نکات تأثیرگذار بر طراحی فضای داخلی محیط‌های آموزشی

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

استفاده از انواع مصالح ساختمانی و مبلمان اداری جهت طراحی داخلی محیط‌های آموزشی و بخش‌های اداری اینگونه واحدها در راستای افزایش بهره‌وری و عملکرد افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. با استفاده از انواع دیوارپوش، کف‌پوش، سقف کاذب و پارتیشن در طرح‌‌ها و رنگ‌های مختلف، می‌توان محیطی مناسب پدید آورد. شرکت آذران فضانما به عنوان یکی از پیشگامان صنعت مصالح ساختمانی به طراحی و ساخت انواع متنوعی از دیوارپوش، کف‌پوش، سقف کاذب، پارتیشن اداری و مبلمان می‌پردازد تا بتواند نیاز بازار را تأمین نماید. در ادامه به بررسی عوامل تأثیرگذار بر عملکرد افراد در محیط‌های آموزشی پرداخته می‌شود:

در محیط‌های علمی ایجاد فضایی آرام و ساکت بسیار حائز اهمیت بوده، چراکه تأثیر بسزایی بر تقویت تمرکز افراد در محیط و افزایش کارایی آن‌ها دارد. از این‌رو استفاده از دیوارپوش، کف‌پوش و سقف کاذب‌ آکوستیک می‌تواند فضایی آرام و ساکت ایجاد کند که مانع عبور هرگونه صدا یا کاهش آلودگی‌های صوتی در این اماکن شود، همچنین این محصولات در فضاهای گوناگونی از قبیل کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها کاربرد فراوانی داشته و میزان تمرکز دانشجویان و دانش‌آموزان را افزایش می‌دهد. شرکت آذران فضانما با سابقه‌ای درخشان در زمینه طراحی و ساخت مصالح ساختمانی و با توجه به نیازهای متنوع مشتریان، با ارائه‌ی محصولات آکوستیک در بخش‌های دیوارپوش، کف‌پوش و سقف کاذب تلاش می‌کند تا محیطی آرام و ساکت جهت مطالعه و تحصیل دانش‌آموزان، دانشجویان و پرسنل دانشگاه و مدارس فراهم آورد. 

در برخی موارد در محیط‌های آموزشی برای افزایش تمرکز و آرامش، نیاز به تقسیم‌بندی فضاها و ایجاد محیط‌های جداگانه‌ احساس می‌شود که استفاده از انواع مختلف پارتیشن‌ها متناسب با کاربری فضا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در اینگونه اماکن باشد. در انستیتوها و آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها‌، به جهت افزایش بهره‌وری و عملکرد دانشجویان بهتر است از پارتیشن‌ برای ایجاد فضاهای مستقل استفاده نمود. همچنین پارتیشن‌ برای جداسازی و فضاسازی در بخش‌های اداری دانشگاه‌ها، مدارس و کتابخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت آذران فضانما به عنوان یکی از تولیدکنندگان بنام پارتیشن در ایران، به طراحی و ساخت انواع پارتیشن‌ها در طرح و رنگ‌های مختلف، متناسب با محیط‌های آموزشی و علمی و همچنین تولید پارتیشن‌های دو جداره به منظور ایجاد محیط‌های ساکت پرداخته است. از پارتیشن‌های دوجداره آذران فضانما می‌توان برای ایجاد فضاهای مختلف بویژه در کتابخانه‌ها استفاده نمود. 

همچنین در مورد مبلمان بخش‌های اداری، دفاتر اساتید و مسئولین در دانشگاه‌ها، مدارس و کتابخانه‌ها می‌بایست رعایت اصول ارگونومی را همواره در نظر داشت تا در حد امکان مانع بروز خستگی زود هنگام در پرسنل و اساتید شد. با توجه به اینکه عموماً مراجعین و کاربران اینگونه اماکن از نسل جوان و تحصیلکرده‌ی جامعه هستند لذا وجود وسایل با ظاهر نامناسب و غیر جذاب تأثیر منفی بر افراد خواهد داشت. رنگ و طرح‌های جذاب مبلمان و وسایل اداری سبب ایجاد نشاط و شادابی در روحیه دانش‌پژوهان و پرسنل بخش‌های آموزشی و اداری شده که این موضوع منجر به بهبود فضای آموزشی و افزایش سطح کارایی و عملکرد تمامی افراد می‌شود. از این‌رو متخصصین شرکت آذران فضانما با طراحی انواع متنوعی از مبلمان اداری، سعی در تأمین نیاز مشتریان خود در بخش اداری واحدهای آموزشی دارد و توانسته است مبلمان اداری جذابی را منطبق با موارد ذکر شده و استانداردهای جهانی طراحی و روانه بازار نماید. 

همچنین توجه به رنگ و طرح دیوارپوش، کف‌پوش و سقف کاذب می‌تواند عملکرد کاربران و پرسنل را بهبود بخشد. بهتر است با در نظر گرفتن رده سنی افراد و کاربری فضای آموزشی، رنگ و متریال مورد استفاده در این فضاها تعیین شود. به عنوان مثال معماران و طراحان داخلی در خصوص فضاهای آموزشی بهره‌گیری از رنگ‌هایی را توصیه می‌کنند که از خستگی و کرختگی جلوگیری کرده و حس مثبت و نشاط را به افراد انتقال می‌دهد. همچنین در کتابخانه‌ها و محیط‌های علمی بهتر است از دیوار پوش یا کف‌پوش با رنگ و طرح‌هایی استفاده نمود که سبب ایجاد آرامش و تمرکز بیشتری در دانش‌پژوهان شود. شرکت آذران فضانما با توانایی طراحی و تولید انواع دیوارپوش‌ها در رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف، به طراحی زیبای محیط‌های‌ علمی و آموزشی برای مشتریان خود می‌پردازد.

برای محیط‌های آموزشی در مدارس، دانشگاه‌ها و کتابخانه‌ها اغلب از سقف کاذب پی‌وی‌سی استفاده می‌شود. با استفاده از این نوع سقف‌ها می‌توان به راحتی کابل‌های موردنیاز فضاهای آموزشی را سیم‌کشی نمود تا ضمن جلوگیری از ایجاد ظاهری نامنظم و آشفته، از کابل‌ها در برابر هرگونه آسیب‌ احتمالی محافظت کرد، به همین سبب شرکت آذران فضانما به تولید تایل‌های پی‌وی‌سی متنوع برای این منظور پرداخته است. از طرفی نحوه‌ی نورپردازی در محیط‌های آموزشی نیز بسیار حائز اهمیت است که تایل‌های پی‌وی‌سی تولیدی شرکت آذران فضانما امکان نصب و راه‌اندازی هرگونه سیستم نورپردازی را برای کاربران به خوبی فراهم می‌آورد.

تیم تحقیقات شرکت آذران فضانما با تجربه‌ای طولانی در صنعت مصالح ساختمانی و مبلمان اداری و همچنین مطالعه روی آخرین طرح‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا در خصوص ساختمان‌های آموزشی و علمی در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته، به تولید محصولات متنوعی از قبیل دیوارپوش، کف‌پوش، سقف کاذب، پارتیشن و مبلمان اداری بر اساس آخرین استانداردهای موجود پرداخته است تا ضمن اینکه نیاز مشتریان خود را در این بخش مرتفع می‌کند، فضای داخلی زیبا و جذابی را در دانشگاه‌ها، مدارس و کتابخانه‌ها پدید آورد. همچنین این شرکت با توجه به سابقه و تجربه‌ خود در صنعت ساختمان و توجه بیشتر به نیاز مشتریان با سلایق گوناگون، به دریافت سفارش تولید هر نوع محصول در طرح و رنگ‌های متنوع و طراحی دکوراسیون فضاهای داخلی ساختمان‌های آموزشی می‌پردازد تا بتواند رضایت بالایی را بدست آورد.نکات تأثیرگذار بر طراحی فضای داخلی محیط‌های آموزشی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe