طراحی میزهای مدرن چگونه است؟

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

طراحی میزهای مدرن چگونه است؟

در گذشته میزها به شکل یک مربع یا مستطیل ساخته‎ می‏شدند که در زیر آنها چهار پایه برای نگه داشتن صفحه میز تعبیه‎ می‏شد. در ادارات، منازل، شرکت‎ها و تمامی مکانهایی که کاربرد میز ضرورت داشت، وضع به همین منوال بود. این امر ادامه پیدا کرد تا اینکه علم طراحی و آرشیتکت پا به عرصه وجود نهاد. از زمانی که طراحی و دکوراسیون فضا به عنوان یک رشته تخصصی در دانشگاه تدریس شد، توجه به زیبایی فضای داخلی نیز اهمیت پیدا کرد. میزها نیز از جمله وسایلی هستند که در زیبایی و دکوراسیون نقش مهمی را ایفا‎ می‏کنند.
  اصول طراحی میزهای مدرن
برای ساخت میزهای مدرن، طرح‎های مختلفی ارائه‎ می‏شود. طرح‎های متنوعی در این زمینه وجود که در زیر با توجه به کاربرد هر یک به ارائه اصول و نکات مهم در طراحی میز‎ می‏پردازیم:
1- میزها باید با توجه به مکان مورد استفاده طراحی شوند. بهتر است سلیقه مشتری در این امر دخیل باشد. به این معنا که پس از سفارش مشتریان، شروع به طراحی و کار نمود. چرا که برخی فضاها نیاز به میزهای کوچک با کشوهای متعدد دارند. اما محیط‎های وسیع، میزهای بزرگی را‎ می‏طلبند که طرح آنها بخوبی قابل مشاهده باشد.
2- بهتر است در میزهای کارشناسی مکانهای مخفی تعبیه شود. بطوری که نگهداری وسایل، پرونده‎ها و کاغذها را کتمان کرده و نظم اتاق را برقرار نمود. 
3- کشوهایی که برای میزها تعبیه‎ می‏شوند باید در دو طرف میز قرار بگیرد. به گونه ای که هنگام استفاده و نشستن مشکلی برای کاربر وجود نداشته باشد.
4- رنگ میزها اهمیت زیادی دارد. اما نباید فراموش کرد که این رنگ ها باید متناسب با شکل ظاهری میزها تعیین شوند. برای مثال زمانی که شکل و ساختار میز به گونه ای است که از طبقات مختلفی تشکیل شده است، باید طبقات در چشم ناظر مشخص شود. بنابراین با ایجاد تضاد رنگ میان طبقات‎ می‏توان به راحتی طرح مورد نظر را نمایان ساخت.
5- برای مکانهای شلوغ و پر رفت و آمد‎ می‏توان از میزهای دارای روپوش استفاده کرد. در این مواقع، کاربر‎ می‏تواند از مزاحمت‎ها بدور بماند و حریم شخصی خود را حفظ نماید.
6- ایجاد یک شکاف کوچک در میزهایی که در منزل استفاده‎ می‏شوند،‎ می‏تواند از پوشه‎ها و پرونده‎ها نگهداری کند. 
7- در برخی از میزهای مدرن از یک سطح مات استفاده‎ می‏شود که‎ می‏تواند وسایل داخل میز را بپوشاند. در این موارد‎ می‏توان وسایل کوچک را در داخل میز نگهداری کرد و روی سطح آن، فعالیت‎هایی از قبیل نوشتن، استفاده از لپ تاپ را نیز انجام داد.
8- میزهای موج دار نیز یکی دیگر از میزهای مدرن‎ می‏باشند. در زمان طراحی این نوع میزها از تکنیک‎های جدید برش چوب استفاده می شود و سپس با استفاده از دو ستون، سطح رویین میز را بر روی پایه ها محکم‎ می‏کنند. میزهایی که به این شکل طراحی‎ می‏شوند، باید کشور و جای مناسب برای نگهداری پرونده‎ها داشته باشند.
9- استفاده چوب مناسب برای طراحی میز اهمیت زیادی دارد. برخی میزها نیاز به قوس و طرح‎های پیچیده دارند. به همین دلیل بهتر است از چوب  و ام دی اف انعطاف پذیر استفاده شود. 
10- برخی میزها برای اتاق‎های پذیرایی، کنفرانس و مهمانی استفاده‎ می‏شوندو از این رو به تزئینات نیز نیاز دارند. در زمان طراحی این نوع میزها، استفاده از ابزارهایی که به میز زیبایی خاصی ببخشد و آنها را از حالت اداری بودن خارج کند، اهمیت پیدا‎ می‏کند. 
11- میزهایی که در وسط اتاق قرار‎ می‏گیرند مثل میز کنفرانس باید از هر چهار طرف طراحی زیبایی داشته باشند. استفاده از طرح های پیشرفته و ظاهر زیبا در چهار طرف میز، زیبایی خاصی را به اتاق‎ می‏بخشد.
12- طراحی میزهای مدرن و ضد زلزله نیز یکی از خواست‎های برخی مشتریان‎ می‏باشد. این نوع میزها در عین زیبایی باید استقامت بالایی نیز داشته باشند. پایه‎های میز کمی بلندتر طراحی‎ می‏شوند تا در شرایط وقوع زلزله، کاربر بتواند در زیر آن پناه ببرد.
13- میزهای چند کاره که عموما برای مکانهایی استفاده‎ می‏شود که با محدودیت فضا روبرو هستند، انتخاب مناسبی است. این نوع میزها در عین کوچکی، دارای چندین کشو بوده که‎ می‏توان وسایل زیادی را در آنها قرار داد. همچنین جا برای قرار دادن اسکنر، پرینتر و کابل نیز در نظر گرفته‎ می‏شود.
14- استفاده از اشکال هندسی در زمان طراحی میز، ایده مناسبی است. برای مثال میزهای دایره یا بیضی شکل به عنوان میز مدیریت برای اتاقهای مربع متناسب هستند. اتاقهای بزرگ نیاز به میزهایی دارند که اشکال 8 ضلعی و یا کشیده دارند. 
15- میزهای مدرن برای کارمندان، نیازمند پایه است. برخی از پایه‎ها دارای قابلیت مونتاژ و دمونتاژ هستند. به این معنا که کاربر با استفاده از یک آچار آلن به راحتی‎ می‏تواند ارتفاع میز را در کمتر از 10 دقیقه تغییر دهد. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe