرد. این مبلمان شامل قسمت های مختلفی است و هر بخشی از آن یک کاربرد به خصوصی دارد. نمونه های مختلفی از این مبلمان اداری موجود می باشند و شرکت های زیادی اقدام به ساختن این تجهیزات می نمایند. ما امروز در این متن قصد داریم مبلمان اداری را از تمام زوایا مورد بررسی قرار دهیم. چنانچه قصد خرید این تجهیزات را دارید، ما را تا پایان متن همراهی نمایید.

مبلمان اداری چیست؟

در مقدمه متن اشاره ای اجمالی به مبلمان اداری داشتیم. اما این مبلمان تعریفی فراتر از متن بالا دارد. این تجهیزات شامل میز و صندلی هایی می شود، که در فضای اداره و اتاق های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. اما مبلمان اداری فقط شامل میز و صندلی نمی باشد. پارتیشن ها، فایل ها، کتابخانه ها و هر آنچه که در نظم دادن محیط های اداری مورد استفاده قرار گیرد، می توان به مبلمان های اداری ربط داد. استفاده از این اکسسوری ها مزایا و کاربردهای مختلفی را به همراه دارد. این مزایا را ادامه شرح خواهیم داد.

مبلمان اداری چیست

استفاده از مبلمان های اداری چه تاثیری بر روی فضای کار دارد؟

در جواب این سوال، شما را با یک مثال همراه خواهیم کرد. فرض کنید در جایی مشغول به کار هستید که همه چیز نا مرتب و به هم ریخته است. هر آنچه را که نیاز دارید پیدا نمی کنید؛ یا در مثالی دیگر فکر کنید، یک ارباب رجوع هستید و به یک اداره و یا شرکتی مراجعه نموده اید که محیط بهم ریخته و یا به دور از چیدمان و زیبایی خاصی می باشد. در هر دو مثال آیا حس کلافگی به شما دست نمی دهد؟ مطمعنا چنین است، هر جایی و هر چیزی که بهم ریخته باشد باعث کلافگی و سر درگمی افراد می گردد. تاثیرات مبلمان اداری با توجه به نظمی که به فضای کار می دهند در اینجا مشخص می شود. در این صورت هم ارباب رجوع از فضای کار لذت می برد و هم کارمندان آن اداره، در انجام کار خود به کلافگی و یا سردرگمی دچار نخواهند شد.

استفاده از مبلمان اداری و تاثیر آن بر روی فضا

مزایای و معایب استفاده از مبلمان اداری چیست؟

 شاید بتوان گفت پاراگراف بالا در مورد یکی از مزایای استفاده از مبلمان های اداری می باشد. اما این تجهیزات مزایای مختلفی را به همراه دارد. یکی از این مزایا، رعایت اصل ارگونومی است. با توجه به اینکه کارمندان ساعت ها در روز از این تجهیزات استفاده می کنند، باید این تجهیزات به گونه ای طراحی شوند، که کمترین فشار را بر روی ستون فقرات داشته باشند. در طراحی مبلمان اداری مدرن این اصل به خوبی شناخته شده و در این تجهیزات رعایت می شود. از دیگر مزایای مبلمان های اداری می توان به نظم و زیبایی که به محیط می دهند اشاره کرد. یکی از مزایای استفاده از مبلمان های اداری بالا رفتن راندمان کاری می باشد. در کل می توان گفت استفاده از این تجهیزات مزایای زیادی را به همراه دارد. اما اگر بخواهیم به معایب آن اشاره کنیم می توان قیمت آن را هدف قرار دهیم. مبلمان اداری هزینه سنگینی را بر روی دوش افراد می گذارد. اما نکته مهم این است که این هزینه زیاد با توجه به بالا رفتن راندمان کاری جبران خواهد شد.

مزایا و معایب استفاده از مبلمان اداری

میز و صندلی در مبلمان اداری

در متون بالا به این موضوع اشاره کردیم که مبلمان های اداری شامل گونه های مختلفی می باشند. یکی از این نمونه ها میز اداری است. میزهای اداری مدرن با توجه به رعایت اصول ارگونومیک بسیار راحت می باشند و افراد تسلط کاملی بر روی آن ها دارند. میز های اداری شامل نمونه های مختلفی مانند میز مدیریت، میز کنفرانس، میز کارمندان و... می باشند.

اما از دیگر نمونه های مبلمان اداری می توان به صندلی ها اشاره کرد. شاید بتوان گفت مهمترین بخش این تجهیزات صندلی ها می باشند. این اهمیت به این دلیل است که افراد ساعت ها بر روی این صندلی می نشینند. همانطور که در بالا گفتیم این صندلی ها باید به گونه ای باشند، که کمترین فشار را بر روی ستون فقرات وارد نمایند. گفتنی است صندلی در مبلمان اداری فقط به صندلی کارکنان محدود نمی شود. صندلی های که برای ارباب رجوع در اتاق های مختلف و راهروها در نظر گرفته شده نیز جزو این تجهیزات می باشد. نمونه های دیگری از این صندلی ها، صندلی های اتاق کنفرانس می باشد.

میز و صندلی در مبلمان اداری

تجهیزات نظم دهنده در مبلمان اداری

از دیگر تجهیزات مبلمان های اداری می توان به تجهیزات نظم دهنده اشاره کرد. پارتیشن اداری یکی از این تجهیزات می باشد. کاربرد پارتیشن ها در جدا سازی اتاق ها و فضا ها از یک دیگر می باشد. این پارتیشن ها در نمونه ها و طرح های مختلفی موجود می باشند. یکی دیگر از تجهیزات نظم دهنده در مبلمان های اداری کتابخانه ها و قفسه هایی می باشند، که معمولاً بر روی دیوارها نصب می گردند. فایل ها را نیز نباید از دسته مبلمان اداری مستثنا دانست. کمدهایی که با نام فایل در ادارات مورد استفاده قرار می گیرند از مهمترین بخش های مبلمان اداری برای نظم دادن به این محیط می باشند.

تجهیزات نظم دهنده به مبلمان اداری

چیدمان مبلمان اداری در فضا کار

یکی از نکات مهم بعد از تهیه این تجهیزات، چگونگی چیدمان مبلمان اداری در فضای کار است. هرچند مبلمان اداری که تهیه کرده اید زیبا و شکیل باشند، اگر به قاعده چیده نشوند، ممکن است نه در زیبایی محیط تاثیر نداشته باشد بلکه آن را بدشکل تر نیز بنماید. افراد می توانند برای این چیدمان از افراد خبره استفاده نمایند.

نحوه چیدمان مبلمان اداری در فضای کار

نکات مهم در استفاده از مبلمان اداری

  • در هنگام خرید این تجهیزات به کیفیت آن ها توجه داشته باشید.
  • سعی نمایید از محصولاتی که امتحان خود را پس داده اند، بیشتر استفاده کنید.
  • به چیدمان آن ها توجه نمایید و سعی کنید از افراد خبره در این امر استفاده کنید.
  • به ارگونومیک بودن این تجهیزات توجه ویژه ای داشته باشید.

سخن پایانی

مبلمان اداری مدت هاست که مورد استفاده قرار می گیرد. توصیه ما به ادارات و شرکت ها این است که استفاده از تجهیزات قدیمی خود را فراموش کرده و روی به استفاده از مبلمان های اداری مدرن بیاورند. یکی از نکاتی که بازدارنده افراد در تهیه این تجهیزات جدید می باشد، هزینه بالا آن است. ما به شما این اطمینان را خواهیم داد که با استفاده از این تجهیزات چنان بهره وری و راندمان کاریتان بالا خواهد رفت که هزینه های تهیه این مبلمان های اداری برایتان به کلی جبران خواهد شد. در کل باید نتیجه گرفت استفاده از این تجهیزات بسیار به صرفه می باشند.

ما دراین متن سعی کردیم مبلمان اداری را از زوایای مختلقی مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم این متن مورد توجهتان قرار گرفته باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe