چرا طراحی ميز مديريت با ساير ميزها متفاوت است؟

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

چرا طراحی میز مدیریت با سایر میزها متفاوت است؟

میز مدیریت
میز مدیریت همانطور که از نامش پیداست، برای اتاق مدیران طراحی می شود. اما به دلیل اهمیتی که در اداره و شرکت دارد، در طراحی آن اصول و استانداردهای خاصی رعایت می شود. این کار می تواند باعث ایجاد یک فضای پویا و کارآمد نیز شود که در روحیه مدیر شرکت نیز تاثیر بسزایی دارد. البته در طراحی میز مدیریت، نظرسنجی از مشتریان نیز در اولویت قرار می گیرد.
تفاوت میز مدیریت با میزهای کارمندی
برای زیبایی محیط داخلی اتاق مدیریت، وسایلی که در آن چیده می شود، باید لوکس و مدرن باشند. میز مدیریت نیز باید با سایر میزهایی که در شرکت استفاده می شود، متفاوت باشد. اندازه، رنگ، تزئیناتی که در میز استفاده می شود و متریال و مواد اولیه، تعیین کننده ساختار و زیبایی میز مدیریت است. اما اینکه چرا باید میز مدیریت با سایر میزهایی که در شرکت استفاده می شود، متفاوت باشد، دلایل زیادی وجود دارد که عبارتند از:
1- اهمیت جایگاه مدیر در شرکت
مدیر به عنوان مهمترین شخصیت در شرکت است که تمامی امور اداری بر عهده وی می باشد. به همین دلیل تمامی وسایلی که در اتاق مدیر چیده می شود، نیاز به هماهنگی ویژه دارد. مثلا وجود یک میز بزرگ و جادار می تواند مدیر را در مرتب کردن اسناد و مدارک مورد نیاز یاری دهد. 
2- زیبایی اتاق مدیریت
اتاق مدیریت اهمیت بیشتری نسبت به سایر اتاقها و فضای شرکت دارد. بسیاری از مشتریان و شرکت های همکار و رقیب هنگام ورود به شرکت ابتدا به اتاق مدیریت مراجعه می کنند. بنابراین لازم است تا این قسمت زیباتر از سایر فضای شرکت جلوه کند. 
3- رسیدگی سریع تر به امور شرکت
فعالیتی که در اتاق مدیریت انجام می شود، نسبت به سایر اتاقها و فضای شرکت بیشتر است. از سوی دیگر لازم است تا اداره امور شرکت نیز با سرعت بالاتری انجام شود. وجود یک میز با طراحی استاندارد و اندازه متناسب، می تواند مدیر را در انجام و رسیدگی سریع تر به امور شرکت، یاری دهد. 
چرا طراحی میز مدیریت با سایر میزها متفاوت است؟4- رسمی بودن اتاق مدیریت
اتاق مدیریت فضای رسمی است که با سایر قسمت های شرکت متفاوت است. به همین دلیل میز مدیریت هم باید متناسب با فضا، رسمی طراحی شود. رنگ های تیره، استفاده از المان های زیبا، مرغوبیت متریالی که برای میز استفاده می شود و .... همگی در طراحی یک میز مدیریت رسمی تاثیر زیادی دارند. 
5- کاربردی بودن میز مدیریت
میز مدیریت با کارایی بیشتری نسبت به سایر میزهای کارمندی داشته باشد. به این معنا که مدیر باید بتواند حداکثر استفاده را از فضای میز داشته باشد. تعبیه کشوهای متعدد برای میز، مدیر را برای جابه جا کردن برخی از اسناد و مدارک یاری می کند. در عین حال میز مدیریت نباید بیش از حد بزرگ و جاگیر باشد تا فضا را برای انجام سایر امور اشغال نکند.
چرا طراحی میز مدیریت با سایر میزها متفاوت است؟

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe