سریع‌ترین روش برای تغییر نمای دیوار

12 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

دیوارها در یک محیط علاوه بر کارایی مهمی که دارند، در زیبایی آن بسیار مهم هستند. البته مهم است که برای تزئین دیوارها از چه استفاده شده باشد. اگر خیلی به دکوراسیون داخلی محیط خود اهمیت می‌دهید، می‌توانید برای دیوارها از ایده‌های خاص استفاده کنید. یا اگر به تنظیم حرارت و عایق صوت کردن محیط خود نیاز دارید، می‌توانید این کار را به سادگی با نصب دیوارپوش انجام دهید.

در زمان‌های گذشته کاغذهای دیواری متداول‌ترین دیوارپوش‌ها بودند، اما این روزها با پیشرفت فناوری و تغییراتی که در مواد اولیه دکوراسیون داخلی در محیط‌های داخلی ایجاد شده است، تنوع زیادی نیز در تزئینات دیوارها و دیوارپوش‌ها به وجود آمده است.

دیوارپوش یکی از مهم‌ترین مصالح طراحی دکوراسیون داخلی است و با داشتن تنوع در رنگ، طرح و جنس کار را برای متخصصان ساده‌تر کرده است. دیوارپوش‌ها به دو دسته خارجی و داخلی تقسیم می‌شوند. در گذشته دیوارپوش‌ها در صنعت ساختمان نقش بسزایی نداشتند، ولی با پیشرفت‌های اخیر این محصولات در معماری داخلی نقش اساسی پیدا کرده‌‌اند. دیوارپوش‌ها به دلیل عمر بالا و حذف بسیاری از هزینه‌ها از قبیل ترمیم و بازسازی و رنگ‌آمیزی ساختمان طرف داران بیشتری یافتند. شاید روزی کارایی عایق صوت و حرارت بودن دیوارپوش در فضای داخلی دور از ذهن بود، اما امروز دیوارپوش‌های بسیاری با این خصوصیات در بازار موجود هستند.

 دیوارپوش‌های سه‌بعدی

انواع دیوارپوش‌های محیط‌های داخلی

چوب، پی وی سی، کامپوزیت و سلولوز از مصالح قدیمی و مدرن مورد استفاده در صنعت ساختمان هستند. امروزه با پیش‌روی صنعت دکوراسیون دیوارپوش‌های سه‌بعدی، دیوارپوش‌های کامپوزیت، دیوارپوش‌های چوبی، دیوارپوش‌های سلولزی و دیوارپوش‌های پی وی سی نیز وارد بازار شده‌اند که دارای مزایای زیادی هستند.

چوب به خاطر تنوع، طرح و رنگ‌هایش طرف‌داران بسیاری دارد. چوب‌های مصنوعی هم برای محافظت از محیط زیست راه خود را در این صنعت باز کرده‌اند. سنگ‌ها هم به دلیل تنوع و کارایی بالاییشان سال‌ها است که در این صنعت کاربرد دارند.

پی وی سی یا همان پلی وینیل کلراید نوعی پلیمر است که جانشین مصالح ساختمانی قدیمی شده است که با خصوصیات سبک‌ بودن و پیشگیری از اتلاف انرژی مورد توجه کارشناسان دکوراسیون داخلی است.

الیاف مصنوعی سلولز رزین‌های ساختمانی و پیگمنت‌های مقاوم نیز با توجه با خصوصیاتشان در دیوارپوش‌های سلولوزی استفاده می‌شوند. دیوارپوش‌های کامپوزیت نیز از جنس رزین هستند. دیوارپوش‌های سه‌بعدی بسیار زیبا هستند که جنس آنها از پلاستیک فشرده است.

 دیوارپوش‌های سه‌بعدی

کدام روش سریع‌ترین راه برای تغییر نمای دیوار است؟

شما می‌توانید بنا بر سلیقه و البته هزینه و بودجه مورد نظری که برای دیوار در نظر گرفته‌اید، از یکی از دیوارپوش‌ها که مختصری از آنها را برای شما آورده‌ایم استفاده کنید.

اما همان طور که گفتیم دیوارپوش‌هایی در انواع جنس‌ها و طرح‌های مختلف با کاربردهای متفاوت با مزایایی مانند عایق صوت و گرما بودن می‌تواند یکی از سریع‌ترین و بهترین ‌راه‌ها برای تغییر نمای دیوار باشند. وزن سبک، قابل شستشو بودن، انعطاف‌پذیری و شکل‌گیری و نصب آسان از مزایای ویژه این دیوارپوش‌ها هستند.

شاید با خودتان بگویید نصب این دیوارپوش‌ها هزینه زیادی را صرف خواهد کرد. اما به عنوان مثال اگر شما بدانید با نصب دیوارپوش‌های عایق حرارت چطور خواهید توانست از اتلاف انرژی جلوگیری کنید، هزینه‌ای که صرف دیوارپوش می‌کنید قطعاً کمتر خواهد بود. مثلاً برای تنظیم حرارت فضایی مانند یک سالن مرغداری باید هزینه‌های زیادی را صرف کنید، اما نصب دیوارپوش هزینه‌های شما را به طور چشم‌گیر کاهش خواهد داد و در استفاده طولانی مدت به مزایای بی‌شمار آن پی خواهید برد.

برای تغییر نمای دیوار بهتر است خودتان اقدامی نکنید، با توجه به زمان، هزینه و زحمتی که می‌کشید بهتر است این کار را به متخصص بسپارید. کارشناسان حاضر در شرکت آذران فضانما با داشتن سال‌ها تجربه در زمینه دکوراسیون داخلی بهترین مشاوره و راهنمایی را برای تغییر نمای دیوارهای داخلی به شما خواهند داد. 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe