مبلمان اداری و نکاتی در رابطه با آن

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

مبلمان اداری در رنگ و شکل‌های مختلف طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. امروزه استفاده از مبلمان های اداری مدرن و کلاسیک در دستور کار مدیران و مسئولین شرکت‌ها و نهادهای مختلف قرارگرفته است.

 مبلمان اداری چیست؟

مبلمان اداری به آن دسته از مبلمان هایی گفته می‌شود که بیشتر در فضاهای کاری کاربرد دارند. ویژگی‌هایی همچون مدرن و کلاسیک بودن این مبلمان ها، چگونگی چیدمان مبلمان، ارتفاع و جانمایی مناسب مبلمان ها می‌توانند تأثیرات فراوان و قابل‌توجهی را در رفتار و راندمان کارکنان یک شرکت و یا یک‌ نهاد بسیار بزرگ داشته باشند. امروزه با افزایش اطلاعات در مورد چگونگی استفاده از مبلمان های اداری مخصوصاً مبلمان ارگونومیک،  بسیاری از مدیران و مسئولین شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف اقدام به خرید و طراحی مبلمان مناسب برای کارمندان و نیروهای کاری خود میکنند.

 چند نکته مهم در هنگام خرید این مبلمان ها را در نظر بگیرید. اولین نکته جنس مبلمان است. دومین نکته کارایی مبلمان در فضای موردنظر است. سومین نکته قیمت مبلمان های اداری می‌باشد. می‌توانید با کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع مبلمان های اداری از سایت مذکور خریدی بهتر و با کارایی فراوانی داشته باشید.

مبلمان اداری و نکاتی در رابطه با آن

نگاه کلی به مبلمان اداری

 دیزاین و طراحی فضاهای کاری و اداری از بخش‌ها و شکل‌های مختلفی تشکیل می‌شود. یکی از این اشکال که در افزایش راندمان کاری بسیار تأثیرگذار است، مبلمان اداری می‌باشد. از منظرهای مختلف می‌توان به طراحی انواع مبلمان در فضاهای اداری پرداخت. با توجه به کارکرد فضاهای اداری می‌توان از انواع مبلمان و صنایع مرتبط استفاده نمود. به‌عنوان‌مثال برای اتاق مدیر می‌توان از میز مدیریت استفاده کرد و با توجه به ابعاد ساختمان و ساختار کلی اتاق، میز مناسب را طراحی نمود و یا برای اتاق کنفرانس از میز کنفرانس مناسب استفاده کرد.

 میز اداری نیز یکی دیگر از اجزای مبلمان های اداری می‌باشد که تقریباً در تمامی فضاهای کاری مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته در کنار میز اداری از انواع مختلفی از صندلی‌های اداری استفاده می‌شود. صندلی اداری در اشکال مختلف و با کارکردهای متفاوت ساخته و استفاده می‌گردد. در کنار موارد نام‌برده شده می‌توان به وسایلی همچون پارتیشن اداری، کتابخانه‌های اداری، میز و صندلی‌های خاص اداری اشاره نمود که در ادامه این مطلب به توضیحاتی در رابطه با آنها می‌پردازیم پس در ادامه همراه ما باشید.

مبلمان اداری مدرن برای افزایش راندمان کار

تجهیزات و مبلمان اداری مدرن امروز توانسته به کمک افراد برای افزایش راندمان کاری در ادارات و نهادهای مختلف بیاید. از چشم‌انداز زیبای این مبلمان گرفته تا طراحی بسیار مناسب که باعث عدم خستگی و استفاده راحت‌تر از این مبلمان می‌شود را می‌توان از ویژگی‌های بسیار متمایز این مبلمان دانست. ازاین‌دست مبلمان می‌توان در فضاهای خاص و در جهت بالا بردن راندمان کاری و استفاده بهینه از فضا استفاده کرد، برای طراحی این مبلمان ها طوری اقدام شده است که با توجه به میزان فضا و چگونگی کارایی همان فضا برای ساخت مبلمان اقدام شود.

مدرن بودن دفاتر کار در دو بخش تولید و انتخاب متریال بسیار مهم و چشمگیر می‌باشد. درواقع آن دسته از شرکت‌ها و اداراتی که می‌خواهند رقابتی در ساختار و متریال شرکت خود با دیگر شرکت‌ها داشته باشند، اقدام به نوآوری و استفاده از مبلمان خاص اداری می‌کنند که در نهایت منجر به استفاده مدیران شرکت از مبلمان اداری مدرن می‌گردد. مبلمان های اداری مدرن برای تمامی فضاها قابل‌ استفاده و قابل اجرا می‌باشند. کافیست که نگاهی جامع به طراحی فضا و چیدمان مبلمان داشته باشید.

مبلمان اداری و نکاتی در رابطه با آن

جنس و ابعاد مبلمان اداری

 ازآنجایی‌که دکوراسیون شرکت‌ها همواره در حال تغییر نمی‌باشد و معمولاً مبلمان اداری در یک دوره باید برای افراد کار کنند، توجه به جنس و ابعاد مبلمان ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. ازاین‌رو بهتر است که جنس مبلمان اداری مرغوب و بادوام باشد. برای انتخاب مبلمان برای کارمندان بهتر است ابتدا پیش‌بینی درستی از وسایل موردنیاز آن‌ها داشته باشید. چراکه برای هر پست و مقامی فضا و طراحی متفاوتی نیاز می‌باشد. درواقع به‌عبارت‌دیگر باید برای هر فضا مبلمان مخصوص آن را انتخاب نمود.

علاوه بر جنس مبلمان باید به‌اندازه آن نیز توجه داشته باشید. به‌عنوان‌مثال برای کاهش درد در ناحیه کمر باید از میزهای اداری با ارتفاع مناسب استفاده شود. توصیه می‌شود فضای اتاق و محل را برای طراحی و چگونگی استفاده از انواع مبلمانهای اداری در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال اگر قصد دارید که ارباب‌رجوع در دفتر شما پذیرایی شود، باید میز اداری را به‌گونه‌ای قرار داد که قسمت جلوی میز در دید مستقیم باشد و قسمت پشت میز دید نداشته باشد. استفاده از اجناس مرغوب در ساخت مبلمان و ارائه مبلمان اداری در شرکت‌ها و محل‌های اداری باعث می‌شود که محیط کاری تبدیل به یک فضای لذت‌بخش شود.

چیدمان و طراحی مبلمان اداری

انواع مختلفی از مبلمان اداری برای کاربردهای مختلف طراحی و تولید می‌شود. هر سلیقه‌ای طراحی و چیدمان خاصی را می‌پذیرد. البته این سلایق و این چیدمان را نمی‌توان در تمامی فضاها به کار برد. در بخش‌هایی مانند چیدمان مبلمان های اداری باید با توجه به فضا، کارایی و چگونگی استفاده از آن‌ها اقدام به چیدمان و طراحی مبلمان های اداری نمود. ازاین‌رو باید این نکته را در هنگام طراحی مبل‌های اداری در نظر داشته باشید که تنها سلیقه شما در چیدمان مبلمان تأثیرگذار نیست، بلکه باید به عوامل گفته‌شده نیز توجه کامل داشته باشید.

 علاوه بر موارد گفته شده باید به این موضوع توجه کنید که تنوع در نوع ساخت و جنس به‌کاررفته در انواع مبلمان های اداری باعث می‌شود که تغییرات اساسی در دیزاین و چیدمان مبلمان بوجود بیاید. در هنگام چیدمان مبلمان می‌توانید از طراحان و کارشناسان شرکت‌های مختلف بهره‌مند شوید و در این باب با آن‌ها مشورت داشته باشید. طراحان به شما کمک می‌کنند که میزان بهره‌وری و راندمان کاری را افزایش داده و جلوه‌های بسیار مناسب به چیدمان مبلمان ببخشید.

مبلمان اداری و نکاتی در رابطه با آن

میز و صندلی در مبلمان اداری

میز و صندلی جزو مهم‌ترین بخشهای مبلمان اداری می‌باشند که هر یک از این دو عنصر با توجه به ویژگی‌های کار و پست و مقامات افراد مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال با توجه به سمت و مقام هر یک از کارمندان در محیط‌های کاری از میزهای اداری مختلفی استفاده می‌شود که با توجه به شرایط خاص تولید می‌گردند. میز منشی، میز پذیرایی و یا میز کنفرانس هر یک دارای ویژگی‌های مجزایی هستند که طراحی و ساخته می‌شوند. در کنار انواع میز اداری می‌توان به صندلی‌های مختلف و متنوع اشاره نمود که اجزای اصلی مبلمان اداری می‌باشند.

 علاوه بر طراحی خاص، صندلی‌ها باید دارای استانداردهای های مشخصی نیز باشند. درواقع به دلیل سلامت کارمندان باید از صندلی‌های مناسب و استاندارد استفاده نمود. افراد برای اینکه ساعت‌های طولانی و مدت زیادی بر روی این صندلی‌ها در محیط‌های اداری بنشیند باید استانداردهای لازم را در صندلی‌های اداری لحاظ نمود. به‌صورت کلی در هنگام خرید میز و صندلی اداری دقت لازم را داشته باشید و سلامت کارمندان را در نظر بگیرید.

بخش های دیگر از مبلمان اداری

علاوه بر میز و صندلی اداری که در بخش قبلی توضیحاتی در رابطه با این وسایل داده شد، در این بخش به اجزای دیگر مبلمان اداری ازجمله پارتیشن و کتابخانه خواهیم پرداخت. پارتیشن یک عنصر بسیار مهم در مبلمان به‌حساب می‌آید که متأسفانه به این عنصر توجه کمتری می‌شود. درواقع هنگامی‌که صحبت از مبلمان های اداری می‌شود همگان تصور می‌کنند فقط منظور میز و صندلی است و توجهی به این موارد ندارند. پارتیشن نقش بسیار مهمی را در چیدمان و طراحی مبلمان های اداری دارد. علاوه بر پارتیشن‌های اداری می‌توان به کتابخانه‌ها و قفسه‌های کتاب اشاره نمود که متأسفانه کمتر موردتوجه قرار گرفته است، البته این قفسه‌ها برای چیدمان دفاتر مهم اداری طراحی می‌شوند و فقط جای کتاب نیستند؛ اما یکی از عناصر زیبایی و بخشهای پرکاربرد در مبلمان های اداری می‌باشند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe