اهمیت جادار بودن کابینت برای فضاهای کوچک

08 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

جادار بودن کابینت های آشپزخانه های کوچک اهمیت دارد

هرج و مرج در آشپزخانه را هیچکس نمی پسندد. خصوصا برخی افراد فکر می کنند چون آشپرخانه ی کوچکی دارند محکوم به بی نظمی بوده و راهی برای ساماندهی و چیدمان کابینت های منزل خود ندارند. ما دراین قسمت شما را با روش های هوشمندانه و مقرون به صرفه ای برای ساماندهی کابینت های آشپزخانه و انتخاب نوع کابینت های آشپزخانه جادارتر آشنا می کنیم. این روش ها را به کار ببرید تا از آشپزخانه ی کوچک خود بیشتر لذت ببرید. در میان کابینت های آشپزخانه ها می توانید فضایی برای قراردادن قفسه ها بگذارید و وسایل زیباتر را که نمای لذت بخش تری به آشپزخانه و دید از کابینت های آشپزخانه می دهند قرار دهید.استفاده از فضای عمودی دیوار با کابینت های آشپزخانه که تا سقف نرفته اند یک ایده ی خوب برای ساماندهی آشپزخانه می باشد. قفسه های کوچکی که بین کابینت های آشپزخانه گفتیم به شما اجازه میدهند زیبایی آشپزخانه و ظروف خود را بیشتر نشان دهید.دقیقن این ترفند بیشتر برای آشپزخانه های کوچک به کار می رود.برای آشپزخانه های کوچک دو روش وجود دارد که بتوانید فضایتان را خلوت تر و بزرگتر نمایید. اما این دو تغییر چه می توانند باشند؟

استفاده از کابینت های جادار در فضای آشپزخانه ها 

یکی از بارزترین و بزرگترین حساسیت خانم ها، آشپزخانه ی خانه است. چرا که بیشتر اوقات خود را در آنجا می گذرانند. زمانی که خانه می خرید یا اجاره می کنید، اگر دقت کنید خانم ها بیشتر به مقیاس آشپزخانه و تراس و پذیرایی توجه می کنند و دغدغه ی چیدمان و کابینت های آشپزخانه ها برای خانم ها اینست: آشپزخانه کوچک. در واقع  کابینت های کم جا آشپزخانه ها در آشپزخانه های کوچک به راستی میتوانند برای خانم ها دردسر ساز باشند. اما چرا؟ زیرا آشپزخانه برای اکثر خانم های ایرانی و شرقی در حکم فضای کار آن ها به حساب می آید. با تنگ و کوچک بودن فضای کار، نه تنها حس خفگان به بانوی خانه دست می دهد بلکه در انجام کارهای مربوط به این فضا نیز خلل ایجاد میشود. پس به حساسیتشان حق بدهیم. بعلاوه با این که بیش ترین استفاده را معمولا خانم ها از آشپزخانه میکنند ولی نباید این فضا را، فضایی زنانه و صرفا مختص زنان دانست. آشپزخانه نه تنها برای زنان مهم است بلکه برای سایر اهالی خانه نیز مهم است. تشخیص شلوغی و فضای کوچک زمانی اتفاق می افتد که کابینت های آشپزخانه فضای کافی برای وسایل را نداشته باشند و احتیاج به اشغال فضاهای دیگر آشپزخانه جز کابینت های آشپزخانه باشد. پس بهتر است به فکر آشپزخانه‌ مان باشیم. حال سوال این است، چه چیزی قرار است آشپزخانه را تغییر دهد؟

کابینت های جادار

این بار هم با کمک گرفتن از یک کارشناس آذران فضا نما و طراح داخلی آشپزخانه را در یک چشم به هم زدن زیبا و زنده نمایند. پس به سراغ انتخاب کابینت های جادارتر میرویم و طراحی آنها توسط کارشناسان آذران فضا نما. پس ما به طراح مربوطه مراجعه کرده، یکی از اعضای تیم طراحی از مکان مورد نظر دیدن خواهد کرد. در گام بعدی جلسه ای برگزار خواهد شد که در طی آن، طراحان با سلیقه و علاقه و سبک مورد تائید کابینت های آشپزخانه کارفرما آشنا خواهند شد. در ادامه طراح پیشنهادات کلیدی و کاربردی خود را که می تواند به هر چه زیباتر شدن فضا کمک کند را ارائه خواهد داد. پس از آن یک پلان از محل قرارگیری کابینت های آشپزخانه تهیه خواهد شد و طراحان  پس از آن به منظور طراحی 3 بعدی فضا کار خود را به صورت جدی آغاز خواهند کرد. پس از آن برای محیط منظور سقف گذاشته می شود و کابینت ها و تزئینات مربوط به آن نیز افزوده می گردد. در نهایت هم یک جای گذاری کلی برای سایر وسایل مورد نیاز در آشپزخانه انجام می شود. در صورتی که شما طراحی و جایگذاری کابینت های آشپزخانه را تائید نمایید، مرحله پیاده سازی آغاز می شود.

استفاده از کابینت های با رنگ روشن در فضای آشپزخانه ها 

رنگ کابینت یکی از عوامل تاثیرگذار بر زیبایی هرچه بیشتر آن ها خواهد بود. توصیه می شود برای انتخاب رنگ کابینت ها از رنگی متضاد با رنگ سایر بخش های خانه استفاده شود. با این کار تضاد رنگ موجود در محیط، فرد را در برابر مشاهده، تسلیم خواهد کرد. حتی اگر فضا آشپزخانه منزل شما دلگیر و کوچک است بهتر است از کابینت های رنگ روشن استفاده کنید تا فضای آشپزخانه تان دلباز و زیباتر به نظر برسد. کابینت های رنگ روشن برای آشپزخانه هایی که نور کافی ندارند و تاریک هستند نیز می توانند بهترین انتخاب باشند. کابینت ها با رنگ روشن غالب تر از کابینت های رنگ تیره به نظر می رسند همچنین این مدل کابینت ها نور را بازتاب می کنند و درخشان تر به نظر می رسند به همین دلیل است که اغلب افراد تمایل دارند برای فضای آشپزخانه منزل خود از این مدل کابینت ها استفاده کنند. کابینت های رنگ روشن در انواع رنگ های مختلف نظیر سفید و کرم و خاکستری روشن وسبز روشن … موجود هستند و شما می توانید از بین این رنگ های متنوع مدل کابینت با رنگ مناسبی را برای فضای آشپزخانه منزل خود انتخاب کنید.

کابینت مناسب برای آشپزخانه کوچک

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe