آیا دلایل استفاده از کف کاذب را می دانید

06 اردیبهشت ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

نگاهی تخصصی به کف های کاذب

دلایل استفاده از کف کاذب متفاوت است. برای این که به آن ها برسیم، ابتدا باید با مفهوم و ماهیت کف های کاذب در حالت عمومی آشنا شویم. کاری که در این مقاله انجام داده ایم به همین منوال پیش می رود، ابتدا تعریف و تصویری کلی از کف های کاذب ارائه می دهیم، سپس به طور جامع، دلایل استفاده از کف کاذب را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کف کاذب

مقدمه ای بر ساختار و دلایل استفاده از کف های کاذب

به بیان تخصصی، کف کاذب سطحی دارد با ارتفاع دو اینچ تا چهار فوت که بالای یک کف بتنی اجرا می شود. حال فضایی که توسط کف های کاذب بوجود می آید، می تواند به منظور سرمایش و گرمایش از کف، مصارف الکتریکی و سیم کشی یا حتی سرویس های مکانیکی مورد بهره قرار گیرد. گاهی استفاده ی کف های کاذب تخصصی و حیاتی تر هم می شود. به عنوان مثال در یک دیتاسنتر، از فضای آن ها برای توزیع سرما بین وسایل انجام می شود.
در نتیجه، با استفاده از کف کاذب، نه تنها در صرفه جویی فضا ابتکار نویی روی داده، بلکه مدیریت انرژی مجموعه ی خود را نیز در شرایطی بهینه تر نگاه می دارید. در نتیجه اجازه دهید اینگونه بگوییم، حضور کف کاذب در یک مجموعه، به کل، عملکرد گرمایی را تغییر می دهد.به عنوان پیش زمینه، اینطور می گوییم که دلایل استفاده از کف کاذب در دو حوزه کلی طبقه بندی می شوند. اول اینکه تاثیر معماری دارند و فضا را حفظ می کنند (شما نیازی به داکت های عریض و طویل نخواهید داشت) و دوم اینکه، عملکرد گرمایی و آن چه مربوط به انرژی است را بهینه می سازند.

دلایل استفاده از کف های کاذب به صورت مشخص

حال نوبت به دلایل اصلی و تاثیرگذار می رسد. در این قسمت، به صورت بند بند دلایل استفاده از کف های کاذب را ارائه می دهیم و مقابل هر عنوان، توضیحاتی می نگاریم. ما از اینکار دو هدف عمده را دنبال می کنیم، اول اینکه به شما بگوییم چرا باید سراغ کف کاذب بیایید و دوم اینکه، انتظارات شما از اجرای کف کاذب را به سطحی واقعی و منطقی برسانیم. در پایان این بخش، شما قادر خواهید بود با شرکتی که خدمات مربوط را ارائه می دهد وارد مذاکره شوید و خواسته های خود را به طور مشخص به آن ها منتقل کنید.

دلیل نخست ، در بهینه سازی جریان هوا از کف های کاذب استفاده کنید

تفاوتی نمی کند درباره ی چه فضایی صحبت کنیم، رفت و آمد افراد، اعمال روشنایی، سیستم های گرمایشی، همه و همه، هوای محیط را آلوده و ناسالم می سازند. در نتیجه، نیاز به سیستم تهویه پدید می آید. حال از بین تمامی سامانه های تهویه، باید سراغ گزینه هایی باشیم که عملکرد بهتری دارند و این شاخص، بر مبنای هدر رفت انرژی امتیاز می گیرد.
مطالعات کارشناسی نشان می دهد،سیستم های تهویه ای که از کف های کاذب مدیریت می شوند، بهترین عملکرد ممکن را در انجام وظیفه دارند. یعنی کمترین هدررفت انرژی از منبع اصلی تا رسیدن به مقصد با کمک کف های کاذب عملی خواهد بود. شاید همین امر دلیل استفاده ی گسترده از کف های کاذب، در دیتا سنترها باشد. در حقیقت، مکانی که کنترل دقیق دما در آن حیاتی می باشد و ما بخواهیم بهترین عملکرد ممکن را در اختیار بگیریم، چاره ای نداریم جز بهره گیری از ظرفیت محصولات کف همانند کف های کاذب.

سیستم کف کاذب

دلیل دوم، فضا اهمیت دارد پس برای صرفه جویی در آن از کف کاذب استفاده می شود

اما شاید شما در یک منزل مسکونی ساکن باشید و شاید مدیر مجموعه ای صنعتی، دوست دارید به بهترین شکل ممکن از فضای داخلی خود استفاده نمایید. آن چه در کف های کاذب اجرا می شود، در نبود آن ها، داکت می طلبد و تخصیص فضایی مشخص که اصطلاحا پلان شما را” قناس” خواهد کرد. شاید یکی از مهم ترین دلایل استفاده از کف کاذب همین امر باشد.اگر به فرض ما هیچگونه اهمیتی هم برای نحوه ی مصرف انرژی سازه ی خود قائل نباشیم، اینکه محیط آن زیبا، در چارچوب طرحی متوازن و هندسی کار شده باشد، مساله ای نیست که بتوان به راحتی از کنارش گذشت. کار به همین جا ختم نخواهد شد، دلیل دیگر انتخاب کف کاذب این خواهد بود که در روزهای آینده، زمانی که تعمیر و نگهداری ضروری می شود، حضور شریان های حیاتی ساختمان در محلی با دسترسی ساده، ویژگی فوق العاده ای به حساب خواهد آمد.

دلیل سوم، چابک سازی سازه برای روزهای سخت آینده است

دلیل استفاده از کف کاذب، محدود به زمان حال نیست. اجازه دهید بحث را به کمک یک ضرب المثل فارسی ادامه دهیم، یک سیب تا به زمین رسد، هزار چرخ خواهد خورد. منظورمان این است که شاید به هر دلیلی خواستید در آینده ساختار سازه ی خود را تغییر دهید، جالب نیست که تاسیسات شما، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، سیم کشی و تهویه هیچ کدام مزاحمتی ایجاد نخواهند کرد؟

دلیل چهارم، صرفه جویی اقتصادی و زمانی داشته باشید

گلچین دلایل استفاده از کف کاذب را با این مورد کامل می کنیم. در شرایط امروزی، حتی برای دولت های ثروتمند و پیشرو “هزار تومن هم هزار تومن است” برای شما نیست؟ ساختار ساده و تعمیر و نگهداری بی دردسر کف های کاذب سبب شده تا آن ها نسبت به سایر سیستم های مشابه، هزینه ای ناچیز به کارفرما تحمیل کنند و در مدت زمانی کوتاه به بهره برداری برسند. این دلیل متقن دیگری است برای استفاده از کف های کاذب.به نظر می رسد که حالا اشراف بیشتری نسبت به دلایل استفاده از کف کاذب پیدا کرده باشید. تلاش متخصصان شرکت آذران فضا نما این بود تا مهم ترین ها را لیست کنند و در اختیار شما قرار دهند و امیدواریم که بهزه کافی را بیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe