بازی با رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی

09 شهریور ، 1399
مبلمان اداری آذران فضانما

رنگ ها را می توان یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر زیبایی منزل دانست. اهمیت رنگ ها در فضای داخلی به حدی بالا است که می تواند بر احساسات و حالات آدمی تاثیر گذارد. جالب است که بدانید با کمک رنگ آمیزی اتاق ها می تواند حالات مختلفی را در افراد به وجود آورد؛ در راستای همین مطلب می توان رنگ ها را به سه دسته فعال، غیرفعال و خنثی دسته بندی کرد. 

رنگ های فعال

این دسته از رنگ ها موجب ایجاد هیجانات در افراد می شود و به نوعی انرژی آنها را افزایش می دهد. رنگ های قرمز، نارنجی و زرد در این دسته از رنگ ها قرار می گیرند. البته رنگ قرمز به دلیل اثرگذاری بالای خود بر سیستم بدن، غالبا به صورت تک دیوار در طراحی دکوراسیون داخلی به کار گرفته می شود. این مطلب در مورد رنگ نارنجی کمی متفاوت است و در صورت تمایل افراد، می تواند در فضای بیشتری در خانه کار شود؛ زیرا رنگ نارنجی عزت نفس افراد را ارتقا می دهد و می  تواند برای افراد کم اشتها، تاثیرات مثبتی به دنبال داشته باشد. رنگ زرد هم که به نشاط آوری شهرت دارد. با استفاده از این رنگ در فضای منزل می توان بیش از گذشته شور و انرژی داشت.

رنگ های غیر فعال

رنگ های غیر فعال برای افرادی که به دنبال ایجاد فضایی آرامبخش هستند، بسیار کارآمد خواهد بود. رنگ هایی از قبیل سبز، بنفش و آبی در این دسته بندی جای میگیرند. رنگ سبز یک رنگ مناسب برای اتاق های کوچک است که می توان با استفاده از آن، ضمن بزرگ جلوه دادن اتاق، فضایی آرامش بخش را فراهم نمود. رنگ آبی هم کاربردی همانند رنگ سبز دارد؛ تنها باید به این نکته دقت داشت که نباید در استفاده از این رنگ زیاده روی شود؛ زیرا ممکن است حس دلسردی را در افراد به وجود اورد. رنگ بنفش نیز از دیگر رنگ های کاربردی  است که ضمن تلطیف فضا، حس رویاپردازی را در وجود افراد قوت می بخشد.

رنگ های خنثی

رنگ های خنثی به خودی خود، دلچسبی و زیبایی خاصی را به دنبال ندارند، اما می توان آن ها را به عنوان یک رنگ کاربردی برای فضاهایی که در آن از رنگ های فعال و غیر فعال استفاده شده است، دانست. رنگ های سفید، مشکی، قهوه ای و خاکستری در این دسته بندی جای دارند و می توانند با قرار گرفتن در کنار سایر رنگ ها، حس خوبی را در فضا ایجاد نمایند. لازم به ذکر می باشد که استفاده از این نوع رنگ ها به تنهایی، می تواند فضایی سرد و بی انرژی را به وجود آورد. 

چگونه برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل، با رنگ ها بازی کنیم؟

بر طبق بیانات افراد موفق در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی می توان گفت مواردی بر ایجاد فضایی زیبا و دلچسب تاثیرگذار خواهند بود. رنگ دیوارها، رنگ روکش مبلمان و رنگ سایر لوازم موجود در منزل از جمله این موارد تاثیرگذار هستند که البته در این میان، رنگ دیوار ها از بالاترین میزان اهمیت برخوردار است. حال شاید این سوال برایتان مطرح شود که چگونه می توان هارمونی خوبی مابین اجزای سازنده فضای منزل به وجود آورد. اگر به دنبال پاسخ پرسش خود هستید، در ادامه همراه ما باشید.

ترکیب رنگ آبی و نارنجی

این ترکیب، خیلی زود شما را متوجه تضاد خود می کند. استفاده از رنگ آبی آرامش بخش در کنار رنگ نارنجی محرک، می تواند امتحان جالبی باشد!

ترکیب رنگ قرمز و سبز

اگر به دنبال ایجاد حس طراوت و تازگی در فضای منزل هستید، از این دو رنگ کمک بگیرید! رنگ قرمز و سبز که در چرخه رنگ در مقابل یکدیگر قرار دارند، می توانند یکی از بهترین ترکیبات رنگی را برایتان به ارمغان آورند که با حضور در فضای اتاق، احساس قرار گرفتن در طبیعت و فضای باز بهتان دست دهد.

ترکیب رنگ زرد و بنفش

با استفاده از رنگ زرد و بنفش، می توانید ضمن بهره بردن از حس خیال انگیزی که توسط رنگ بنفش ایجاد می شود، از انرژی و نشاط رنگ زرد هم استفاده نمایید. 

بازی با رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی

رنگ های غیر ترکیبی، یک گزینه مناسب برای افراد ساده پسند
می توان به افرادی که علاقه ای به ترکیب رنگ ها ندارند و ترجیح می دهند دکوراسیون منزل با کمک یک رنگ چیدمان شود، این نوید را داد که با کمک رنگ های غیرترکیبی که در اصطلاح به آن ها تک فام گفته می شود، فضایی دلچسب را ایجاد نمایند. این دسته از طرح های رنگی، با کمک تنالیته های یک رنگ، فضا را زیبا و چشم نواز می کنند.

بازی با رنگ ها در طراحی دکوراسیون داخلی

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LcoQQ8gAAAAAIXVDhxLnuClb0j_S4Xyk5icLxGe