آیا نگهداری از کف کاذب را آموخته اید

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

آموزش نگهداری از کف کاذب

موضوع نحوه ی اجرای کف کاذب و همچنین تعیین بهترین زمان نصب کف کاذب همیشه مورد بحث دست اندرکاران و کارشناسان صنعت کف کاذب از یک طرف و عوامل اجرایی و مهندسان ناظر کارگاه ها از سوی دیگر بوده است .
به جرأت می توان گفت که اجرای صحیح کف کاذب باعث طول عمر بیشتر آن خواهد شد و هزینه نگهداری را به حداقل ممکن خواهد رساند و در عین حال رضایتمندی بهره بردار ( که شاید مهمترین دلیل همین امر باشد ) را تضمین خواهد کرد. به همین دلیل قیمت کف کاذب تنها وابسته به مواد به کار رفته در آن نیست بلکه نحوه اجرا و نصب نیز بخشی از هزینه های اصلی آن می باشد.

طریقه نگهداری از کف کاذب

کف کاذب چه ویژگی دارد؟

کف کاذب پدیده ای است که با ارتفاعی مشخص از سطح کف ساختمان نصب می شود و برای پنهان کردن کابل ها و تاسیسات موجود در کف بسیار مناسب می باشد.
کف کاذب، به محصولی اطلاق می شود که مانند سقف کاذب، بر روی سازه و ساختمان های آماده اجرا می شود. این محصول با استفاده از پایه هایی با ارتفاع مورد نظر، بر روی کف اصلی قرار گرفته و اجرا می شود. از کف کاذب برای ایجاد ارتفاع سطح برای افراد در حال تردد استفاده می شود. در اصل نام معادل این محصول ” کف بلند شده ” است که در ایران با توجه به شباهت نحوه به کارگیری آن با سقف کاذب، به اصطلاح با این نام شناخته شده است. اولین کاربرد این محصول، نیاز به بستر مناسب ساختمان ها و مراکز صنعتی برای پوشش دهی و پنهان سازی کابل های ارتباطی و سیم ها و دیگر الحاقات ماشین های صنعتی بود. محصول ذکر شده الحاقات را به روش مناسب از زیر خود عبور می دهد و علاوه بر این امکان دسترسی آسان در صورت نیاز و در مواقع ضروری (بازدید، تعمیر وسایل و دستگاه ها ) را فراهم می کند. ارتفاع حاصل از این کف کاذب، بین 10 تا 150 سانتیمتر است. از فضای حاصل در بین این محصول و کف اصلی برای نگه داری و عبور مواردی نظیر لوله های آب گرم و یا سرد، سیم های برق و یا کابل های ارتباطی، انتقال هوا و موارد مشابه دیگر استفاده می شود. در این مقاله وبسایت ساختمون به موضوع کف کاذب و مسائل مربوط به آن می پردازیم.

عبور سیم از فضاهای داخلی کف کاذب

نگهداری از کف کاذب

کف‌کاذب آذران فضا نما نیز مانند تمامی اجزای دیگر ساختمانی و یا تاسیساتی نیاز به مراقبت و تمیز کاری و … دارد که در اینجا سعی میشود به طور خلاصه نکاتی کوچک ولی بسیار مهم آموزش داده شود تا شما بتوانید حداکثر مدت زمان استفاده را با حفظ کیفیت از کف کاذبتان داشته باشید و اینکه هزینه کمتری را جهت تعویض کف کاذب و یا تعمیر کف کاذب پرداخت نمایید .

  • قبل از نصب کف کاذب و زمان نصب کاذب از تردد بیجای پرسنل به محل نصب کف کاذب جلوگیری کنید .
  • قبل از نصب محل نصب کف کاذب را حتما تمیز و حتی الامکان جارو کنید و مطمئن شوید هیچ گونه گرد و خاکی باقی نمانده است
  • قبل از نصب کف‌کاذب تمامی کارهای تاسیساتی و فنی را انجام داده و تا آنجا که ممکن است کاری را برای بعد از نصب کف‌کاذب باقی نگذارید
  • سعی کنید سطح زیر کار را به صورت تراز تحویل نصاب های کف‌کاذب دهید
  • در صورت نیاز به سینی گذاری و یا عبور تجهیزات خاص سعی شود با تیم نصب کف‌کاذب هماهنگی صورت پذیرد تا این تاسیسات تداخلی با پایه های کف‌کاذب نداشته باشد.
  • بعد از نصب کف‌کاذب از جابجا کردن بدون دلیل کف‌کاذب اجتناب شود.

نگهداری از کف کاذب

  • در صورت نیاز به برداشتن کف کاذب حتما از دستگیره های مخصوص استفاده شود.
  • سعی کنید تا حد ممکن پنل های کف‌کاذب را یک در میان بلند کنید.
  • پنل های کف‌کاذب را بعد از برداشتن روی هم نچینید و آنها را ایستاده به هم تکیه دهید.
  • در زمان جایگذاری پنل های کف‌کاذب از فشار دادن بیجا خودداری نمایید. پنل های کف‌کاذب میبایست به راحتی و بدون فشار در محل قرار گیرند. اگر اینگونه نبود ابتدا مشکل و مانع را برطرف کنید و سپس نصبت به جایگذاری پنل کف‌کاذب اقدام کنید.
  • برای تمیز کردن سطح کف کاذب هیچ گاه از مواد شوینده قوی و یا ریختن آب بر روی پنل های کف‌کاذب استفاده نکنید زیرا سطح کف‌کاذب شما اصلا وکیوم نمیباشد و علاوه بر آسیب به روکش پنل های کف‌کاذب باعث نفوذ آب به
  • تاسیسات عبور داده شده از کف‌کاذب میشود.
  • از هرگونه اعمال تغییرات و یا انجام تعمیرات بدون هماهنگی با شرکت نصب کننده کف‌کاذب اجتناب شود.
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe