استفاده از پارکت برای زیباسازی فضا

08 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

آیا میتوانیم با پارکت فضاهای داخلی را زیباتر کنیم؟

خیلی از افراد و خانواده ها از پارکت جدا از زیبایی، به خاطر احساس آرامش و حس آسایشی که به آنها دست می دهد، استفاده می کنند. از پارکت در همه مکان ها اعم از منازل یا ادارات یا فروشگاه ها می توان استفاده کرد. می دانستید پارکت ها محدود به پذیرایی، اتاقهای خواب و لابی نیستند. پارکت ها در فضاهای اداری، کوچک و بزرگ و حتی سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها هم می توانند حضور داشته باشند.

چرا پارکت انتخاب کنیم؟

نوع تکامل یافته ای از پارکت وجود دارد که لمینت نامیده می شود. لمینت ها از مواد چوب یا همان الیاف چوب فشرده (نه مستقیما از خود چوب) تهیه می شوند. لمینت ها را با چسب به کف اتاق نمی چسبانند بلکه لبه لمینت ها شیارهایی دارد که بصورت نر و ماده در داخل یکدیگر قرار گرفته و در هم قفل می شوند و بدون نیاز به چسباندن کنار هم قرار گرفته و کف را می پوشانند.

لمینت ها به دلیل چسب نشدن به سطح زیرین خود هیچ آسیبی نمی زنند و به راحتی نیزبرداشته می شوند و چندین بار در فضاهای مختلف قابل استفاده هستند. پارکت لمینت ها به دلیل استفاده از فوم در زیر آنها عایق صدا، گرما و برودت نیز می باشند. لمینت ها در مقابل آب و رطوبت و اشیای نوک تیز و بسیار مقاوم تر از پارکت های چوبی هستند و به راحتی هم تمیز می شوند.

انتخاب رنگ و طرح پارکت خودتان

در ضمن پارکت لمینت مزایای زیادی دارد که همین امر انتخاب را برای همه ضروری می کند. زیبایی و جذابیتی که پارک لمینیت به خانه می دهد باعث شده که از دیگر کفپوش ها متمایز باشد. اما به این نکته توجه کنید که از طرح و رنگی از پارکت ها استفاده کنید که مناسب با روحیه و فضای داخلی خانه شما باشد. شما می توانید از پارکت لمینت ساده برای فضاهای بزرگ و پارکت لمینت روشن برای فضاهای کوچک استفاده کنید. همیشه انتخاب یک پارکت خوب و مناسب جز آیتم های ضروری برای هر خانه به شمار می رود.
با توجه به جنس و کیفیتی که پارکت انتخابی شما باید داشته باشد رنگ آن تاثیر زیادی در زیبایی فضای شما خواهد داشت.
سعی کنید با توجه به رنگ ها و سبک دکوراسیون فضای تان رنگ پارکت را انتخاب کنید.
برای داشتن کفپوشی زیبا لازم است که در بین کف فضا با دیوارها، رنگ پرده ها، مبلمان و سایر وسایل منازل از نظر هارمونی رنگ با هم هماهنگی لازمه را ایجاد کنید تا محیط شما خاص و منحصر به فرد به چشم آید.
بعضی از افراد برای ایجاد تعادل در هارمونی رنگ در دکوراسیون فقط به سراغ دیوارها می روند.

پارکت

پارکت طوسی مناسب چه مکان هایی است؟

بدون شک پارکت طوسی بهترین انتخاب برای هر فضایی است.
ممکن است بعضی از افراد وقتی با پیشنهاد این رنگ مواجه می شوند عکس العمل خوبی نشان ندهند و فکر کنند با این رنگ اصلا دکوراسیونشان زیبا نخواهد شد ولی لازم است بگوییم که با وجود تن های ملایم رنگ طوسی در پارکت لمینت می تواند زیبایی خاصی را به محیط تان ببخشد؛ مخصوصا افرادی که دکوراسیون مدرن را می پسندند. پس روی این پیشنهاد تامل کنید.

هزینه های پارکت ها

خیلی از مردم تصور می کنند که استفاده از پارکت بسیار گران است و به همین دلیل از محصولات دیگری استفاده می کنند. در صورتیکه این تفکر درست نمی باشد و آنقدر ها هم که مردم تصور می کنند قیمت پارکت بسیار بالا است. از طرفی پارکت لمینت بسیار با دوام تر از کفپوش های دیگر می باشند. همچنین رنگ بندی و طرح های مختلف پارکت ها باعث شده که می توان هر محیطی را متناسب با آن طراحی کرد.

سهولت در نگهداری پارکت در فضایمان

خیلی از افراد ممکن است که حیوان خانگی یا بچه ای داشته باشند و اگر سطح خانه با فرش پوشیده باشد ممکن است هر روز یا روزی چند بار مجبور به تمیز کردن کف باشند. اگر پوشش کف خانه پارکت باشد نگهداری و تمیز کردن آن بسیار راحت تر از مراقبت دائمی از فرش است. اما نکته آخر اینکه در هنگام انتخاب و خریداری پارکت حتما به کیفیت پارکت و ضمانت نامه و گارانتی محصول توجه فرمایید و با اطمینان میگوییم که پارکت های آذران فضا نما قابلیت های گوناگون را به مجموع دارا هستند. جدا از پارکت جهت زیباسازی محیط می توانید از کف کاذب نیز استفاده نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe