تاثیر چیدمان آشپزخانه در دکوراسیون داخلی منزل

11 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

ارتباط نظم با نوع چیدمان آشپزخانه

وقتی در آشپزخانه همه چیز درست و سر جای مناسب قرار داده شوند، راحت تر تمیز می شود و در هنگام کار در آشپزخانه آرامش بیشتری خواهید داشت. فضا موضوع بسیار مهمی خصوصا در آشپزخانه های کوچک محسوب می شود پس باید آن را مدیریت کنیم و با ایده های خلاقانه علاوه بر مدیریت درست آن، فضای آن را زیبا و دلنشین تر کنیم. 

کابینت آشپزخانه ام دی اف

چیدمان آشپزخانه  منظم اهمیت بسیار زیادی در طراحی داخلی دکوراسیون دارد. زیرا آشپزخانه مهمترین فضای کاربردی در خانه است و معمولا زمان زیادی را روزانه در آن سپری می کنیم. همچنین از آنجایی که آشپزخانه فضایی برای پخت و پز و تهیه غذایی سالم است، دکوراسیون آشپزخانه یکی از مهم ترین عواملی است که بر رژیم غذایی اشخاص تاثیر می گذارد و ما را به تغذیه ای سالم تشویق کرده یا از آن دور می سازد.

با توجه به زمان قابل توجهی که در آشپزخانه می گذرانیم باید تا جایی که امکان دارد این مدت زمان را به گونه ای دلپذیر و مفید سپری کنیم تا وقت کافی برای رسیدن به دیگر کارهای مهم تر فراهم شود.

اگر چه چیدمان کابینت آشپزخانه ما در نمای ظاهری دکوراسیون آشپزخانه تاثیر مستقیمی ندارد اما باید بدانیم که نظم و انضباط و عدم شلوغی آشپزخانه با وسایل مختلف زیبایی آشپزخانه شما را تضمین می نماید. برای چیدمان وسایل داخل کابینت های آشپزخانه روش های متفاوتی وجود دارد اما باید توجه نمایید که فضای داخلی کابینت شما نیز دارای محدودیت هایی ست و باید برای قرار دادن تمام لوازم و مواد غذایی اضافی در داخل کابینت طرح و برنامه داشته باشید. 

فکر می کنم همه در این مورد که مهم ترین بخش آشپزخانه ها ، بخش کابینت ها باشد کاملا هم عقیده ایم. کابینت علاوه بر اینکه نقش بسیار کاربردی در آشپزخانه دارد فضای بسیار زیادی را هم به خودش اختصاص می دهد و این عامل باعث می شود آشپزخانه چگونه تصویری برای افراد مهمان داشته باشد.

انتخاب کابینت برای زیبایی و نظم در فضای ما چگونه است؟

انواع کابینت را هم می توان به صورت کلی به دو نوع کابینت مدرن و کابینت کلاسیک تقسیم بند کرد. کابینت های کلاسیک ما ویژگی ها بارزشان این است که کابینت هایی با ارتفاع کم هستند اما در عوض نسبت به کابینت های مدرن از عرض و عمق بیشتری برخوردار هستند. در نوع کلاسیک درهای کابینت ها کمی از هم فاصله دارند و معمولا شکل طراحی شده بروی درها شکلی تاج گونه است.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه

- کابینت های مدرن خانه ها درست برخلاف کابینت های کلاسیک ارتفاعی بلند و کشیده دارند و چارچوب در کابینت ها قابل رویت نیست. همچنین نمای بیرونی درهای کابینت  مدرن کاملا ساده و تخت است.

همانطور که گفته شد کابینت در آشپزخانه بسیار مهم است .همانطور که صندلی ها میز و دیگر اجزا تاثیر دارند. سبکی که برای کابینت خود انتخاب می کنید شکل نهایی کل فضای آشپزخانه شما را تعیین می کند. برای شروع کار در دکوراسیون آشپزخانه ابتدا باید به انتخاب کابینت مورد نظرتان بپردازید که نتیجه ی تمامی برداشتهای شما از تصویر آشپزخانه تان است.

می توانید این کار را از انتخاب بین  سبک کابینت دلخواهتان شروع کنید. بین سبک مدرن و کلاسیک هر کدام که نظرتان را به خود جلب کرد انتخاب کنید. عامل مهم دیگر در انتخاب کابینت آشپزخانه مورد نظرتان زیبا و گیرا بودن دستگیره های کابینت هاست. دستگیره هایی که شکلی ظریف، ساده و خطی دارند به فضا جلوه ایی مدرن می دهند و در مقابل دستگیره هایی که مدلی پیچیده با نقش و نگار دارند بیشتر جلوه گر فضایی کلاسیک هستند.

برای آشپزخانه منظم بررسی رنگ و هماهنگی رنگی کابینت های آشپزخانه با دیگر وسایل و دیوارها و المان های دیگر بسیار حایز اهمیت است.کارشناسان آذران فضا نما بعد از کسب تجربیات بسیار در زمینه دکوراسیون های تخصصی آشپزخانه ها می توانند یار مناسبی در درست ترین انتخاب برای خانه و آشپزخانه شما باشند.با بررسی و تامل بیشتر همیشه نتیجه ی مطلوب تر از آن شما خواهد بود.

کابینت آشپزخانه به رنگ سفید

انتخاب سبک کابینت آشپزخانه به طرح شما بستگی دارد. کابینت های شما نباید خیلی با سایر فضاهای آشپزخانه تان متفاوت باشد، زیرا ممکن است سبب تناقض در دکوراسیون شما شود. برخی نکات اساسی را در انتخاب سبک کابینت ها در نظر بگیرید. اگر برای پیدا کردن سبکی مناسب به مشکل برخورده اید، توصیه می کنیم نمونه کارهای مختلف در سبک های کابینت را ببینید سپس در انتخاب سبک تصمیم بگیرید.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe