آیا تاکنون به پارتیشن دو جداره برای فضای کاری خود فکر کرده اید

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

استفاده از پارتیشن دو جداره برای فضای اداری

همه ما میدانیم وقتی از کارمند و کارهایش صحبت میکنیم یعنی این فرد از سبک زندگی به خصوصی برخوردار است؛ یکی از مهم ترین قسمت های زندگی یک کارمند ساعت های روزانه اش است که در اداره سر میگذرد، این چند ساعتی که برای یک کارمند میگذرد باید برای یک کارفرما مهم و اساسی تلقی شود. یک کارفرما باید محیط اداری خود را همیشه به زیباترین شکل ممکن نگه دارد تا راندمان کاری اداری اش بالا برود. انجام این کارها چندان سخت نیست، با کمی هزینه میتوان یک اداره بسیار دلچسب با کارمندان قوی و پر انرژی ساخت .استفاده از پارتیشن های اداری گزینه ی مناسب برای تفکیک و زیبایی فضاست.

پارتیشن اداری دو جداره مناسب برای فضای اداری

در پارتیشن‌های دوجداره قابلیت ساخت قاب‌های یک‌تکه و بزرگ وجود دارد. در این نوع پارتیشن از ستون استفاده زیادی نمی‌شود؛ زیرا بدنه پارتیشن به‌اندازه کافی مقاومت و استحکام دارد و می‌تواند بدون نیاز به ستون بر روی زمین قرار بگیرد. زیبایی پارتیشن‌های دوجداره علت‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها حذف خطوط زائد در طراحی پروفیل می‌باشد. مطمئناً برای مشتریان یکی از معیارهای انتخاب، زیبایی پارتیشن می‌باشد. این نوع پارتیشن محدودیت رنگ ندارد و مشتریان می‌توانند هر رنگی را که بخواهند سفارش دهند.

برای ساخت پارتیشن‌های دوجداره از پروفیل‌های 10*10 استفاده می‌شود. همچنین برای افزایش استحکام آن‌ها، یک‌لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده یک تکه، درون پارتیشن قرار می‌گیرد.

فضاهای مناسب برای پارتیشن های دوجداره اداری

هر پارتیشن در چه فضایی مناسب تر است؟

ارتفاع در پارتیشن دوجداره چندین عامل بستگی دارد به طور مثال از پارتیشن دوجداره با ارتفاع کوتاه جهت تفکیک فضاها و مشخص کردن حریم برای هر یک یا چند نفر استفاده میشود که از نظر گردش هوا در محیط نیز مشکلی ایجاد نخواهد شد.

دسته دوم پارتیشن های نیمه بلند هستند که مورد استفاده این نوع پارتیشن در فضاهایی میباشد که تفکیک و جداسازی فضاها اهمیت بالاتری دارد و با گذاشتن درب بر روی پارتیشن دوجداره محدوده فضای کاربران به صورت اتاق دربدار از هم جدا شده و جهت ورود و خروج میبایست با هماهنگی اینکار انجام شود در این دسته پارتیشن دوجداره نیز به علت باز بودن فضای بالای پارتیشن های دوجداره جریان گردشی هوای گرم به خوبی و بدون مشکل انجام میگیرد ولی ممکن است جریان گردشی هوای خنک کمی با مشکل روبرو شود واین بخاطر بالاتر قرار گرفتن هوای گرم در فضا و پایینتر بودن جریان هوای سرد میباشد که با مدیریت و مشاوره مناسب و طراحی استاندارد جهت چیدمان پارتیشن های دوجداره با زاویه قرارگیری کانال کولر یا اسپیلت این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

دسته سوم پارتیشن های ارتفاع بلند تا سقف میباشند, این دسته از پارتیشن های دوجداره برای فضاهایی مانند اتاق مدیریت و یا اتاق جلسات و یا اتاق مالی و حسابداری مورد استفاده قرار میگیرد، پارتیشن دوجداره ارتفاع بلند تا سقف فضای بین دو طرف پارتیشن را کاملا از یکدیگر جدا میکند.

نکاتی که برای تفکیک فضا به آن توجه کنید:

  • با استفاده از پارتیشن‌های دوجداره می‌توان یک اتاق ایجاد نمود. در هنگام نصب قطعات پارتیشن ایجاد یک درب ورودی به همراه قفل و لولا، اتاق را به محلی مطمئن برای نگهداری برخی از اسناد تبدیل می‌کند.
  • با توجه به دکوراسیون و طراحی مکان‌های اداری و یا تجاری، رنگ پارتیشن‌های دو جداره نیز اهمیت زیادی دارد که برای کار باید رنگ را متناسب با سایر وسایل موجود در اداره سفارش داد.
  • حتی گاهی پارتیشن‌های دوجداره به اندازه یک دیوار نمی‌توانند از ورود و خروج صداها جلوگیری کنند اما نباید فراموش کرد که جنس و مواد اولیه آنها نیز در انعکاس صدا موثر می‌باشد. پنل های شیشه‌ای یک جداره، عایق خوبی برای صدا نیستند اما پارتیشن های ساخته شده از چوب و شیشه‌ و دو جداره، بهترین گزینه برای محیط های پر سر و صدا می‌باشند.
  • در صورتی که فضای اداری نور گیر نیست و با ایجاد پارتیشن دوجداره از میزان نور موجود نیز کاسته می‌شود، باید از پارتیشن‌های دوجداره شیشه‌ای استفاده کرد. همچنین این نوع پارتیشن‌ها می‌توانند نور طبیعی را ساطع کنند و موجب روشن‌تر شدن محیط گردند. برای این امر باید پنجره‌ها در مقابل پارتیشن قرار بگیرند تا نور خورشید بطور مستقیم بر روی شیشه‌ها بتابد و عمل انعکاس نور در محیط اداری صورت بگیرد.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe