پارتیشن ها سازه هایی نو برای فضاهای نو در خانه ها و فضاهای اداری

12 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

در خانه های امروزی گاهی لازم است بتوانیم فضاها را منعطف تر کنیم، به این صورت که در زمان های مختلف امکان این را داشته باشیم که از فضا به صورت های مختلفی استفاده کنیم. در این بین دیوارهای جداکننده یا پارتیشن ها می توانند به خوبی به ما کمک کنند تا فضای خانه را بهینه تر کنیم. در این مطلب ایده های مختلفی را برایتان بیان کرده ایم که با توجه به آن ها می توانید فضای منزلتان را تغییر بدهید و بهتر از آن استفاده کنید.

پارتیشن بندی خانه

انواع پارتیشن اداری

دیوار تقسیم کننده ی چند منظوره دیوارهایی متحرک و غیر متحرک با ویژگیهای متفاوت که  تقسیم کننده اتاق ها ست. اول این که فضاها را از فضای بعدی جدا می کند، در کنار این، دیوار ایجاد شده توسط پارتیشن خود قابل استفاده می باشدو  پارتیشن به نوبه عنصری زینت بخش در میان اتاق خودنمایی می کند و سطوح و فضاهای ایجاد شده می تواند کارایی های گوناگونی بیابند.

سه نمونه پارتیشن آذران فضا نما و کارایی آنها را بشناسیم.

پارتیشن دو جداره

در پارتیشن‌های دوجداره قابلیت ساخت قاب‌های یک‌تکه و بزرگ وجود دارد. در این نوع پارتیشن از ستون استفاده زیادی نمی‌شود؛ زیرا بدنه پارتیشن به‌اندازه کافی مقاومت و استحکام دارد و می‌تواند بدون نیاز به ستون بر روی زمین قرار بگیرد. زیبایی پارتیشن‌های دوجداره علت‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها حذف خطوط زائد در طراحی پروفیل می‌باشد.

پارتیشن اداری

 مطمئناً برای مشتریان از معیارهای انتخاب، زیبایی و قیمت پارتیشن اداری می‌باشد. این نوع پارتیشن محدودیت رنگ ندارد و مشتریان می‌توانند هر رنگی را که بخواهند سفارش دهند.

برای ساخت پارتیشن‌های دوجداره از پروفیل‌های 10*10 استفاده می‌شود. همچنین برای افزایش استحکام آن‌ها، یک‌لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده یک تکه، درون پارتیشن قرار می‌گیرد.

پارتیشن تک جداره

پارتیشن‌های تک جداره دارای ستون‌های متعددی هستند که قرار گرفتن آن‌ها بر روی زمین را راحت می‌کند. به طوری که این پارتیشن بدون لغزندگی، حالت ایستاده دارد. این نوع پارتیشن  در میان پارتیشن های اداری آفن به صورت قاب‌های یک تکه هستند در این نوع پارتیشن اداری تک جداره نیز حذف خطوط زاید در طراحی پروفیل، باعث زیبایی بیشتر این محصول شده است.

پارتیشن تک جداره از پروفیل‌های 4*4 تهیه می‌شود که در آن، یک لایه تمام آلومینیوم با روکش آنادایز شده استفاده می‌شود. این کار باعث افزایش استحکام پارتیشن می‌شود.

پارتیشن بندی اداری

و از مزایای پارتیشن اداری تک جداره نسبت به دوجداره ارزان بودن آن و همینطور سبک بودن آن به همراه خاصیت جابجایی راحت و آسان آن می باشد. در پارتیشن های تک جداره امکان استفاده از قفل و یراق آلات برروی درب وجود دارد.

پارتیشن های فریم لس

 (یا پارتیشن های بدون فریم )  با فریم های آلومینیومی 4 سانتی باریک و با شیشه ای تکجداره با ضخامت شیشه پارتیشن به قطر 10 میلیمتر و به صورت سکوریت نشکن است .نقاط اتصال شیشه ها به یکدیگر توسط یک پروفیل به شکل H از جنس pvc مهار می شوند.

پارتین هایی با قابلیت اجرای انواع سندبلاست به صورت کاملا مات یا راه مات یا طرحهای دیگر مانند آرم و لوگو روی شیشه های پارتیشن فریملس.این گروه از پارتیشن ها جزو دسته پارتیشن های خاص به شمار می آیند, پارتیشن فریم لس معمولا در شرکتهایی با طرح دید باز مورد استفاده قرار میگیرد,نکته بسیار مهم در این گروه از پارتیشن های اداری این است که پارتیشن فریم لس جای کمتری را در هنگام نصب بر روی زمین اشغال میکند.

پارتیشن فریم لس

پارتیشن فریملس به علت نداشتن فریم ضخیم بر روی شیشه ها سطح دید بیشتری را در اختیار کاربر قرار میدهد.این پارتیشن ها با طرح های سندبلاستی که بر روی شیشه های پارتیشن فریملس اجرا میشود به صورت کم کار یا پرتراکم باشد و یا یراق استفاده شده بر روی پارتیشن ها مانند قفل و لولایی که روی درب نصب میگردد از چه نوع جنس و مارکی استفاده شده باشد.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe