دنیای گسترده ای به نام پی وی سی

09 مهر ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

پی وی سی (pvc)چیست؟

پی وی سی کوتاه شده عبارت پلی ونیل کلراید یا عبارت انگلیسی Poly Vinyl Chloride به معنی نوعی پلیمر ترمو پلاستیک می‌باشد. پی وی سی اغلب در صنایع شیمیایی تولید و اغلب در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر به جای بسیاری از فلزات از پی وی سی ها استفاده می شود بطوری که تخمین زده شده که میزان استفاده از پی وی سی در ساختمان سازی به 60 درصد رسیده است. علت این امر سهولت استفاده، ابزار مناسب برای عایق صدا و گرما، صرفه جویی در زمان و داشتن مقاومت و استحکام بالا می باشد. همچنین پی وی سی ها می‌توانند ساختمان را در مقابل خطراتی از قبیل زلزله محافظت نماید.

پی وی سی چیست

پی وی سی به زبان ساده تر پلاستیکی سخت است که به‌وسیله اضافه کردن روان کننده‌ها نرم و انعطاف‌پذیر می‌شود بیشترین مورد استفاده آن فتالیت است. پیش از قرن بیستم شیمیدان روسی ایوان استرا میسلنسکی و فریتز کلیت از کمپانی گریشم الکترون شیمی آلمان هردو تلاش کردند تا پی وی سی (PVC) را در محصولات تجاری به کار گیرند اما مشکلات در فرآیند, سختی و گاهی شکنندگی پلیمر تلاش‌های آنها را بی نتیجه می‌گذاشت. در سال ۱۹۲۶ والدو سیمون از بی اف گودریچ روشی برای نرم کردن پی وی سی به‌ وسیله مخلوط کزدن آن با افزودنی‌های گوناگون گسترش داد. نتیجه ماده‌ای انعطاف‌پذیر بود که به سادگی در فرایندها شرکت می‌کرد و بزودی دراستفاده‌های تجاری شایع شد.

کاربردهای PVC در خانه های ما:

  • ساخت در و پنجره دو جداره
  • لوازم خانگی
  • سقف های کاذب
  • دیوارپوش ها
  • مبلمان

کاربردهای PVC در خانه

دیوارپوش پی وی سی

یکی از محصولات پی وی سی، دیوارپوش می‌باشد که در سال‌های اخیر به عنوان یک جایگزین مناسب برای مواد ساختمانی سنتی از قبیل گچ، چوب و بتن مورد استفاده قرار گرفته است. دیوارپوش پی وی سی در بیشتر مواقع بصورت دو جداره و روکشدار تولید می شود که می تواند دیوار را در مقابل صدا و گرما محافظت نماید. در برخی موارد نیز دیوارپوش پی وی سی بصورت توپُر وارد بازار می‌شود که این امر موجب شده تا میزان استقامت آن افزایش پیدا کن به شاسی سازی نیاز ندارد.

ابزار آلات پی وی سی

ابزارآلات پی وی سی 

ابزار PVC بعنوان تکمیل کننده نصب دیوارپوش و سقف کاذب pvc استفاده می شوند و در واقع متعلقاتی هستند که پانل پی وی سی را در کنار هم استوار کرده و بر زیبایی و استحکام پروژه می افزاید.
شما می توانید انواع ابزارآلات پی وی سی را با قیمت مناسب و با کیفیت بسیار بالا برای مصارف مختلف داشته باشید.

برند کوبوآ یکی از تولیدات شرکت "آذران فضا نما" است که محصولات دیوارپوش و سقف کاذب پی وی سی را در قالب محصول کوبوآ، کوبوآ پلاس و کوبوآ تایل به بازار عرضه می کند. کیفیت بالا و تنوع طرح و رنگ محصولات این مجموعه در کنار مشتری مداری و احترام به حقوق مشتریان، این مجموعه را به عنوان مجموعه ای پایدار و قدرتمند در زمینه ی و عرضه محصولات پی وی سی در داخل و خارج از کشور تبدیل ساخته است.
محصولات پی وی سی کوبوآ متنوع در طرح و رنگ ، عايق حرارت و برودت ، مقاوم در برابر اسيدها ، بازها و قلياها ، غير قابل اشتعال  ، قابل ضربه گيري ، قابل شستشو  و با قیمتی مناسب  می باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe