بررسی انواع مبلمان اداری

08 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

معمولا برخی از افراد تصوری که از نام مبلمان اداری دارند شامل مواردی اعم از کمدها، قفسه ها، پارتیشن بندی ها، میزهای کنفرانس و مواردی از این دست می گردد. در ادامه سعی می شود تا با معرفی انواع گوناگون مبلمان اداری تصویری کلی از آن ها ارائه گردد و در نهایت پیشنهادهایی کلیدی و جامع در خصوص انتخاب و خرید مبلمان اداری متناسب با نیاز هر اداره و فضای اداری طرح شود.

بررسی انواع مبلمان های اداری

در بررسی انواع مبلمان اداری باید دانست که انواع مبلمان اداری به دو دسته مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می شود . مبلمان اداری کلاسیک همانگونه که از نامش پیداست از طرح های خاص کلاسیک و نسبتا پیچیده پیروی می کند، این موضوع در مبلمان اداری مدرن با طراحی ساده مواجه می شود و اغلب طراحی خاص و پیچیده ای ندارد . به عنوان مثال در یک مبلمان اداری مدرن نمی توانید اثری از نقوش منبت یا مانند آن پیدا کنید .

نقش صندلی در دکوراسیون

صندلی ها در انواع بسیار متنوع و با کاربردهای مختلفی ساخته و ارائه می شوند. به عنوان صاحب یک دفتر کاری باید بدانید که صندلی خریداری شده برای هر شخص باید متناسب با ویژگی های آن شخص باشد. برای مثال صندلی بانوان در مقایسه با صندلی آقایان باید سبک تر و راحت تر باشد تا فشاری بر مهره های گردن و ستون فقرات وارد نشود و گردش خون خصوصاً هنگام نشستن در پاها به خوبی صورت گیرد. هم چنین برای بانوان باردار باید صندلی های مخصوص به خود تدارک دیده شود. از سویی ممکن است بخواهید صندلی هایی برای سالن انتظار مراجعین خود در نظر بگیرید. باید بدانید که جنس این صندلی ها باید اغلب از فلز باشد تا ماندگاری و دوام بیش تری داشته باشند.

میز مدیریت

میز مدیر از مهم ترین اجزای مبلمان اداری به شمار می رود که باید جلوه و پرستیژ خاصی برای مدیر اداره ایجاد کند. لذا باید در انتخاب آن علاوه بر جنس و کیفیت، به رنگ و طراحی آن هم توجه ویژه ای داشت.

میز سایر کارکنان

در میان سایر کارکنان یک اداره، میز منشی باید ویژگی های خاصی داشته باشد. این میز به دلیل قرارگیری وسایلی مانند پرینتر، اسکنر و... باید عرض مناسبی داشته و به تعداد کافی قفسه و کشو برای قرار دادن فایل ها و پوشه های منشی در خود داشته باشد. میز سایر کارکنان هم باید متناسب با کار هریک و ترجیحاً با مشورت خودشان انتخاب و خریداری شود.

پارتیشن بندی

پارتیشن ها قطعاتی از جنس چوب، شیشه یا فلز هستند که باعث جدا شدن قسمت های مختلف یک اداره از یکدیگر می شوند. بسته به سلیقه و نیاز خود می توانید از انواع مختلف آن ها استفاده کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe