جایگاه پارتیشن اداری در دکوراسیون مدرن اداری

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

پارتیشن اداری و جایگاه آن در دکوراسیون مدرن اداری

پارتیشن‌های اداری اثر زیادی در طراحی فضا دارند. این پارتیشن‌ها می‌توانند تنوع زیادی به فضا بخشیده و الگوهای متفاوتی را برای محیط کار شما ایجاد کنند. تصور اولیه این است که پارتیشن‌های اداری نوع تازه و مدرنی از دیوارها هستند. در حالی که کاربرد کلی پارتیشن‌های اداری بسیار متنوع‌ تر از این است. به عبارتی یکی از کاربردهای پارتیشن اداری در طراحی فضا جایگزینی آن به‌جای دیوار است.

امروزه با پیشرفت های متعدد در زمینه های مختلف، تجارت نه با همان سبک قدیم و نه با همان سرعت سابق دیگر پیش نمیرود. لذا بر اساس تغییراتی که در محیط های کاری اتفاق افتاده و می افتد باید راه حلی برای ارتقاء و تطبیق فضاهای فوق باشرایط جدید پدید آورد که اولا پاسخگوی نیازهای این شیوه باشد، ثانیا با سرعت رخدادها هماهنگ بوده و همواره قابلیت بسط، تغییر و جابجایی داشته باشد.

یکی از راه حل ها برای مدرن کردن فضاهای کاری و تطبیق با شرایط روز، استفاده از پارتیشن های اداری است. هرچند دیوارها با هدف جداسازی و ایجاد تمایز میان چندین محیط ساخته می‌شوند، گاهی به دلیل اتلاف وقت، نبودن مکان کافی برای ساخت دیوار، استیجاری بودن محل کار و ... امکان ساخت دیوار وجود ندارد. در این مواقع می‌توان از پارتیشن اداری استفاده نمود.

پارتیشن اداری و جایگاه آن در دکوراسیون مدرن اداری

کاربردهای نوین برای پارتیشن اداری

یکی از کاربردهای معمول پارتیشن اداری در طراحی فضا جدا کردن بخش‌های مختلف از یکدیگر، در محیط‌های نسبتا بزرگ است. یک ایده خلاقانه در این زمینه آن است که از پارتیشن اداری جداکننده فضاهای کاری، کاربردهای جذاب‌تری را به دست آوریم. به عنوان مثال می‌توان از یک پارتیشن با کارایی کتابخانه استفاده کرد. در واقع با این کار شما از فضایی پرت و بدون کاربرد، جهت طراحی فضایی کاربردی و زیبا استفاده کرده‌اید. همچنین بنا بر سلیقه ممکن است بجای کاربرد کتابخانه، ایده‌هایی مثل گلخانه عمودی، قفسه‌های وسایل دکوری و… را اجرا کنید. قرار دادن تجهیزات نورپردازی در پارتیشن اداری نیز، ایده جذاب دیگری است که می‌تواند به محیط کار شما زیبایی خاصی ببخشد.

در طراحی‌های مدرن امروزی، لزومی ندارد که دیوارها در جای خود ثابت باقی بمانند. پارتیشن‌های اداری می‌توانند متحرک بوده و در مسیر خود حرکت کرده و باز و بسته شوند. البته منظور از پارتیشن دیواری متحرک پاراوان‌های قدیمی نیستند؛ بلکه دیوارهای واقعی اما متحرک هستند. دیوارهایی که بتوانند فضاهایی کاملا تازه را فراهم کنند. البته پاراوان‌ها نیز برای تغییرات ساده و کاملا موقتی بسیار کاربردی است.

کاربردهای نوین پارتیشن های اداری

کاربرد پارتیشن اداری متحرک ایجاد فضاهای متفاوت در یک محیط ثابت است. فضاهایی که کاربردهای متفاوتی را برای شما فراهم می‌کنند. به عنوان مثال سالنی را تصور کنید که با یک پارتیشن به دو بخش تقسیم شده و در مواقع لزوم کنار رفته و فضای بزرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

امیدوارم این ایده‌ها برای شما جذاب بوده باشد. پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارد.

  • پارتیشن اداری شیشه ای
  • پارتیشن اداری ام دی اف(MDF)
  • پارتیشن اداری آلومینیومی
  • پارتیشن ترکیب شیشه ای و ام دی اف

در نتیجه اجرایی کردن چنین ایده‌هایی نیازمند تخصص و دیدگاهی ویژه است. پس بهتر است برای طراحی و اجرای آن از یک شرکت معتبر همچون آذران فضا نما در حوزه طراحی دکوراسیون اداری مشاوره بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe