انواع مبلمان اداری

08 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

مبلمان های اداری در انواع و نمونه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند. امروزه تنوع در طراحی و ساخت این دست از مبلمان ها باعث شده است که گزینه‌های مختلفی برای چیدمان محیط کاری از طریق آن‌ها فراهم شود. طرح، جنس و ابعاد به‌کاررفته در این دست از وسایل چوبی می‌تواند آن‌ها را به نمونه‌های مختلفی طبقه‌بندی نماید. مبلمان های اداری اغلب به نوع مدرن و کلاسیک تقسیم‌بندی می‌شوند اما خود این نوع مبلمان ها با توجه به بخش‌های مختلفی که دارند به نمونه‌های دیگر تقسیم‌بندی می گردند. انواع میز اداری، دیوارکوب، پارتیشن‌های اداری، صندلی اداری، ویترین و کانتر و کتابخانه از انواع مبلمان های اداری شناخته می‌شوند که در ادامه اطلاعات کامل‌تری در رابطه با چند نمونه از آن‌ها در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

انواع میز در مبلمان اداری

از مهم‌ترین بخش‌های مبلمان اداری می‌توان به انواع میز آن اشاره نمود. به‌عنوان‌مثال با توجه به سمت و مقام هریک از کارمندان در محیط کاری میزهای اداری نیز می‌توانند بر اساس این شرایط طراحی و تولید شوند. میز منشی، میز پذیرایی، میز کنفرانس و از همه مهم‌تر میز مدیریت نمونه‌هایی ازاین‌دست وسایل چوبی می‌باشند که هریک دارای طراحی و ابعاد مشخص و معینی هستند.

 میزهای بزرگ‌تر با ابعاد به نسبت متفاوت‌تر اغلب در اتاق‌هایی به نام کنفرانس و یا جلسه کاربرد دارند که به آن‌ها میز اداری کنفرانس گفته می‌شوند. در کنار این دست از میزها می‌توان به نوع مدیریتی آن اشاره نمود که با طرح و نمایی متفاوت و کمی شکیل‌تر در اتاق مدیریت استفاده می‌شود. در کنار این دست از میزها می‌توان به نوع عادی و کارمندی آن اشاره نمود که با توجه به کاربردهای فراوان از بخش و کشوهای متعددی نیز برای قرار دادن پوشه و وسایل دیگر برخوردارند.

انواع پارتیشن از دیگر اجزای مبلمان اداری

شاید تصور بسیاری از افراد از مبلمان اداری تنها میز و صندلی‌های آن باشد؛ اما می‌توان به این نکته اشاره نمود که مبلمان های اداری در کنار انواع میز و صندلی از بخش‌های دیگری نیز تشکیل‌ شده‌اند که می‌توان به انواع پارتیشن یا جداکننده اشاره کرد.

 درواقع پارتیشن‌ها که از اجزای دیگر انواع مبلمان های اداری شناخته می‌شوند امروزه از کاربرد بالایی برخوردارند و شاید بتوان عنوان نمود که استفاده و کاربرد آن‌ها هم‌ردیف انواع صندلی و میز اداری است. کارفرماها در محیط‌های اداری برای جداسازی فضاهای مختلف اغلب از پارتیشن‌ها استفاده می‌کنند که این نوع از جداکننده‌ها اغلب در انواع مختلف دوجداره، ام دی اف و شیشه‌ای طراحی و تولید می‌شوند.
انواع صندلی در مبلمان اداری
در کنار انواع میز اداری می‌توان به صندلی‌های مختلف و متنوع اشاره نمود که از اجزای اصلی مبلمان اداری مدرن محسوب می‌شوند. صندلی‌های اداری به‌جز طراحی‌های خاصی که در آن‌ها به‌کاررفته از استانداردهای مشخصی نیز برخوردارند، دلیل آن نیز اهمیت دادن به سلامتی کارمندان و کارکنان سازمان و شرکت‌های مختلف است.

افرادی که در محیط‌های کاری مشغول کار و فعالیت هستند می‌بایست ساعت‌های زیادی بر روی این صندلی‌ها بنشینند، بنابراین استاندارد این دست از اجزای مبلمان اداری از فاکتور و شاخصه‌های اصلی در زمان انتخاب آن‌هاست. صندلی اداری به انواع مختلفی ازجمله کارمندی و مدیریت تقسیم‌بندی می‌شوند که هریک از این موارد از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردارند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe