بهترین مکان استفاده از پارتیشن های دوجداره

08 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

آیا می دانستید پارتیشن های دو جداره برای چه فضاهای مناسب هستند؟

یکی از مواردی که امروزه بیش از پیش در دکوراسیون داخلی رواج پیدا کرده است، استفاده از پارتیشن ها برای فضاهای مختلف است. تمایل به تنوع و تغییرات محسوس در فضاسازی، نیاز به تغییرات مجزاسازی متداوم در محیط های اداری و مسکونی، عدم امکان صرف هزینه برای تغییرات در معماری داخلی فضا، همه و همه موجب افزایش محبوبیت و کاربرد پارتیشن‌ها در دکوراسیون داخلی شده است. استفاده از پارتیشن بندی برای جداسازی و تفکیک فضا، به مراتب هزینه و دردسر کمتری نسبت به تغییر معماری داخلی دارد و نیازمند کمترین تغییر در دکوراسیون داخلی خواهد بود. 
و اما پارتیشن های دو جداره یکی از کاربردی ترین موارد و سازه ها در دکوراسیون داخلی برای جداسازی و فضاسازی کاذب محیط های مختلف داخلی و خارجی محسوب می شوند. کاربرد این محصول محدود به فضای خاصی نیست و از فضاهای بزرگ تا کوچک، دارای دکوراسیون مدرن و سنتی، مسکونی، صنعتی و اداری و هر مورد مشابه دیگری را دربر می گیرد. هدف اصلی و ابتدایی به کارگیری پارتیشن ها، جداسازی و تقسیم بندی فضای موجود است که از این طریق موقعیت هایی مجزا پدید می آورد، اما امروزه نقش دکوراتیو و تزیینی آن نیز رو به افزایش است.

پارتیشن ها امروزه ویژگی های متنوعی مانند شیشه ای تک یا دو جداره، قابل شستشو بودن، ضد حریق، ضد آب بودن، عایق صدا بودن و آگوستیک بودن را دارند. از نقاط مثبت این محصولات این است که می تواند امنیت محیط و افراد در تعامل با محیط را افزایش دهد و از این رو تقریبا برای هر محیطی با هر نوع تنوع کاربری مناسب است. همین ویژگی خاصیت پارتیشن را در کنار ویژگی تفکیک کنندگی آن، بالا می برد. 

انواع پارتیشن از نظر قابلیت تغییر موقعیت

پارتیشن ها به دو دسته کلی متحرک و ثابت تقسیم می شوند.
پارتیشن های متحرک را می توان به راحتی در موقعیت جدیدی قرار داد و از این رو، بیشترین انعطاف پذیری از فضاسازی را به ارمغان می آورد. این سبک از پارتیشن‌ها معمولا سبک تر از نمونه ثابت است و حمل و انتقال آن را برای افراد راحت تر می کند. این سبک از پارتیشن ها می توانند یک تکه و یا بنا بر کاربرد، به فرم های کرکره ای، کشویی و تاشو نیز باشند.

این ویژگی امکان تفکیک و حذف فضاسازی محیط را به حداکثر می رساند. پارتیشن های ثابت وزن بیشتری دارند و همانطور که از نام آن مشخص است، برای تقسیم بندی ثابت فضا و عدم تغییردهی آن مورد استفاده قرار می گیرند. پارتیشن دو جداره از دسته ی پارتیشن های ثابت هستند که باید بر طبق طراحی از پیش تعیین شده نصب و استفاده شوند.

پارتیشن دوجداره

آشنایی بیشتر با پارتیشن های دوجداره

در پارتیشن‌های دوجداره قابلیت ساخت قاب‌های یک‌تکه و بزرگ وجود دارد. در این نوع پارتیشن از ستون استفاده زیادی نمی‌شود؛ زیرا بدنه پارتیشن به‌اندازه کافی مقاومت و استحکام دارد و می‌تواند بدون نیاز به ستون بر روی زمین قرار بگیرد. زیبایی پارتیشن‌های دوجداره علت‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها حذف خطوط زائد در طراحی پروفیل می‌باشد. مطمئناً برای مشتریان یکی از معیارهای انتخاب، زیبایی پارتیشن می‌باشد. این نوع پارتیشن محدودیت رنگ ندارد و مشتریان می‌توانند هر رنگی را که بخواهند سفارش دهند.
برای ساخت پارتیشن‌های دوجداره از پروفیل‌های 10*10 استفاده می‌شود. همچنین برای افزایش استحکام آن‌ها، یک‌لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده یک تکه، درون پارتیشن قرار می‌گیرد. پارتیشن اداری دوجداره میتواند در محیطهای بزرگ و کوچک کارایی داشته باشد.البته علاوه بر این ویژگی پارتیشن های دو جداره روشنایی خوبی از لحاظ عبور نور را تامین می کنند. پس پارتیشن های دوجداره می توانند در منازل و در محیط کار یا حتی محیط های ورزشی و بهداشتی و غیره کاملا گزینه ی مناسبی باشند .

در طراحی پارتیشن‌ها متریال نقش مهمی دارند و بسیار تعیین‌کننده هستند. در گذشته پارتیشن‌های دوجداره بسیار ضخیم و به قطر 20 سانتی متر بودند و با پیشرفت فناوری و تولید ترکیبات جدید ضخامت بافت‌های چوبی پارتیشن دوجداره به 10 سانتی متر نیز کاهش یافته است. کم شدن ضخامت پارتیشن‌ها خود از مزایای متریال جدید است که هم زیبایی بیشتری دارند، هم جای کمتری را اشغال می‌کنند. البته پارتیشن‌های دوجداره عایق صوت و دما متریال خاص خود را دارند. آذران فضا نما هم پارتیشن های دو جداره خود را برای فضای شما و زیبایی بخشیدن به محیط و جلوه بیشتر مبلمان اداری شما پیشنهاد می کند، جایی که کیفیت و زیبایی با هم می آمیزند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe