چگونگی ساخت سقف کاذب پی وی سی طرح چوب

06 اردیبهشت ، 1400
مبلمان اداری آذران فضانما

چگونه سقف کاذب پی وی سی طرح چوب ساخته می شود؟

ساخت و تولید سقف کاذب های پی وی سی با طرح چوب نیز همانند دیگر طرح ها صورت می گیرد. در واقع تولید سقف کاذب پی وی سی، فارغ از طرح و رنگ آن ها به یک شکل طراحی می شود. فقط در زمان اضافه کردن رنگ در ماده اولیه، بین آن ها تفاوت وجود دارد. در زیر به شرح چگونگی ساخت سقف کاذب پی وی سی طرح چوب می پردازیم.
برای تولید سقف های کاذب پی وی سی از اکسترودهای دو ماردون مخروطی شکل (Conical) و یا اکسترودرهای دوماردون موازی (Parallel) استفاده می شود. این تجهیزات برای تولید سقف های کاذب پی وی سی دارای ظرفیت بالایی هستند و می توانند با استفاده از گیربکس های گشتاور بالا و طراحی خاص ماردون عمل کنند. در خط تولید سقف های کاذب پی وی سی، از قالب های مناسب با طراحی دقیق و با کیفیت و سرعت بالا استفاده می شود که در خطوط اکستروژن و کواکستروژن تولید انواع سقف های کاذب پی وی سی با طرح های مختلف و از جمله طرح چوب ممکن می شود. سقف کاذب پی وی سی در انواع مختلفی طراحی تولید می شود. همچنین این سقف کاذب دارای روکش های متنوعی می باشد. یکی از محبوب ترین ها، سقف کاذب، با روکش چوب می باشد که در این مقاله آن را بررسی می کنیم. 

سقف کاذب پی وی سی طرح چوب تولید سقف کاذب طرح چوب

خط تولید و فرآیند تولید سقف های کاذب پی وی سی

تولید سقف های کاذب پی وی سی در چهار مرحله انجام می شود که عبارتند از:

1- انتخاب مواد اولیه برای تهیه سقف کاذب

در این مرحله تهیه مواد اولیه در آزمایشگاه صورت می گیرد که در آن مواد پلی وینل کلراید با سایر مواد ترکیب می شود. میزان ترکیب سایر مواد با توجه به کیفیت محصول، با فرمول های خاصی می باشد. این مرحله تعیین کننده کیفیت نهایی سقف کاذب پی وی سی هستند. سقف های کاذب پی وسی با طرح چوب در این مرحله تهیه می شوند. به این معنا که برای طرح های مختلف رنگ های متفاوتی نیز استفاده می شود. با توجه به ترکیبات مورد نیاز، رنگ هایی که می توانند طرح چوب را ایجاد کنند، در ماده پلی وینل کلراید ریخته می شود.
برای مثال، استفاده پایدار کننده های حرارتی نیز از دیگر ویژگی های سقف های کاذب پی وی سی می باشد. در صورتی که در ساخت آن ها از استابلایزر استفاده نشود، زمانی که فضای ساختمان گرم می شود، سقف توانایی کافی برای استقامت در مقابل حرارت و گرما را ندارد و پس از مدت کوتاهی شکل و حالت آن تخریب شده و نیاز به تعویض دارد. استفاده از مواد اصلاح کننده ضربه نیز موجب می شود تا استحکام سقف های کاذب پی وی سی طرح چوب افزایش پیدا کنند. پایدار کننده های UV، دی اکسید تیتانیوم و روان کننده ها نیز از دیگر موادی است که در این مرحله به ماده پلی وینل کلراید اضافه می شود.

2- مخلوط کردن مواد مختلف

مواد مختلفی که برای ساخت ماده اولیه تهیه شده، باید به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند. مخلوط حاصل باید به صورت یکدست و هموژن باشد. وجود حباب در ماده و همچنین ترکیب نشدن یک قیمت از آن، موجب کاهش کیفیت سقف های کاذب پی وی سی می شود. 

3- فرایند اکستروژن و شکل دهی

در این مرحله ماده بدست آمده توسط ماشین آلات پیشرفته قالب ریزی می شود. قالب دهی و شکل دهی به ماده پلی وینل کلراید به وسیله غالب های مخصوص صورت می گیرد. در پایان نیز باید محصول بدست آمده توسط دستگاه های خنک کننده شکل نهایی را به خود بگیرند. برای این کار محصول در حمام های آب سرد یا بر روی میزهای کالیبراسیون قرار می گیرند. با سرد شدن پلی وینل کلراید، سقف کاذب پی وی سی شکل اولیه را به خود می گیرد.

4-طراحی سقف های کاذب پی وسی

پس از اینکه سقف ها به صورت لایه و سطح صاف حاضر شدند، باید به اشکال مختلفی تبدیل شوند. برای مثال طرح سقف پی وی سی در آشپزخانه منزل با طرح سقف پی وی سی در مکان های تجاری تفاوت زیادی با یکدیگر دارد. در این مرحله تکنولوژی اکستروژن نقش دارد که می تواند سقف کاذب را به اشکال مختلف تبدیل کند.

انتخاب مواد اصلی تشکیل دهنده سقف های کاذب پی وی سی

با توجه به اینکه 85 درصد ماده تشکیل دهنده اصلی سقف های کاذب از ماده پلی وینل کلراید است، این ماده از نوع سوسپانسیون (65-68) است که دوام و مقاومت بالای آن در برابر شرایط جوی یکی از مهم ترین ویژگی های این ماده می باشد. همینطور خاصیت ضد آب بودن را می توان از دیگر خصیصه های سقف های کاذب پی وی سی دانست که ناشی از ماده سوسپانسیون می باشد.

ساخت سقف کاذب پی وی سی طرح چوب ساخت سقف کاذب پی وی سی طرح چوب

شما می توانید برای خرید انواع سقف کاذب با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای کسب اطلاعت بیشتر از صفحات زیر دیدن نمایید:

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe