تجربه ی یک کودکی در طراحی اتاق های کودک مدرن

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

یکی از مهمترین فضاها که بر روی روح وروان و حالات عاطفی و حسی کودکان تاثیر بسزایی می گذارد ، اتاق خواب آنهاست.در نظر داشته باشید که مهمترین امر درین میان انتخاب با دقت و از روی اصول چیدمان این مکان می باشد. بی دقتی درین مورد می تواند اثرات بد و نابهنجاری در زمینه ی رشد شخصیت و شکلگیری روحیات کودکانمان بر جای گذارد. فضای اتاق کودک باید محیطی باشد که زمینه ساز رشد و پرورش شخصیت و زمینه ساز بروز استعدادها و خلاقیتهای کودک شود، نه اینکه برعکس باعث انزوای کودک شده و ترس و ناکامی بهمراه داشته باشد. درادامه نکاتی که برای یک چیدمان مناسب در دکوراسیون اتاق کودک باید مد نظر قرار داد آورده شده است:

چنانچه کودک شما سالهای ابتدایی زندگی خود را می گذراند، انتخاب یک رنگ ملایم برای دیوار پوش های اتاق او بهترین انتخاب است.رنگهای ملایمی دیوارپوش ها مانند آبی، سبز روشن، کرم، صورتی و البته سفید. با بزرگتر شدن کودک تعویض رنگ های ملایم دیوارپوش با رنگهای شادی مانند زرد و نارنجی و بنفش و… بهتر و مناسبتر می باشد. در عین حال در این سنین بهترین رنگ دیوارپوش برای اتاق کودک شما، رنگی که کودک بیش از همه دوست بدارد خواهد بود. نکته ی بسیار مهمی که نباید از اهمیت آن غافل بود، تاثیر انتخاب رنگ مناسب دیوارپوش ها برای دکوراسیون اتاق کودک بر روی شخصیت وی می باشد.همچنین استفاده از دیوار پوش های ساده اما قابل خط خطی کردن یا چسباندن نقاشی ها یا عکس ها به عنوان پوششی بر روی دیوار ها ضمن اینکه آنها را از یکنواختی در میاورد ، جلوه ای زیبا به دیوارها می بخشد .تنوع رنگی بسیار بالای  دیوار پوش ها با بیش از ۱۲۰۰ شید رنگی این امکان را فراهم کرده تا رنگ دلخواه خود و کودکمان را انتخاب نماییم. دیوار پوش های متفاوت فضای اتاق کودک را بسیار متفاوت خواهند کرد و جلوه ای رویایی ، خلاقانه و با شکوه به فضای اتاق کودک خواهد بخشید.

خلاقیت های مفید بر روی دیوارپوش کودک

پس می توانید اگر رنگ دیوارپوش را برای دیوار اتاق کودک خود انتخاب کرده اید اما می خواهید در فضای اتاق خواب او پویایی و حرکت وجود داشته باشد و جلوه ای خاص و منحصر به فرد داشته باشد،از استنسیل های آماد هنقاشی یا اشکال بر روی دیوارپوش استفاده کنیدو به سادگی می تواند دیوارپوش اتاق کودک شما را زیبایی بخشد.

کودک در فضاهایی که نور کافی وجود داشته باشد بیشتر از فضاهای کم نور احساس آرامش می کند. بهتر است در نورپردازی فضای اتاق کودک بیشتر از نورهای نقطه ای برای دیوارپوش ها از لوستر ها و چراغ هایی که شباهت بیشتری به نور ماه دارند استفاده نمود. زیرا که اغلب کودکان و همچنین نوزادان رنگ نور ماه را بسیار دوست می دارند.استفاده از رقص نور های زیبا بر روی دیوارپوش ها که بعضی از لامپ ها دارند نیز در زیباتر کردن دکوراسیون اتاق کودک بسیار مفید می باشد

حفظ امنیت کودک در اتاق او که مکانی برای بازی، استراحت و خواب او است، بسیار حایز اهمیت می باشد. بنابراین در طراحی  و چیدمان اتاق و دیوارپوش کودک از بکاربردن وسایل و اشیا نوک تیز و خطرناک جدا خودداری نمایید.

رنگ مناسب دیوارپوش اتاق کودک مان

تشخیص رنگ می تواند کودکان را به ابزارهای ضروری یادگیری در زندگی مجهز کند. برای مثال تشخیص رنگ در ریاضیات برای دسته بندی، مرتب سازی، مقایسه و سازمان دهی استفاده می شود. علاوه بر این، کودکان با یادگیری تشخیص رنگ ها و استفاده از رنگ به عنوان ابزار زبان برای توصیف اشیا، توانایی شان برای برقراری ارتباط مؤثر افزایش و رشد می یابد.

با آموزش کودکان خود درباره ی رنگ دیوارپوش یا اجزای رنگی روی دیوارپوشش، شما به آن ها در استفاده از رنگ به عنوان یک شیوه ی بیان خلاقانه در تمام جنبه های زندگی شان کمک می کنید. در رأس آن کودکان از رنگ ها به عنوان نشانه ای بصری برای تشخیص  خطر رنگ قرمز و تمایز گرمی از سردی استفاده می کنند. اما نقش رنگ ها در رشد فرزندان شما به همین جا ختم نمی شود.

کنتراست شدید بصری سیاه و سفید در یک رنگ دیوارپوش اتاق نوزاد تک رنگ و استفاده از این دو رنگ در دیوارپوش اشکال و الگو های مختلف (مانند تصویر) قوی ترین سیگنال های بصری را به مغز نوزاد می فرستد. سیگنال های قوی تر به معنای رشد بیشتر مغز و پیشرفت بصری سریع تر است.

در نتیجه دیوارپوش تک رنگ برای ماه های اولیه ی تولد یک محیط محرک بصری ایجاد می کند که بازه ی توجه و کنجکاوی نوزاد را وسعت می بخشد و در عین حال تماشای دیوارپوش و اطراف حافظه و رشد سیستم عصبی را بهبود می دهد.

حضور رنگ  های صورتی و زرد برای دیوار پوش مثالی کامل از آوردن تدریجی رنگ های اصلی به اتاق نوزاد است. شما می توانید از طریق عناصر دکوراسیونی روی دیوارپوشها این رنگ ها را به فضا بیاورید.

در حالی که سقف رنگ شده ی راه راه دیوارپوش رنگی اتاق بسیار زیبا و اثربخش است، اما شاید ایجاد آن زمان بر و در هنگام تغییر دکوراسیون، پوشاندن آن مشکل باشد. یک راه ساده ی جایگزین برای دست یابی به چنین اثری، استفاده از اشکال و نقش ها در سقف و دیوارپوش است.

کودک شما با طراحی و انتخاب مناسب دیوارپوش های آفن و کمی خلاقیت پر مهر شما به توانایی های بارزی دست می یابد و روزهای آغازین را با شیرینی ادامه خواهد داد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe