سقف های کاذب مناسب برای محیط های اداری

10 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

سقف کاذب چیست؟

اولین پاسخ برای این سوال که سقف کاذب چیست این است که به سقف دومی گفته می شود که پایین تر از سقف اصلی قرار می گیرد . سقف کاذب به سقف اولیه و دیوارهای اطراف متصل شده و بار آن توسط سازه اصلی تحمل می‌شود و تمامی ضعف های سقف اصلی را می پوشاند و چه بسا سقف های کاذب زیبایی و نظم محیط را بیشتر می کنند. سقف های کاذب می‌توانند ، به صورت سقف کاذب ساده و یا سقف کاذب فرم و طرح دار طراحی و ساخته شوند . سقف کاذب باید با مصالح سبک ساخته شود و و قاب‌بندی آن به نحو مناسبی به اسکلت و یا کلاف‌بندی ساختمان متصل گردد تا ضربه و تکان های ناشی از زلزله در آنها ، موجب خرابی دیوارهای اطراف سقف کاذب نشود .

طراحان سقف کاذب با بهره گرفتن از تنوع و انعطاف پذیری مصالح که در بازار موجود می باشند ، می توانند طرح های زیادی را در سقف کاذب ساختمان ها طراحی کنند . طراح باید خصوصیات همه سازه ها را به خوبی بشناسد . با انواع سقف کاذب آشنایی داشته باشد و کاربرد آنها را در ساختمان ها و موقعیت های مختلف بداند تا در هر مورد بتواند بهترین سقف کاذب را طراحی و اجرا نماید .

عوامل تعیین کننده در انتخاب شکل و مصالح سقف کاذب عبارتند از :

میزان رطوبت و دمای محل سقف کاذب 

سقف کاذب آکوستیک

نورپردازی در طراحی سقف کاذب 

زیبایی سقف کاذب برای هر محیط

هزینه های مناسب مصالح و بازار

همواره تفکر درست در انتخاب  سقف کاذب مناسب و به صرفه با همفکری نزدیک بین مجری و طراح بسیار مهم است.

سقف کاذب برای محیط های اداری

دلایل استفاده از سقف کاذب در محیط اداری

 متخصصان امر می دانند که دکوراسیون اداری در جذب مشتری و ارباب رجوع بسیار موثر است. اگر بخواهید با شرکتی همکاری داشته باشید، اولین چیزی که نظرتان را جلب می‌کند،  چشم انداز بصری یک محیط و طرز چیدمان وسایل آن مکان است. اصولا نحوه چیدمان باید مرتبط با نوع شغل باشد و می تواند تا حدی حس گیرایی را انتقال بدهد. داشتن محیطی بی نظم و ناهمگون، افراد را از همکاری با شرکت اداری مدنظر منصرف می‌کند و برعکس اگر فضا شیک، خاص و منظم و چشم نواز باشد، ذهن را کاملا متمرکز بر  همکاری می‌کند. 

امروزه، شرکت های نوآور و پیشرو در طراحی دکوراسیون داخلی دفتر اداری خود را طوری انتخاب می کنند که رویکردهای کاری خلاقانه و متفاوت آن ها را منعکس کند. محیطی که با طراحی منحصر به فرد خود حس همکاری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد. نورپردازی، یکی از اجزای حیاتی این محیط محسوب می شود. چون باید با دکوراسیون مدرن فضا هماهنگ بوده اما نسبت به کاربری هر بخش، طراحی متفاوت و متناسبی داشته باشد. سقف های کاذب خاصیت عایق بودن را دارا هستند و می توان از آن ها در فضاهایی که میزان سر و صدا در آنها بسیار بالاست استفاده نمود مانند سالن های اجتماعات ادارات و ساختمان ها. همچنین این سقف های کاذب عایق های رنگارنگی هستند که قابلیت استفاده در هر فضایی را دارند.

سقف های پی وی سی برای محیط های اداری گزینه ی مناسبی هستند . سقف های کاذب تولید شرکت آذران فضانما دارای طرح ها و رنگ های مختلفی بوده و همچنین سقف های پی وی سی و سقف های آی گلس در برابر آتش سوزی مقاوم هستند . نحوه نصب و راه اندازی سقف های کاذب پی وی سی در ساختمان از اهمیت بسزایی برخوردار است و از دیگر مزایای سقف های کاذب این است که به خوبی تاسیسات مکانیکی یا برقی را پوشش می دهند و همچنین همراه با ایجاد ظاهری مناسب در فضای داخلی ساختمان، امکان نورپردازی را نیز فراهم می نماید همچنین می توان هزینه های گزاف طراحی های دکوراسیون و سقف های کاذب را کاملا متعادل کرد ، فضایی نو و مدرن را با مناسب ترین هزینه ها در محیط کاری با بیشترین بازدهی فراهم نمود.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe