معرفی و آشنایی با انواع پارتیشن اداری

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

پارتیشن به طور کلی برای جداسازی و تقسیم فضاها استفاده می شود، پارتیشن اداری نیز که بیشتر در شرکت ها و اداره ها به کار برده می شود برای تفکیک فضاها مورد استفاده قرار می گیرد، این پارتیشن با توجه به طرح ها و جنس ها انواع مختلفی دارد و باتوجه به شرایط محیطی که به کاربرده خواهد شد و همچنین سلیقه مشتریان استفاده از آن ها متفاوت خواهد بود، در واقع در تولید و همچنین نصب پارتیشن اداری نمی توان یک طرح عمومی داشت و برای همه به کار برد، نصب و طراحی پارتیشن ها برخلاف تصوری که عامه مردم از آن دارند چندان راحت نیست و نیاز به مهارت های خاص دارد به طوری که پارتیشن مورد نیاز باید به دقت طراحی شود تا در مراحل نصب مشکلی پیش رو نباشد، در این مقاله جهت آشنایی با پارتیشن اداری و انواع آن همراه ما باشید.

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری همان طور که از نام آن مشخص است بیشتر در محیط های اداری و کاری به کاربرد می شود استفاده اصلی و مهم پارتیشن های اداری برای جدا سازی موقتی یا دائمی محیط های اداری و کاری می باشد، در واقع به وسیله دیوارهای پارتیشن اداری فضای کاری به چندین قسمت تقسیم می گردد و قابل استفاده برای افراد مختلفی خواهد بود، پارتیشن های اداری موجب خواهند شد که کارکنان یک اداره یا یک شرکت در محیطی خلوت و بدون شلوغی به کار خود مشغول شوند، به کار بردن پارتیشن های اداری از لحاظ دکوراسیون بسیار اهمیت دارد، پارتیشن های اداری انواع مختلفی دارند که می توانیم با توجه به جنس و چند لایه بودن آنها را به چند دسته به پارتیشن های شیشه ای و ام دی اف و پارتیشن های تک جداره و دوجداره تقسیم کنیم.

معرفی و آشنایی با انواع پارتیشن اداری

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن های اداری تک جداره می توانند از فریم ها و جداره های شیشه ای ساخته شوند، این نوع پارتیشن ها به صورت قاب های یک تکه می باشند، مشتری می تواند با توجه به سلیقه خود ابعاد مختلفی از پارتیشن های تک جداره را سفارش دهد، ارتفاع پارتیشن ها می تواند، کوتاه، نیمه بلند، بلند و تا ارتفاع سقف باشد، ویژگی مهم پارتیشن های اداری ذکر شده این است که ستون های متعددی دارند و بدون لغزندگی و به راحتی می توانند بر روی زمین قرار بگیرند، ام دی افی که در این پارتیشن های اداری تک جداره به کاربرده می شود 16 میلیمتری است، درب های این نوع پارتیشن ها به گونه ای ساخته می شود که دستگیره در و قفل آن به راحتی قابل پیاده سازی باشد.

شیشه هایی که در این نوع از پارتیشن ها به کار برده می شود ضخامتی در حدود شش میلیمتر دارند که می توانند به صورت ساده و یا مات باشند، امکان حک کردن لوگوی شرکت نیز بر روی شیشه ها وجود دارد، از مزیت های پارتیشن های اداری تک جداره می توان به سبک بودن و ارزان بودن آن اشاره کرد و عایق نبودن به صدا و حرارت از معایب آن است.

پارتیشن اداری دو جداره

پارتیشن اداری دو جداره برخلاف پارتیشن های تک جداره می تواند عامل مهمی در مقابله با پر سرو صدایی محیط های شلوغ اداری باشد، به همین منظور و برای جلوه های زیبایی به طور کلی در پارتیشن های اداری دو جداره بیشتر از شیشه های دوجداره استفاده می گردد. پارتیشن های اداری دو جداره ضخامتی در حدود 12 سانتی متر دارند و ارتفاع آن با توجه به سلیقه مشتری می تواند کوتاه، نیمه بلند، بلند و یا تا سقف باشد، ام دی اف به کاربرده شده در این نوع پارتیشن نیز در حدود 16 میلیمتر است، این نوع پارتیشن ها تنوع رنگ بسیاری دارند و از نظر طراحی نیز بسیار زیبا هستند.

در این پارتیشن امکان ساخت قاب های یک تکه و با اندازه بزرگ وجود دارد از آنجا که پارتیشن های اداری دوجداره به راحتی بر روی زمین قرار می گیرند نیاز به ستون نخواهند داشت و از ویژگی ها مهم این پارتیشن ها این است که از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند.

پارتیشن اداری شیشه ای

با توجه به جنس پارتیشن اداری می توانیم پارتیشن ها را به دو نوع شیشه ای و ام دی اف تقسیم بندی کنیم، پارتیشن های شیشه ای اداری یکی از موارد بسیار مهم و کاربردی در طراحی محیط های اداری می باشند، پارتیشن اداری شیشه ویژگی مثبتی که دارند این است که از لحاظ اقتصادی بسیار باصرفه است و همچنین محیط اداری و کار شما را به یک محیط جذاب برای مشتریان و کارمندان تبدیل خواهد کرد. پارتیشن بندی با شیشه سکوریت نیز از انواع پارتیشن اداری شیشه ای می باشد، با توجه به اندازه ها، ضخامت، رنگ و سایر موارد قیمت پارتیشن اداری شیشه ای متغییر خواهد بود.

پارتیشن اداری شیشه ای


پارتیشن اداری ام دی اف

یکی دیگری از پارتیشن های اداری، پارتیشن اداری ام دی اف است، همان طور که از نام این نوع پارتیشن مشخص است در ساخت قاب آن از ام دی اف استفاده می شود، خصوصیاتی که پارتیشن اداری ام دی اف دارد این است که بسیار سبک هستند و قیمت ارزان تری هم دارند، ساخت پارتیشن اداری ام دی اف هم نسبت به نوع دیگر آسان تر است، شما می توانید در انتخاب پارتیشن اداری ام دی اف انواع مختلف رنگ ها و روکش ها را با توجه به سلیقه و شرایط محیط کاری خود انتخاب کنید.

طراحی پارتیشن اداری

در طراحی پارتیشن های امروزی به فرم نیز بسیار توجه می شود. در طراحی پارتیشن ها، می توانید از تلقیق چوب یا ام دی اف با شیشه و فلزاتی نظیر آلومینیوم بهره گیرید. تنوع در مواد این امکان را به طراح می دهد تا طرح های متنوع و متفاوتی را جهت مصارف گوناگون پدید آورد.  یکی دیگر از ابداعاتی که امروزه در طراحی پارتیشن ها توسط طراحان به کار می رود، صلب و یکسره نگاه نکردن به آن است. به گونه ای که پارتیشن های امروزی از اجزای مجزایی همچون باکس ها و طبقات کوچک و بزرگ چوبی و شیشه ای تشکیل شده است که به شکل های متفاوت و متنوع بر روی قید یا داربست فلزی و چوبی (ام دی اف) مونتاژ می شود و به مجموعه حالتی پویا و متنوع می دهند. 

در محیط های اداری قسمت هایی که فعالیت مشخصی در آن انجام می گیرد، توسط پارتیشن های ام دی اف و شیشه ای (که می تواند از نوع سندبلاست باشد) از یکدیگر جدا می شوند. پارتیشن ها می توانند در حالت هایی به صورت یکسره عمل کنند و دو دیوار روبروی هم را به یکدیگر متصل کنند. در این حالت، یک فضا به طور کامل بوسیله تقسیم کننده جدا می شود و حالت مستقلی به خود می گیرد. بدیهی است که وجود باز شویی مانند در، برای رفت و آمد نیاز است.

تجهیزات و لوازم پارتیشن اداری

یک سیستم پارتیشن اداری بسته به نوع آن از اجزاء و لوازم متعددی تشکیل میشود. متاسفانه بدلیل نبودن یک استاندارد واحد چه در زمینه تولید و چه استاندارد کیفی قطعات پارتیشن، شاهد وجود انواع تقریبا بینهایتی از مدل ها و قطعات تشکیل دهنده و لوازم پارتیشن هستیم و در این میان صد البته زیادند استادکاران پارتیشن که با سوء استفاده از عدم آگاهی کارفرما اقدام به استفاده از نا مرغوبترین قطعات در پارتیشن به اسم قطعه درجه یک و خارجی میکنند به طور کلی قطعات یک سیستم پارتیشن به قرار زیر است:

تجهیزات پرکننده پارتیشن اداری، تجهیزات و لوازم قفل و بست پارتیشن اداری و لوازم استراکچر یا سازه پارتیشن
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe