پارکت، کفپوشی مناسب برای کف منزل

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

پارکت چیست؟

 طراحی دکوراسیون داخلی خانه در انتخاب کفپوش و پارکت از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. چرا که علاوه بر زیبایی که به محیط می دهد، فضای کلی محیط را نیز تغییر می دهد. بهتر است برای دوری از هر گونه نارضایتی در طراحی داخلی خانه ابتدا خانه تان را ارزیابی و کفپوش مناسب برای خانه خود را خودتان انتخاب کنید و این یعنی باید به تحقیق در مورد مدل ها و ویژگی ها مختلف پارکت ها یا کفپوش ها بپردازید و تمامی جوانب را درنظر بگیرید.  

برای مثال اگر برای طراحی دیوار خانه از کاغذ دیواری با طرح و رنگ قوی استفاده کرده اید بهتر است برای کف خانه کفپوشی ساده، بدونه طرح و خلوت استفاده کنید تا نوعی تعادل در محیط برقرار شود.

در بازار دکوراسیون داخلی که بسیار گسترده و متفاوت است برای پوشش دادن کف خانه گزینه های زیادی رو در روی شماست اما اینکه کدام گزینه به دکوراسیون و نوع چیدمان و مهم تر از همه سلیقه شما بیشتر جور درمی آید نیاز به بررسی دارد و البته به میزان پولی که برای ترمیم یا بازسازی کف خانه تان کنار گذشته اید و همچنین سبک زندگی شما بستگی دارد.

نوعی لایه های مسطح و تخت هستند که جنس آنها از چوب درختان است و برای پوشاندن کف منزل و یا ساختمان ها استفاده می شوند. در حال حاضر از چوب درختان متعددی جهت ساخت و تولید پارکت استفاده می شود. از جمله: چوب بلوط، چوب درخت کاج، زبان گنجشک، بامبو و افرا. بعضی از مردم به اشتباه تصور می کنند که اگر پارکت بکار رفته در کفپوش خانه از جنس بامبو و یا افرا باشد (بدلیل مقاوم تر بدن جنس این دو نوع چوب نسبت به چوب سایر درختان) استفاده از آنها کاملا بی نقص و بهترین انتخاب است. در صورتی که اینطور نیست و در ادامه خواهید دید که استفاده از لمینت در مجموع، بهتر است. 

 طرز استفاده از پارکت به این صورت است که در ابتدا با استفاده از چسب های مخصوص، کف محل مورد نظر به دقت، می چسبانند. سپس در مرحله بعد بعد از خشک شدن چسبهای بکار رفته و سفت شدن لایه های پارکت، سطوح بیرونی آنرا که روی آن قرار دارند را ساییده و بعد لاک می زنند تا صاف شود. 

کفپوش منزل

چند وقتی است که بازار کفپوش ها داغ شده و با وجود اینکه برخی از آنها قیمت بالایی دارند باید بگویم که پارکت کفپوش همراه با کیفیتی است که از نظر قیمت به گزینه های مورد توجه من نزدیک بود. پارکت ها و کف پوش ها انواع مختلفی دارند، اگر کامل از چوب های جنگلی ساخته شده باشند پارکت و اگر از یک یا 2 لایه نازک ام دی اف ساخته شده باشند، لمینت نامیده می شوند.

یکی از مهمترین عناصری که هویت فضای زندگی‌تان را مشخص می‌کند، کفپوش پارکت است که در دکوراسیون خانه، اولین مرحله برای ایجاد تمایز و اثرگذاری است. جزئیات بسیاری از جمله رنگ، بافت، عرض و جنس در کفپوش پارکت وجود دارد که قبل از استفاده از این نوع کفپوش باید مد نظر قرار گیرند. بدین ترتیب، باید از قبل بدانید که از چه جنس پارکت در کدام قسمت و تا چه مدت (پیش‌بینی زمان تعویض پارکت در آینده برای انتخابی درست اهمیت دارد) از آن استفاده خواهید کرد. 

پارکت اتاق خواب

به کف اتاق متصل نمی شوند به گونه ای طراحی شده اند که با توجه به شیار موجود در کناره این کفپوش ها به هم متصل می شوند و قابلیت این را دارند که در صورت خرابی یک قطعه خیلی راحت قطعه سالم را جایگزین کرد. 

هنگام انتخاب مدل مناسب پارکت باید به چه مواردی دقت کرد؟ من رنگ بندی خانه ام را و نوع دکوراسیون محبوبم را در نظر گرفتم و هماهنگی آن با کف و بعد نقشه ای ساده و دم دستی از فضای خانه ام کشیدم. با متر اندازه دیوارها را گرفتم و روی کاغذ کنار هر دیوار اندازه اش را نوشتم. بعد از این کار مساحت فضای خانه ام را محاسبه کردم. حال باید آن قسمت هایی را که می خواستم کفپوش پارکت کنم را برآورد نمودم.

آخر کار هم همه مساحت های به دست آمده را با هم جمع کردم. عدد به دست آمده میزان کفپوش پارکتی بود که احتیاج داشتم که البته پس از انتخاب و محاسبه ام توانستم نتیجه گیری اتخاب کفپوش خودم را با آذران فضا نما در میان بگذارم. 

در بین جستجوهایم در زمینه کفپوش به این نتیجه ها دست پیدا کرد که کفپوش پارکت شیک و همه پسند است و از استحکام بالایی برخوردار است. نگهداری کفپوش های پارکت سخت نیست و خیلی راحت تمیز می شوند. پارکت به راحتی روی انواع سطوح مانند بتن و سیمان به کار می آیند و عایق خوبی برای سرما و گرما و صدا هستند.

در پروژه های ساختمانی بحث زمان،سرعت ،کیفیت، زیبایی و استحکام جزء مهمترین فاکتورهای متمایز کننده یک کفپوش می باشند، با در نظر گرفتن فاکتورهای فوق، پارکت شرکت آذران فضا نما که من در کف پوش خانه انتخاب کرده ام را که با آخرین تکنولوژی روز اروپا و تحت نظارت E1 ارائه می گردد، پیشنهاد می کنم این پارکت که با کیفیتی بی نظیر و رنگ های برگرفته از دل طبیعت، رویاهای زیبای شما را در خانه هایتان ترسیم می کند را برگزینید چون نگهداری بی هزینه، سازگاری با محیط زیست، آسایش، گرما، مقاومت در برابر ضربه و ظاهر بسیار طبیعی، تنها بخشی از ویژگی های پارکت لمینت شرکت آذران فضا نما می باشد. 



اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe