ویژگی های یک میز کنفرانس خوب

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

میز کنفرانس (رویکرد : ویژگی‌‌هایی که یک میز کنفرانس خوب باید داشته باشد)

میز کنفرانس چیست؟

میز کنفرانس به عنوان یکی از لوازم و وسایل ضروری برای هر اداره، ارگان یا شرکت به شمار می رود که برای برگزاری همایش‌‌های علمی، فرهنگی، تجاری و جلسات گروهی مورد استفاده قرار میگیرد. حتی شرکت‌‌ها و موسسات کوچک نیز بی‌نیاز از میز کنفرانس نخواهند بود و وجود یک میز کنفرانس کوچک برای آن‌‌‌ها ضرورت دارد.

میز کنفرانس‌‌ها نیز همچون سایر وسایل موجود در شرکت در اشکال و طرح‌‌های متنوعی عرضه میشوند و اغلب از جنس MDF، چرم، شیش‌‌های، الومینیومی و ترکیبی میباشند. رنگ‌‌هایی که برای میز کنفرانس استفاده میشود شامل رنگ‌‌های ونگه، ما‌‌هاگونی و فندقی بوده که بر اساس سلیقه مشتریان انتخاب می شوند.

کاربرد میز کنفرانس

برگزاری همایش‌‌ها و جلسات

جلسات گروهی و تیمی در داخل شرکت

انجام مذاکرات و انعقاد قرارداد با سایر شرکت‌‌‌ها

استاندارد‌‌های میز کنفرانس

اگر چه میزهای کنفرانس‌‌ در اشکال متفاوتی ساخته میشوند اما ارتفاع استاندارد برای آن‌‌‌ها 75 سانتیمتر در نظر گرفته شده است.

طول میز کنفرانس بین 2 متر تا چندین متر است که بر اساس ظرفیت و تعداد مدعوین جلسات طراحی میشود.

به منظور جلوگیری از خمش ناخواسته در طول میز کنفرانس، بکارگیری تکنیک‌‌های خاص الزامی میباشد.

رنگی که برای میز کنفرانس انتخاب میشود باید متناسب با میزان نور دهی سالن کنفرانس و در تضاد با رنگ آن انتخاب شود. بدین معنا که در مکان‌‌‌هایی که نور طبیعی وجود دارد، میتوان از میز کنفرانس را با رنگ‌‌های تیره سفارش داد. در عین حال نباید رنگ سالن کنفرانس را از نظر دور داشت. زمانی که رنگ سالن تیره باشد، میز کنفرانس باید متضاد با آن و از میان رنگ‌‌های روشن انتخاب گردد.

در هنگام برگزاری جلسات و کنفرانس‌‌ها، پذیرایی یکی از موارد ضروری میباشد. لذا میز کنفرانس باید به گونه‌ای طراحی شود که امکان پذیرایی برای مهمانان و مدعوین فراهم گردد. اگر میز کنفرانس دارای دو قسمت پلکانی باشد، امکان پذیرایی را فراهم می سازد.

زیبا بودن اتاق کنفرانس یکی از نکات مهم برای برگزاری جلسات و همایش‌‌ها میباشد که شکل و فرم میز کنفرانس نیز در زیبایی آن موثر است. در برخی از میز‌‌های کنفرانس انحنای آن تغییر شکل داده و یا بصورت قوس‌دار طراحی میشود که تاثیر زیادی بر زیبایی میز دارد.

رنگ کاری میز کنفرانس یکی از مراحل مهم ساخت آن میباشد. بدین منظور استفاده از رنگ‌‌های مرغوب و ماشین آلات صنعتی پیشرفته در افزایش کیفیت و زیبایی میز کنفرانس موثر بوده که نباید از نظر سازندگان دور بماند.

میز‌‌های کنفرانسی که از جنس شیشه هستند قابل استفاده به عنوان میز اداری نیز میباشند. یک نکته مهم اینکه، برای جلسات و کنفرانس‌‌های بسیار رسمی بهتر است از میز کنفرانس ترکیبی یا غیر شیشه‌ای استفاده شود که مخصوص و ویژه جلسات باشند و برای امر دیگری استفاده نشوند.

شیشه‌ای که برای میز کنفرانس‌‌های شیشه‌ای استفاده میشود باید دارای حداقل 12میلیمتر ضخامت باشد. جنس شیشه نیز از نوع مرغوب و با کیفیت تهیه شود. اگر بصورت مدام جلسات برگزار می شوند، میزهای شیشه ای مناسب نیستند چرا که نیازمند پاک کردن و مراقبت بیشتری دارند.

در میز کنفرانس‌‌های MDF باید تمامی اصول طراحی و نصب قطعات و اجزا رعایت شود. یک نکات مهم در ساخت و تولید میز کنفرانس‌‌های چوبی و MDF، استفاده از چسب‌‌های مرغوب برای متصل کردن قطعات میباشد که دوام میز را تضمین کند.

میز کنفرانس‌‌های مدولار برای ادارات و شرکت‌‌های که جلسات متعدد با ظرفیت‌‌های متفاوت برگزار میکنند، مناسب است. در ‌این نوع میزِ کنفرانس، چندین میز در کنار یکدیگر چیده میشود که اندازه آنها بر اساس تعداد نفرات مشخص میگردد. همچنین شرکت‌‌هایی که تصمیم قطعی برای تعیین سالن جلسه ندارند و مجبور به تغییر دکوراسیون هستند، برای آنها استفاده از میز کنفرانس مدولار بهترین گزینه است.

شکل هندسی میز کنفرانس براساس تعداد حاضرین در جلسه و نحوه برگزاری کنفرانس مشخص میشود. بدین معنا که اگر تعداد افراد حاضر در جلسه بیشتر از 70 -80 نفر است، بهترین انتخاب برای میز کنفرانس، شکل دایره یا بیضی میباشد که تمامی افراد بر یکدیگر اشراف داشته باشند و بتوانند بطور رو در رو با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند. در صورتی که قرار است در جلسه تنها یک نفر سخنرانی کند و دیگران به صحبت‌‌های وی گوش فرا دهند، میز‌‌های مستطیل و مربعی شکل کارایی بیشتری دارند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe