مبلمان اداری و انواع کاربردهای آن

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

مبلمان اداری از وسایلی است که می تواند دفاتر کاری و یا دفتر شما در منزل را بسیار شیک و زیبا کند. در این مق‍اله سعی داریم تا ابتدا تعریفی از مبلمان اداری را ارائه کنیم و سپس مدل های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

مبلمان اداری

مبلمان اداری مجموعه کاملی از میز و صندلی هایی با شکل ها و طرح های مختلف می باشد که در اتاق های مختلف شرکت و محل کار مانند اتاق مدیر، اتاق پرسنل، اتاق کنفرانس سالن انتظار و میز منشی و دیگر قسمت ها استفاده می شوند. مبلمان اداری می تواند به صورت میز اداری، میز مدیریت، کتابخانه، قفسه، میز کنفرانس و انواع صندلی ها و مبلمان راحتی باشد که در دکور دفتر و اتاق کار استفاده و به آن زیبایی می بخشد. مبلمان اداری با توجه به نوع کاربرد و مکان استفاده از آن ها با شکل ها و طراحی های مختلف ساخته و استفاده می شوند.

مبلمان اداری و انواع کاربردهای آن

مبلمان اداری و انواع میز مدیریت و میز اداری

در شرکت ها وجود مبلمان اداری زیبا و استاندارد بسیار مهم است و علت آن هم استفاده بلند مدت کارکنان از آن ها در روز می باشد. اگر این میزها مناسب نباشد باعث خستگی زود پرسنل و در نتیجه درست کار نکردن آن ها می شود. میزهای اداری دارای تنوع زیادی می باشند و با توجه به شکل مصرف آن طراحی می شوند. میزهای مدیریت دارای طراحی بسیار زیبا هستند و در سایز بزرگ و خاص طراحی و نصب می شوند. میزهای مدیریت اصلی ترین قسمت اتاق مدیریت می باشند. در انتخاب میز مدیریت می بایست به رنگ میز مدیریتی، ارتفاع میز، طرح و نوع میز و زیبایی میز توجه ویژه داشت. از دیگر مواردی که در هنگام انتخاب می بایست مورد توجه قرار گیرد جنس و راحتی میز مدیریت می باشد.

میزهای اداری نیز که معمولاً برای استفاده کارکنان می باشند دارای طراحی های متوسط و در اندازه استاندارد ساخته می شود. البته در همه این نوع میزها دقت و زیبایی لحاظ می شود. این نوع میزها دارای تنوع ساخت زیادی می باشند و مشتری می تواند بر اساس سلیقه و به دلخواه موارد مد نظر خود را انتخاب و سفارش دهد. از دیگر انواع میزها می توان به میز کارمندی، میز منشی، میز کار گروهی، میز پذیرش و میز پذیرایی اشاره کرد که هر یک از آن ها در چیدمان دکور شرکت بسیار مهم می باشند.

مبلمان اداری و میز کنفرانس

شرکت های مختلف بسته به بزرگی و کوچکی آن دارای اتاق هایی برای برگزاری کنفرانس ها می باشند. اتاق های کنفرانس به علت اینکه اکثراً از میهمانان شرکت پذیرایی می کند می بایست بسیار شیک و عالی باشند. در این نوع میزها مزیت استفاده از تکنولوژی بسیار زیاد است. برای طراحی اتاق کنفرانس می توان با انتخاب و طراحی میز کنفرانس زیبا و شکیل جلوه ای جذاب به آن داد. میز کنفرانس در سایزهای مختلف و متناسب با فضای موجود طراحی و ساخته می شود و شما می توانید رنگ آن را متناسب با دکور داخلی شرکت انتخاب کنید. در انتخاب صندلی برای میز کنفرانس باید دقت کرد که اولاً صندلی متناسب باشد و دوما سایز مناسبی داشته باشد.

مبلمان اداری و انواع کاربردهای آن

مبلمان اداری و صندلی

در مبلمان اداری یکی از قسمت ها صندلی های این وسایل می باشد. این صندلی ها معمولاً مطابق استاندارد و در انواع مختلف طراحی و ساخته می شوند و شما می توانید با توجه به نظر خود و وضعیت دکور داخلی شرکت آن ها را انتخاب کنید. البته صندلی ها نیز در انواع مختلفی وجود دارند که از جمله آن صندلی مدیریتی، صندلی کارکنان و صندلی های میز کنفرانس می باشند.

مبلمان اداری و کتابخانه ها

در شرکت ها علاوه بر میز و صندلی قسمت هایی دیگری نیز وجود دارند که بر زیبایی اتاق ها و دفاتر تأثیر زیادی میگذارند. در دفاتر و ادارات برای نگهداری اسناد و مدارک و فایل ها نیاز به فایل اداری می باشد. این فایل ها با طراحی های مختلف قسمتی از دکور دفاتر را شامل می شوند و اسناد و مدارک را در خود جای می دهند. در ادارات و شرکت هایی که مجبور به استفاده از جزوات و کتاب های زیادی می باشند می توان از کتاب خانه نیز استفاده کرد. جنس این وسایل و امکانات بسته به درخواست مشتری می باشد و معمولاً از جنس ام دی اف است.

مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن دارای خواص و ویژگی هایی می باشند که آن ها را جذاب تر می کند. در این نوع از مبلمان سبک ها و ایده هایی جذاب و گیرا مورد استفاده قرار می گیرد که بینندگان را به فکر وا می دارد. در مبلمان اداری مدرن از جاذبه های رنگ ها به طوری استفاده می شود که سرزندگی و گیرایی خاصی را به نمایش می گذارد. معمولاً در انتخاب رنگ ها در این نوع از مبلمان از روانشناسی رنگ ها بهره گرفته می شود و تأثیر گذاری آن ها بر روی انسان مورد بررسی قرار می گیرد. در مبلمان اداری مدرن بجای استفاده از چوب از فلزهای خاص استفاده می شود که با براق و جذاب بودن خود تغییرات زیادی را در فضا و دکور داخلی ایجاد خواهند کرد.

طرفداران مبلمان اداری مدرن معمولاً از قشر جوانان می باشند و اغلب مایل به استفاده از رنگ های شاد هستند. از دیگر خاصیت های مبلمان اداری مدرن سبک بودن آن ها و راحتی در جابجایی شان است. در شرکت هایی که از این نوع مبلمان اداری استفاده می شود کارکنان حس خوب به روز بودن را دارند و این حس نیز بر نوع کارکرد و عملکرد آن ها تأثیر گذار می باشد. در این نوع از مبلمان اداری به علت استفاده از رنگ های شاد و روشن حس خستگی و بی حالی کمتر سراغ افراد می آید و آن ها در سرکار خود سرحال تر عمل خواهند کرد.

مبلمان اداری و انواع کاربردهای آن

مبلمان اداری و کاربردهای آن

مبلمان اداری استفاده های مختلفی دارد. این نوع وسایل به خاطر زیبایی و شکل ویژه خود دارای طرفداران زیادی هستند که این امر خود باعث تنوع در استفاده از این نوع وسایل اداری می شود. این مبلمان اداری علاوه بر استفاده در داخل دفاتر و ادارات در مکان هایی عمومی نیز مورداستفاده قرار می گیرند.

مبلمان اداری در فضاهای عمومی مانند بانک ها، آموزشگاه ها و فرودگاه ها نیز به عنوان میز، صندلی اداری، پارتیشن، کتابخانه، قفسه و ویترین های فروشگاه های بزرگ مورد کاربرد دارند. عموما مبلمان اداری در بانک ها نقش پیشخوان و قفسه های نگهداری فایل ها را دارد. در آموزشگاه ها نیز به عنوان میز اساتید و میز کنفرانس از آن استفاده می شود. در فرودگاه ها نیز به عنوان پارتیشن و انواع میزها کاربرد دارند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe