سه سبک نوین در طراحی دکوراسیون داخلی

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

استفاده از سبک های مدرن در دکوراسیون داخلی

سبک اسپانیایی در دکوراسیون داخلی

این سبک دارای نوعی تضاد و تناقص است. در این سبک، تجمل‌گرایی و ساده‌گرایی با یکدیگر در رقابت و دوستی‌اند و در کنار یکدیگر، جلوه‌ای متفاوت، جذاب و منحصر خلق می‌کنند. در این نوع دکوراسیون از فرش‌های زیبا و نفیس و پر نقش و نگار، مبلمان چوبی کار شده و هنری از جنس چوب گردو، کفپوش‌های سرامیکی و یا کاشی، پرده‌های پرنقش و نگار و شلوغ و تابلوهای رنگ و روغن  استفاده می‌شود. کاناپه‌هایی همراه با روتختی پنبه دوزی شده و ابریشم کار، در جلوه منزل غوغا می‌کند. طراحان مبلمان اداری آذران فضا نما این ایده را با شما در میان می گذارند که در این سبک، شومینه به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد و اکسسوری‌های گران‌قیمت در این مکان نگهداری می‌شوند. در این سبک اصولا از رنگ‌های خانواده قهوه‌ای استفاده می‌شود.

سبک اسپانیایی برای دکوراسیون داخلی


یکی از ویژگی های بارزی که طراحی دکوراسیون اسپانیایی ترکیب شگفت انگیز سبک ها, رنگ ها و بافت های مختلفی است که همه در کنار هم تاثیرگذار هستند. چه این دکوراسیون با لوازم و وسایل روستیک با تزئینات مدرن احاطه شده باشد و چه یک پتوی پشمی در گوشه اتاق نشیمن روی مبلمان قرار گرفته باشد همه از ترکیب و هماهنگ نمودن پارچه ها, رنگ ها و جنس های مختلف نهراسید و از این تکنیک برای ایجاد دکوراسیون اسپانیایی استفاده نمائید.

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

در این سبک به نظم و نظام‌مندی در دکوراسیون داخلی بسیار توجه می‌شود. این سبک پیرو سادگی و بی‌پیرایگی است و اما انرژی و طبیعت بسیار در آن دخیل است. در این سبک، کانون تمرکز بر قرار دادن هر وسیله در جای خودش است. در این سبک اعتدال در دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. چینی‌ها به شدت به فنگ‌شویی معتقدند و به عناصر آب، آتش، چوب و فلز ایمان و اعتقاد دارند. در این سبک، اصول و منطق براساس نظم و جلوگیری از به هم ریختگی و آشفتگی است. رنگ‌های زرد، مشکی، قرمز و طلایی در این سبک بسیار پرکاربردند.

سبک چینی در دکوراسیون داخلی

سبک مصری در دکوراسیون داخلی 

در این سبک، هنر، فریاد می‌زند. در دکوراسیون منزل به این شیوه، از سنگ‌های طبیعی، ستون‌های پرحجم، پنجره‌های نقاشی شده، کنده‌کاری‌های زیبا و نقاشی‌های خوش‌آب و رنگ استفاده می‌شود. اشیاء قیمتی و عتیقه در این سبک بسیار حائز اهمیتند. رنگ‌ها در این سبک، اغواکننده و افسون‌گر هستند. در این سبک از تاقچه‌هایی با انواع دکوراسیون‌ های قیمتی بهره می‌برند.

سبک مصری در دکوراسیون داخلی

در این سبک زوایای گرد شده و قوس‌دار و طاقچه‌های مختلف در طراحی داخلی فضا کاربرد دارند. کف‌پوش حصیری، مجسمه ملکه‌ مصر و تقارن‌های دقیق هندسی یادآور معماری باستانی مصر است که برای طرفداران این سبک فضای دلنشینی را ایجاد می کند.تقارن‎ها محدود به طراحی داخلی فضا نیستند، بلکه مبلمان‌ها نیز به‌صورتی جانمایی می‌گردد که تقارن حفظ شود. در این سبک توجه زیادی به جزئیات مبلمان می‎شود و آن را با حکاکی‎های هنرمندانه و استفاده از انواع چوب تزئین می‌کنند. همچنین طلاکاری و لعاب‌های‌ رنگی در این سبک به‌وفور دیده می‌شود و از همین شیوه نیز برای مبلمان‎ها استفاده می‎شود.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe