تأثیر چیدمان مبلمان اداری بر زیباسازی فضا

12 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

با ورود به هر اداره یا مکان عمومی بیشترین تجهیزاتی که به چشم می خورد همان مبلمان اداری است که حتی تأثیر زیادی در دکوراسیون ادارات نیز دارد.

تأثیر رنگ مبلمان اداری در اداره ها

رنگ ها عوامل مهمی هستند که تأثیر زیادی در محل کار بر روی رفتار کارمندان و افزایش کارایی آنان دارد. رنگ مبلمان اداری که برای اداره ها انتخاب می شود می تواند هم تأثیر زیادی در رفتار کارمندان بگذارد و هم این که باعث جذابیت و زیبا شدن محیط کار شود. به طور مثال بهتر است هیچ گاه از مبلمان اداری با رنگ قرمز استفاده نشود چون موجب بالا رفتن ضربان قلب می شود و در کارکنان تنش ایجاد می کند.

اگر دفتر کاری توام با آرامش است و باید محیطی خلاقانه و داشته باشد می تواند رنگ مبلمان های اداری آن آبی یا رنگ های روشن باشد زیرا این نوع رنگ ها باعث به وجود آمدن تمرکز در کارکنان می شوند. البته باید به این نکته توجه داشت که انتخاب رنگ مبلمان اداری باید متناسب با نوردهی فضای اداره و بقیه  رنگ های موجود مانند رنگ دیوار باشد. حتی می توان گفت رنگ مبلمان های اداری می تواند تأثیری بر نوردهی فضا داشته باشد زیرا هر چه رنگ مبلمان روشن تر و شفاف تر باشد بازتاب نور را چندین برابر کرده و فضایی دلچسب تر را به وجود می آورد.

تأثیر چیدمان مبلمان اداری بر زیباسازی فضا

اندازه مبلمان اداری و اهمیت آن ها در ادارات و شرکت ها

هر سازمان، اداره و شرکتی بنا به ماهیت کاری خود مبلمان اداری خاصی را می طلبد. به عنوان مثال برخی از شرکت ها که به صورت فنی کار می کنند معمولاً فضای بیشتری برای کامپیوتر و وسایل دیگر احتیاج دارند به همین علت باید مبلمانی که برای آن ها در نظر گرفته می شود ابعاد بزرگتری داشته باشد اما در برخی از شرکت ها یا ادارات که ماهیت کار آن ها با وسایل و تجهیزات کمتری است، مبلمان اداری آن ها از ابعاد کوچکتری ساخته شده است.

جنس مبلمان اداری معمولاً از چیست؟

یکی از مقوله های مهمی که در خصوص مبلمان اداری به چشم می خورد جنس آن و کیفیتش می باشد. اغلب این مبلمان ها از چوب یا چرم ساخته شده اند. آن دسته از مبلمان های اداری که از چوب ساخته شده اند جنسشان از چوب جنگل و یا چوب هایی نظیر ملامینه و ام دی اف است. به دلیل این که چوب های ام دی اف مقاوم تر و ضد آب هستند و همچنین تنوع زیادی دارند بیشتر از سایر چوب های دیگر در ساخت مبلمان های اداری استفاده می شوند. اما می توان ذکر نمود که جنس چرم می تواند فقط رویه  میز اداری باشد یا در ساخت صندلی اداری از آن استفاده شود که هم عمر بیشتری دارد و هم قابل شستشو می باشد.

مبلمان اداری شامل چه وسایلی هستند؟

شاید با شنیدن نام مبلمان های اداری تصویری از مبل و صندلی هایی که در اداره ها موجود است در ذهنتان ساخته شود اما به طور کلی می توان گفت که مبلمان اداری شامل وسایلی هستند که با آن ها کار می کنیم. اگر به اطرافتان خوب نگاه کنید متوجه می شوید که حتی میز تحریر و صندلی که موجود در خانه تان است یک نوع مبل اداری محسوب می شود، به غیر از آن وسایل دیگری هم هستند که جزء مبلمان های اداری به شمار می روند مانند میز کامپیوتر، میز و صندلی های مدرسه، میز و صندلی موجود در مطب پزشکان، صندلی های موجود در فرودگاه و میز و حتی صندلی های موجود در رستوران ها از جمله مبلمان اداری به حساب می آیند.

تأثیر چیدمان مبلمان اداری بر زیباسازی فضا

نکاتی در مورد چیدمان مبلمان اداری

قرارگیری و نحوه  چیدمان مبلمان اداری مدرن تأثیر زیادی در باز شدن فضا و تغییر دکوراسیون اداره دارد. به طور مثال باید به گونه ای میز اداری یا میز پرسنل را قرار دهید که ارباب رجوع ها نتوانند به پشت میز دست یابند، میز منشی باید در محلی قرار بگیرد که هم به ارباب رجوع هایی که می آیند مسلط باشد و هم در دسترس اتاق مدیر باشد. گاهی اوقات حتی نحوه  قرار گیری مبلمان اداری می تواند دکوراسیون محل کار را زیباتر کند و باعث جذابیت فضا شود.

انتخاب بهترین میز کنفرانس

در همه  شرکت ها و ادارات اعم از کوچک و بزرگ همیشه فضایی مختص به کنفرانس و جلسات در نظر گرفته می شود. میز و صندلی که برای اتاق کنفرانس در نظر گرفته می شود باید سبک، قابل حمل و جابه جایی و همچنین دارای تناسب رنگ با فضای آن اتاق باشد. میز اتاق کنفرانس باید در اندازه ای انتخاب شود که به قدر کافی فضا برای گذاشتن لپ تاپ و کیبوردها باشد. حتی باید طوری میز کنفرانس تعبیه شود که برای پذیرایی از مهمانان مشکل و مانعی وجود نداشته باشد.

تأثیر چیدمان مبلمان اداری بر زیباسازی فضا

طراحی و مدل های میز مدیریت

مهم ترین جزء در مبلمان اداری میز کنفرانس، میز مدیریت و میز کارکنان می باشد. در اتاق هر مدیری مهم ترین وسیله ای که به چشم می آید داشتن میزی مناسب برای مدیر است. در ابتدا برای انتخاب میز مدیریت، جدای از شکل و طرح آن باید رنگ آن را در نظر گرفت که تناسب و همخوانی خوبی با رنگ اتاق مدیر داشته باشد. سپس به انواع آن رجوع می کنیم که از مدل های تمام ام دی اف و چوبی ساخته شده است. امروزه بیشترین میزهای مدیریت اغلب از همین دو مدل هستند که بر اساس سلیقه  هر فردی انتخاب می شوند. طراحی میزهای مدیریت در دو نوع مدرن و کلاسیک می باشد. البته طراحی میزهای مدیریتی به صورتی است که با میزهای دیگر مانند میز کامپیوتر خیلی فرق دارد و حتی در طراحی این گونه میزها می توان کشوهایی را برای آن تعبیه کرد و بهترین متریال ها را در ساخت آن به کار برد.

انواع صندلی اداری و بهترین آن ها

در مبلمان اداری صندلی ها نیز نقش مؤثری دارند. انواع این صندلی های اداری شامل صندلی انتظار مخصوص ارباب رجوع ها، صندلی مخصوص کارمندان، صندلی مدیر، صندلی های موجود در اتاق کنفرانس می باشد. انتخاب بهترین صندلی اداری به قدری از حساسیت بالا برخوردار است که اگر به درستی انتخاب نشود عوارض جانبی را به همراه دارد. به دلیل ساعات کاری زیادی که کارمندان در اداره می گذرانند مسلماً بیشتر وقت خود را بر روی صندلی نشسته و مشغول کار هستند. پس اگر صندلی اداری از کیفیت خوبی برخوردار نباشد باعث می شود درد و مشکلاتی در مهره های گردن و کمر خود احساس کنند و به خوبی نتوانند کار کنند و خیلی زود احساس خستگی کنند. حتی صندلی های اداری که برای ارباب رجوع ها هم در نظر گرفته می شود باید از این آیتم بهره مند باشد زیرا هرچه این صندلی ها احساس راحتی بیشتری را در فرد به وجود آوردند روحیه ای تازه را در آن ها ایجاد می کند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe