پارکت در خانه های زیبا

12 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

از قدیم، در بسیاری از کشورها و سرزمین های جهان، تزیینات خانه اهمیت زیادی داشته. به خصوص در هنگام برگزاری مهمانی ها، جشن ها و آیین های مذهبی و ملی. از جمله استفاده و بکار گیری وسایل و اشیاء تزیینی مانند کوسن و متکا به خصوص از جنس مخمل و یا ساتن های زیبای گلدوزی شده. این نوع تزیینات نه تنها موجب افزایش زیبایی و بهبود وضعیت محیط خانه می شوند، بلکه مورد علاقه خانم ها نیز بوده و امروزه در بسیاری از خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

از طرف دیگر در فرهنگ سنتی بسیاری از کشورها، از جمله ایران در دوران قدیم بخشی از فضای خانه، اختصاص به خانمها داشت که بسیاری از این اشیاء تزیینی از جمله کوسن ها و متکاهای زیبا در آنجا گذاشته می شد. این اشیاء زیبایی تزیینی با دقت و ظرافت خاصی گلدوزی و سوزن دوزی شده بودند و زینت بخش فضای خانه بودند. 
در کنار این مسئله، چیدمان مبلمان و میز و صندلی ها هم کمک موثری به هر چه زیباتر نشان دادن این تزیینات و دکوراسیون خانه می کنند. ولی در صورتی که از ترکیب این چیدمان در کنار برخی آثار صنایع دستی و هنرهای ظریف سنتی استفاده شود، می تواند دکور و تزییانت یک خانه را به بهترین نحو ممکن نشان دهند و موجب افزایش انرژی مثبت در فضای آن خانه شود. این مسئله در درجه اول برای خود افراد ساکن در منزل می تواند بسیار مفید باشد. در خانه های جدید توجه به تمامی این موارد صورت میگیرد اما نکاتی جدید به دکوراسیون و زیبایی بخشی به فضا افزوده شده.دیگر طراح می تواند برای دیوار کف و سقف و نور و دیگر موارد در خانه خلاقیت های متفاوتی ارایه دهد.

امروزه همان میزان که به جزییات تزیینی توجه میکردی نیاز داریم به کف خانه مان هم توجه کنیم.اینکه کف پوش ها توانسته اند برای زیباتر کردن خانه ان به ما یاری برسانند. می توانیم در دنیای طراحی دکور به کف پوش مورد علاقه مان برسیم و کف پوش خانه مان را مطابق با بقیه اجزا خانه طراحی و انتخاب کنیم.

چگونه با انتخاب بهترین پارکت دکوراسیون خود را ارتقا دهید

انتخاب و استفاده از عناصر مختلف تشکیل دهنده دکوراسیون و همچنین مصالح ساختمانی مناسب یكی از عوامل موثر و بسیار مهم در ارتقاء كیفیت دکوراسیون داخلی خانه و یا شرکتها است. حالا آنقدر این مسئله اهمیت دارد که امروزه تبدیل به یکی از مهمترین دغدغه های طراحان داخلی شده است و آنها باید با آگاهی و شناخت كافی از كاربری مصالح و همچنین مسائل فنی و زیبایی شناسی، دست به انتخاب بزنند.

یکی از این عناصر مهم در خانه و یا محیط کاری کفپوش است. کفپوش پارکت نیز یکی از بهترین کفپوش هایی است که کارایی بالای دارد و ظاهری مدرن و کاملا چشم نواز به فضای خانه شما می بخشد. خرید پارکت لمینت به نفع مشتریان است و هم صاحب یک کفپوش زیبا و بادوام می شوند .

اتصالات پارکت لمینت موجب می شود که درز تایل ها بطور کامل بسته و چفت شده و به این ترتیب در برابر نفوذ آب و رطوبت، ماندگاری و دوام این كفپوش ها را افزایش می دهد.

از طرف دیگر این کفپوش یک سرمایه مهم به شمار می رود و ارزش مالی آن حفظ شود.پس کیفیت کف پوش لمینیت با کیفیت گزینه ی قابل توجهی است. چرا که با خرید پارکت لمینت می توانید بارها در صورت جابجایی و اسباب کشی به نقاط دیگر تایل های آنرا براحتی از جا درآورده و به محل جدید منتقل و مجددا نصب کنید. حتی در صورتی هم که قصد جابجایی قطعات و تایل های آنرا ندارید، وجود کفپوش پارکت لمینت موجب افزایش قیمت و بهای ملک می شود. 

رنگ و بافت پارکت

رنگ و بافت رویه پارکت‌ها را باید با توجه به طراحی منزل‌تان انتخاب کنید. در صورتی که فضای زندگی‌تان کوچک است، حتما از رنگ‌های روشن این محصول استفاده کنید و اگر محدودیت فضایی ندارید می‌توانید رنگ مورد علاقه‌تان را با توجه به دکوراسیون داخلی خانه، برگزینید. در مورد بافت‌هایی که روی انواع پارکت مشاهده می‌کنید، باید بگویم که آنها براساس نوع چوب و نوع برشی که برای بریدن چوب به‌کار می‌رود متفاوت هستند.

نکات مهم در نصب پارکت

در زمان نصب پارکت نباید هیچ‌گونه درزی بین آنها به‌وجود بیاید. وجود کوچک‌ترین درز در پارکت، به‌راحتی سبب وارد شدن رطوبت و حشرات موذی در آنها می‌شود

دقت داشته باشید وجود درز انبساط در محل دیوار و پارکت رعایت شود. معمولا فاصله‌ای حدود 3 تا 4 میلی‌متر برای این منظور کافی است. نگران این فاصله نباشید، بعد از اتمام کار این محل توسط قرنیزهای چوبی پوشانده می‌شود

نکته خیلی مهم قبل از نصب پارکت، تراز کردن کف اتاق است. راهکاری که نصاب‌های پارکت پیشنهاد می‌دهند، استفاده از فوم مخصوص در زیر پارکت است

در پروژه های ساختمانی بحث زمان،سرعت ،کیفیت، زیبایی و استحکام جزء مهمترین فاکتورهای متمایز کننده یک پارکت لمینیت می باشند، با در نظر گرفتن فاکتورهای فوق، پارکت شرکت آذران فضا نما را که با آخرین تکنولوژی روز اروپا و تحت نظارتE1 ارائه می گردد، به شما پیشنهاد می کنیم. این پارکت لمینت با کیفیتی بی نظیر و رنگ های بر گرفته از دل طبیعت، رویاهای زیبای شما را در خانه هایتان ترسیم می کند. نگهداری بی هزینه، سازگاری با محیط زیست، آسایش، گرما، مقاومت در برابر ضربه و ظاهر بسیار طبیعی، بخشی از ویژگی های پارکت لمینت شرکت آذران فضا نما می باشد. 


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe